AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #1 Skrevet 18. april 2021 Hei! I går fikk jeg en EL-test som var på vei til å bli positiv. Dette var ca. kl. 19.00, dessverre på nokså utvannet urin. Rett før jeg skulle legge meg bestemte jeg meg for å ta en test til (ca. kl 23.30) og forventet at den skulle bli helt positiv. Teststreken her var tilnærmet usynlig. Det samme var testen i dag tidlig... Spørsmålet mitt er om EL-testen kan ha blitt positiv i går, men at jeg ikke fikk det med meg på test? Dette er testen jeg tok kl. 19.00 på utvannet urin. Dette er testen jeg tok noen timer senere (ikke tisset siden forrige test): Setter veldig stor pris på svar, siden jeg nå er ganske forvirret!🥰 Anonymkode: 78378...7a7
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 TS her igjen:) Til sammenlikning hadde jeg en så sterk strek som dette samme dag som jeg fikk positiv test på kvelden i forrige syklus, og da holdt testen seg positiv hele dagen etterpå også (fikk da Peak på Premom) og ble gradvis svakere og svakere etter dette. Forstår derfor ikke helt hva som skjer denne syklusen, men har forstått det kan variere mye også innad hos samme kvinne🧐 Anonymkode: 78378...7a7
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 En eggløsningstest indikerer at LH nivået stiger og kroppen forbereder seg på en eggløsning. Det er ikke et 100% sikkert hjelpemiddel på at eggløsning faktisk skjer/har skjedd. Nå vet ikke jeg hvor du er i syklusen, men noen har kort LH-topp. Så du kan være en av de, og da har misset positiv ELtest om du ligger i syklusen som kan tilsi at eggløsning skal skje rundt dette tidspunktet. Men husk at LH også svinger opp og ned gjennom hele syklusen. Anbefaler temping hvis du skal være mer sikker på når eggløsning faktisk har skjedd👍🏼 Håper det ordner seg for deg, lykke til! Anonymkode: 27f89...18f 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 Takk for svar!😊 Jeg temper også, men får da ikke vite om EL før etter den har skjedd... Forrige syklus jeg testet etter EL (det vsr da første gang) så skjedde stigningen helt gradvis før testen ble positiv og gikk gradvis nedover igjen, så derfor jeg tenkte at det samme sikkert skjedde denne gangen. Men det kan sikkert variere fra syklus til syklus, så får vel bare vente å se hva dom skjer de neste dagene🙈 Hvis tempen stiger i morgen antar jeg at EL var i dag (kan fint stemme mtp syklusdag), så får jeg vare følge med på EL-testene også. Kan jo også hende det bare var en «falsk» LH-økning i går også.. Anonymkode: 78378...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå