Gå til innhold

Danske bank - hvilke erfaring har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å bytte fra DNB til danske bank, da blir blir medlem av Tekna.

Det eneste jeg lurer på hvilke erfaringer dere har med danske bank.

Spesielt viktig er det hvor god brukervennlighet er nettbanken, om den er like dårlig som Nordea sin. Da gidder jeg ikke.

Anonymkode: 37803...fef

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

en grei bank. Dnb er nok bedre ville jeg tru

Anonymkode: 145db...719

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke på boliglån.

AnonymBruker
Skrevet

Oppstarten kan være litt knot, de er opptatt av sikkerhet, men så funker det.  Både nettbank og mobilbank funker greit til mitt bruk. Som Tekna-medlem vil du ha et eget nummer å ringe til kundeservice hvis det skulle være noe. 

Anonymkode: ead7a...262

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med Akademiker-avtalen der, som vel Tekna også har. Nettbanken i nettleseren er grei nok, men appen er veldig god. De ansatte er flinke og boliglånsrenta nesten uslåelig.

Anonymkode: 5ac0f...3d8

• Liker 1
Skrevet

Nettbanken til DNB er hakket bedre. De er også mer tilgjengelig enn Danske Bank. Men jeg har fått DNB så fryktelig opp i halsen at jeg byttet til Danske Bank selv. Etter at folk jeg kjenner som jobber der var inne på kontoene mine etc. Ikke det at jeg har noe å skjule. Men det er rimelig uprofesjonelt. Danske Bank minner litt mer om en vanlig sparebank.Pluss det er færre som jobber der, så mulig man slipper at folk man kjenner driver å snoker på kundeforholdet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oppstarten kan være litt knot, de er opptatt av sikkerhet, men så funker det.  Både nettbank og mobilbank funker greit til mitt bruk. Som Tekna-medlem vil du ha et eget nummer å ringe til kundeservice hvis det skulle være noe. 

Anonymkode: ead7a...262

Hvor lenge varte knotingen? Kunne man gjøre alt elektronisk eller måtte man sende masse papirer før alt var i orden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke på boliglån.

Hvorfor? 

Anonymkode: 09203...30e

AnonymBruker
Skrevet
ShivaSol skrev (59 minutter siden):

Nettbanken til DNB er hakket bedre. De er også mer tilgjengelig enn Danske Bank. Men jeg har fått DNB så fryktelig opp i halsen at jeg byttet til Danske Bank selv. Etter at folk jeg kjenner som jobber der var inne på kontoene mine etc. Ikke det at jeg har noe å skjule. Men det er rimelig uprofesjonelt. Danske Bank minner litt mer om en vanlig sparebank.Pluss det er færre som jobber der, så mulig man slipper at folk man kjenner driver å snoker på kundeforholdet.

Ansatte i DnB snoket på kontoene dine? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På hvilke områder? 

Gjest Albbas
Skrevet

De skylder alltid på stor pågang, så nye lånesøknader kan ta tid å få behandlet. Vår tidligere bank, SR-bank, kunne behandle slikt på få minutter, for det var bare å ringe. Danske Bank derimot kan ikke behandle slike forespørsler over telefon. 

Det er jo egentlig ikke et problem, men det har vært tilfeller for oss der vi har trengt bekreftelse på få dager og har måttet true med å bytte bank for å få søknaden behandlet kjapt nok. 😛

De har vært veldig hjelpsomme når vi bare har kommet gjennom køen på 1-2 uker altså! Men jeg er lei av å høre "det er for tiden stor pågang...". Det er ikke "for tiden", det var stor pågang i 2014, 2019 og fortsatt i 2021. 

Bortsett fra det er vi fornøyde. Renta er som sagt uslåelig. Nettbanken i nettleser er dårlig, men trenger jo nesten aldri den. Mobilbanken har blitt veldig bra. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

På hvilke områder? 

Boliglån bl.A. De gjorde unntak for oss med 15% EK kravet, fikk 95% belåning til bolig i Oslo med samboer, begge nyutdannet, 725k årslønn og hun hadde 605k, begge 25 år, så de ville vel gjerne beholde oss som kunder i en god stund fremover. Danske bank gjorde ikke dette.

AnonymBruker
Skrevet

Lang svartid eller ingen svar på skriftlige henvendelser er min opplevelse med danske bank

Anonymkode: 2780b...ee6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ansatte i DnB snoket på kontoene dine? 

Jepp. Ikke bare på mine. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har tenkt å bytte fra DNB til danske bank, da blir blir medlem av Tekna.

Det eneste jeg lurer på hvilke erfaringer dere har med danske bank.

