AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #81 Skrevet 19. april 2021 vinterdekor skrev (11 timer siden): Hvorfor skulle man ikke kalle dem for frøken dersom de er frøken? Jeg har mitt pikenavn i behold og blir glad dersom noen kaller meg for frøken ........Straks jeg gifter meg blir jeg fru ....... Blir jo ikke fornærmet ved å bli kalt frøken? Det er jo bare veldig uskyldig! Men som trettiseks eller førtitre år gammel kvinne med lederjobb, eget hus, barn, to samboerforhold bak meg og nå særboer, evner til å skru opp en garderobe, steke et lammelår, lære bort tredjegradsligninger, lede en konferanse, diskutere politikk og strkkke votter, erfaring fra jobb i utlandet og reiser over hele Europa og deler av Asia, Amerika og Afrika, ansvar for eldre foreldre og oppmann på fotballaget og bakgrunn fra frivillig arbeid - med mer - så er det rart å bli kalt frøken fordi jeg ikke er gift. For meg er frøken noe man kaller barn, som en annen sa, så høres det ut som «lille venn». Bare merkelig. Og han over som bekymret seg for ikke å få vært gentlemann: du får være hensynsfull, omtenksom og snill mot både kvinner og menn, unge og gamle! Da liker vi deg Gode snille mennesker kan det aldri bli for mange av. Menn med innlærte fakter og fraser som ikke kommer fra hjertet er ikke fullt så sjarmerende. Anonymkode: 4f44d...04d 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #82 Skrevet 19. april 2021 En slags blanding av harry og håpløst utdatert språk. Men jeg oppfatter det mer som klønete og hjelpeløst enn som nedlatende. Anonymkode: b6dfd...934
Gjest Marte79 Skrevet 19. april 2021 #83 Skrevet 19. april 2021 Jeg skjønner det veldig godt! Frøken er veldig nedlatende når man er allerede voksen. Det passer kanskje for jenter mellom 14-18år, men etter det er det ikke greit å si. Har nettopp samme diskusjon med ordet "sekretariat" som brukes av kjæresten. Dette er heller ikke greit.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. april 2021 #84 Skrevet 19. april 2021 (endret) Det kommer helt an på situasjonen. Jeg hadde blitt fornærmet dersom en person kalte meg frøken mens han/hun skulle kritisere eller belære meg om noe, da brukes frøken som hersketeknikk. Men i ditt tilfelle høres det jo bare ut som kjæresten din, bruker frøken som kos/kjælenavn. Men om du ikke liker det så si i fra Endret 19. april 2021 av AthenaRavenLuna
Sensi Skrevet 19. april 2021 #85 Skrevet 19. april 2021 Hadde ikke likt det om min mann kalte meg frøken. Kun hvis det var med et kjærlig glimt i øyet en og annen gang. Mannen din TS bruker det kanskje som kjælenavn som mange amerikanerne bruker «babe». Ville sagt fra at du ikke liker det og hvorfor. Jeg måtte det med min. Det virka. Takk og lov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå