Gå til innhold

Avviste naboen som virket interessert....Nå snakker han dritt om meg til andre naboer. Hvordan reagere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå baksnakker han meg, kommer med nedlatende kommentarer foran andre. 

De andre naboene vet ikke at vi to har en slik "historie"...Skal jeg fortelle dem sånn at de forstår hva problemet er? 

Anonymkode: b7ac5...924

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det dere som pleide å kline i skogen?

Anonymkode: c5674...d7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det dere som pleide å kline i skogen?

Anonymkode: c5674...d7e

Hva? 

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Date?

Anonymkode: 82bfe...d1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Date?

Anonymkode: 82bfe...d1a

Hæ? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får høre fra naboene hva han sier, ville jeg ha kommentert: jaja, han ville nok ikke sagt det om det ikke var for at jeg avviste han. Da skjønner de hva som ligger bak. Trenger ikke utbrodere noe mer. 

Anonymkode: 32ad1...779

• Liker 21
Skrevet

Det er lurest å bare la det ligge. Oppegående mennesker reagerer jo om en "fremmed" snakker dritt om en annen "fremmed", så den som blir satt i dårlig lys er han. La det dø ut.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis du får høre fra naboene hva han sier, ville jeg ha kommentert: jaja, han ville nok ikke sagt det om det ikke var for at jeg avviste han. Da skjønner de hva som ligger bak. Trenger ikke utbrodere noe mer. 

Anonymkode: 32ad1...779

Ok....Og da sier han "Haha det er hennes fantasi!". Hva gjør jeg da? 

Jeg vil ikke oppleves som drama queen, men det er så ubehagelig at folk tror at jeg er "dårlig", og ikke han, fordi de ikke vet hva som ligger bak...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok....Og da sier han "Haha det er hennes fantasi!". Hva gjør jeg da? 

Jeg vil ikke oppleves som drama queen, men det er så ubehagelig at folk tror at jeg er "dårlig", og ikke han, fordi de ikke vet hva som ligger bak...

Hvis du kjenner disse naboene godt så vet de jo at du forhåpentligvis er en bra dame og baksnakkingen slår tilbake på han selv. Hvis du ikke kjenner dem godt så tipper jeg at de ikke bryr seg så mye. Jeg hadde i hvert fall gitt blaffen i hva en nabo hadde å si om en annen nabo hvis jeg ikke kjente noen av dem.

Bare la det ligge.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du bør si: "Selvfølgelig er det ikke sant. Han løgn og neste er deg han går på". Da skjønner de tegningen.

Anonymkode: b5e08...36c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bør si: "Selvfølgelig er det ikke sant. Han løgn og neste er deg han går på". Da skjønner de tegningen.

Anonymkode: b5e08...36c

Hva om han kommer med nedlatende kommentarer? Skal jeg ta en «high road» og ignorere det? 

Skrevet

Neste gang han gjør det foran andre så svarer du høyt og tydelig: "Du kommenterer ofte sånn ufint mot meg, er det ikke på tide du snart kommer over at jeg ikke ville date deg?". Eller noe sånt🤣

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
vinnvinn86 skrev (5 minutter siden):

Neste gang han gjør det foran andre så svarer du høyt og tydelig: "Du kommenterer ofte sånn ufint mot meg, er det ikke på tide du snart kommer over at jeg ikke ville date deg?". Eller noe sånt🤣

Da oppleves JEG som drama queen! Believe me. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått vite at han har snakket stygt om deg til naboer? Har du vært vitne til dette, eller har naboer fortalt deg om det?

Hvis naboen snakket stygt om deg til andre naboer: Det som naboen gjorde, er veldig typisk å gjøre for en del mennesker: Ved å snakke stygt om deg til naboene/andre før du rekker å fortelle om det han gjorde, forårsaker han at de han har snakket stygt om deg til kanskje ikke vil tro på det som er sannheten hvis du forteller dem hva han gjorde.

Anonymkode: 26ffc...ea1

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått vite at han har snakket stygt om deg til naboer? Har du vært vitne til dette, eller har naboer fortalt deg om det?

Hvis naboen snakket stygt om deg til andre naboer: Det som naboen gjorde, er veldig typisk å gjøre for en del mennesker: Ved å snakke stygt om deg til naboene/andre før du rekker å fortelle om det han gjorde, forårsaker han at de han har snakket stygt om deg til kanskje ikke vil tro på det som er sannheten hvis du forteller dem hva han gjorde.

Jeg har både vært vitne til det og hørt fra andre at han snakker om meg...

Jeg er enig i at det er taktikken hans. Så hva gjør jeg da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

MEN etter hvert vil naboene kanskje oppdage at det er han som har oppført seg dårlig og de vil forstå at det han sier om deg ikke er sant.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ignorer han. Du er kanskje ikke den eneste av naboene han har gjort slike ting mot, og da vil naboene forstå ganske raskt at det er han som har gjort noe mot deg.

Hvis han fortsetter å plage deg eller å spre løgner om deg, kan du kontakte styret (hvis dette er i et borettslag) og levere skriftlig klage på denne naboen.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

MEN etter hvert vil naboene kanskje oppdage at det er han som har oppført seg dårlig og de vil forstå at det han sier om deg ikke er sant.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta lydopptak av han når han snakker om deg, slik at du har bevis.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke hvis han er flink til å manipulere...Type covert narsissist. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta lydopptak av han når han snakker om deg, slik at du har bevis.

Det er skriftlig :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...