Spesielt viktig er det hvor god brukervennlighet er nettbanken, om den er like dårlig som Nordea sin. Da gidder jeg ikke.

Nettbanken er elendig

AnonymBruker
Skrevet
ShivaSol skrev (19 minutter siden):

Jepp. Ikke bare på mine. 

De kan jo ikke gjøre noe med kontoen din. Eller? 

Skjønner at det er ubehagelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De kan jo ikke gjøre noe med kontoen din. Eller? 

Skjønner at det er ubehagelig. 

Nei. Det er ikke mulig. 
Poenget mitt var egentlig mest at hvis man kjenner noen som jobber i den banken, så har de fri tilgang til nesten alle systemene. 
Velg heller en mindre bank som Danske Bank. Nå har jeg som sagt ikke noe å skjule. Men jeg jobber med en del prosjekter hvor penger fra oppdragsgivere kommer inn.
I forbindelse med jobb så er det taushetsplikt. Så hvis f.eks en bekjent eller venn har spurt angående dette så kan jeg ikke svare på det. Men da har de tydeligvis valgt å gå inn på kontoene for å finne ut av dette. Så nysgjerrige er enkelte mennesker. Fant det ut i ettertid når en av de forsnakket seg i en samtale. De har fått advarsel fra jobben sin. Hadde egentlig ikke tenkt til å ta det videre. Men en av de har gjort dette tidligere også. Ikke med meg, men med noen andre som vi kjenner. 
Det er meget uakseptabel oppførsel og meget uprofesjonelt. Den smekken fortjente de. Enkelte folk eier så lite respekt for andre at det er kvalmt. 
Den verden vi lever i blir bare mer og mer syk. 
Er veldig fornøyd med Danske Bank. 
Siden du har avtale så kommer du sikkert til å bli fornøyd der. Det pleier å være veldig gode vilkår. 

AnonymBruker
Skrevet
ShivaSol skrev (29 minutter siden):

Nei. Det er ikke mulig. 
Poenget mitt var egentlig mest at hvis man kjenner noen som jobber i den banken, så har de fri tilgang til nesten alle systemene. 
Velg heller en mindre bank som Danske Bank. Nå har jeg som sagt ikke noe å skjule. Men jeg jobber med en del prosjekter hvor penger fra oppdragsgivere kommer inn.
I forbindelse med jobb så er det taushetsplikt. Så hvis f.eks en bekjent eller venn har spurt angående dette så kan jeg ikke svare på det. Men da har de tydeligvis valgt å gå inn på kontoene for å finne ut av dette. Så nysgjerrige er enkelte mennesker. Fant det ut i ettertid når en av de forsnakket seg i en samtale. De har fått advarsel fra jobben sin. Hadde egentlig ikke tenkt til å ta det videre. Men en av de har gjort dette tidligere også. Ikke med meg, men med noen andre som vi kjenner. 
Det er meget uakseptabel oppførsel og meget uprofesjonelt. Den smekken fortjente de. Enkelte folk eier så lite respekt for andre at det er kvalmt. 
Den verden vi lever i blir bare mer og mer syk. 
Er veldig fornøyd med Danske Bank. 
Siden du har avtale så kommer du sikkert til å bli fornøyd der. Det pleier å være veldig gode vilkår. 

Enig med deg. Det er ikke lov. 

Det samme som noen leger som snoker i journalene 👎👎

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Boliglån bl.A. De gjorde unntak for oss med 15% EK kravet, fikk 95% belåning til bolig i Oslo med samboer, begge nyutdannet, 725k årslønn og hun hadde 605k, begge 25 år, så de ville vel gjerne beholde oss som kunder i en god stund fremover. Danske bank gjorde ikke dette.

Ja, dette er grunnen til at jeg også er i DNB selv om jeg er med i Tekna. De har alltid gjort ganske gode unntak for meg, både på renta og hvor mye lån jeg får.

Men de er som regel best dersom du er en kunde som de spesielt ønsker å beholde. Typisk unge med høy lønn, gode pg attraktive jobber og bra økonomi. Er selv 28 år og tjener 770-860 000kr.

Anonymkode: c368e...522

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

God rente (Akademiker-avtalen), men utrolig trege. Vi måtte ha nytt finansieringsbevis (like mye som vi hadde, det bare gikk ut snart), men de hadde ikke tid til å fikse det før om 3 uker. Vi fant drømmeboligen, sendte forespørsel til andre banker og fikk tilbud på få dager.

Var verdt det for oss å få bedre service og litt høyere rente.

Anonymkode: a1b09...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...