AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #61 Skrevet 18. april 2021 Isabella Moon skrev (1 time siden): Eller kall ham Freaken. Du er frøken, men han er freaken. Han taper. Hehe ja. Eller sjiten. Kall han det. Sjiiten. Anonymkode: 06fe4...5ca
Anoia Skrevet 18. april 2021 #62 Skrevet 18. april 2021 "Frøken" kan være søtt og koselig eller nedlatende i mine øyne, det kommer an på tonefall og setting. Men når det er sånn at du åpenbart ikke synes noe om å bli kalt det, TS, så synes jeg det er på sin plass at du sier i fra i stedet for å gå og irritere deg over det. For alt hva du vet var det sånn f.eks faren hans tiltalte moren hans, og at det for ham er et kjælenavn i samme kategori som f.eks "kjære" eller "pus". Eller kanskje han bare er en nedlatende sjåvinist? Hvem vet! Ikke du, så lenge du ikke snakker med ham om det i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #63 Skrevet 18. april 2021 For meg er "frøken" likestilt med "lille venn". Litt nedlatende når man er 40. Lenge leve patriarkiet. 🙄 Anonymkode: 5b310...5cf 3
Gjest supernova_87 Skrevet 18. april 2021 #64 Skrevet 18. april 2021 Jeg liker "frøken" som kallenavn. Synes det er koselig. Men det er jo ikke noe verre enn at du sier "du, vet du akkurat det kallenavnet liker jeg ikke, så setter pris på om du slutter å kalle meg det".
Epictetus Skrevet 18. april 2021 #65 Skrevet 18. april 2021 Nå må du passe på, trådstarter. Det er vår. Det blir varmere i været. Sarte snøflak smelter fort hvis de ikke passer på. 1
Isabella Moon Skrevet 18. april 2021 #66 Skrevet 18. april 2021 Brunello skrev (5 timer siden): Det er ikke adferdsproblemer å kalle dama noe hun er dersom man ikke vet at hun ikke liker å bli kalt det. Alle normalt oppegående mennesker vet at man ikke kaller voksne kvinner for Frøken. 2
Daria Skrevet 18. april 2021 #67 Skrevet 18. april 2021 Isabella Moon skrev (6 minutter siden): Alle normalt oppegående mennesker vet at man ikke kaller voksne kvinner for Frøken. Alle normalt oppegående mennesker vet at de selv ikke sitter på den eneste rette meningen... Det er fortsatt en del eldre som anser dette med korrekte titler som en selvfølge - jeg kan love at min nylig avdøde mormor var både særdeles oppegående og svært lite nedlatende når hun sendte meg brev adressert til Frk. Daria... Som ugift og godt fornøyd med akkurat det vil jeg heller bli tiltalt som frøken enn frue. 2
Isabella Moon Skrevet 18. april 2021 #68 Skrevet 18. april 2021 Daria skrev (3 minutter siden): Alle normalt oppegående mennesker vet at de selv ikke sitter på den eneste rette meningen... Det er fortsatt en del eldre som anser dette med korrekte titler som en selvfølge - jeg kan love at min nylig avdøde mormor var både særdeles oppegående og svært lite nedlatende når hun sendte meg brev adressert til Frk. Daria... Som ugift og godt fornøyd med akkurat det vil jeg heller bli tiltalt som frøken enn frue. Noksagter
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #69 Skrevet 18. april 2021 Akkurat det hadde jeg ikke hengt meg opp i, gitt. Anonymkode: a4a0a...71f
Queen of the North Skrevet 18. april 2021 #70 Skrevet 18. april 2021 Fortell han at du forbinder "frøken" med noe negativt, og at du ville satt pris på ett annet kjælenavn. Her i huset går gubben under gubbslusken og kjæresten min og jeg går under kjerringhelvete, my brown eyed girl og sengloppelaila... Den siste har han riktignok bare brukt en gang da jeg lo i ei uke etterpå 🤣🤣🤣 Må innrømme at jeg synes det er dødssøtt att pensjonistkunden på jobb kaller kona si for tøtta. Kjært barn har mange navn, og noen er litt mer elsket enn andre 🤣 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #71 Skrevet 18. april 2021 Jeg liker å bli kalt frøken (men blir det bare kalt av mi mor), skulle gjerne blitt kalt det av samboeren også. Jeg kaller også døtrene mine for det. Jeg kaller min samboer for mannen eller mister. Vi har alle vårt å stri med, antar jeg. Anonymkode: 63067...91b 1
Cleo88 Skrevet 18. april 2021 #72 Skrevet 18. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 7.20): Relativt fersk forhold, mannen virker oppegående og reflektert. Snill. Begge i 40-årene. Men han kaller meg ofte frøken. Når han tar telefonen «God dag, frøken» eller når han beskriver noe jeg gjorde, «og frøkna bare handlet inn masse sokker»... Jeg synes begrepet er så vanvittig nedlatende! Som om jeg er en liten surrete jentunge, så langt under han at han liksom må passe på dumme lille meg. Han latterliggjør meg på en måte. Hva mener KG? Ville lufte det her før jeg tar det opp med han. Begge er fra Oslo-området, vest. Anonymkode: 04805...db2 😄 Endret 10. mai 2021 av Cleo88
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #73 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg liker ikke sånt. Menn som liker å leke at dama er en svak liten hønsehjerne, som oppfyller alle klisjéene som å være opptatt av sminke, klær og sko, shoppe mye, skravle mye om uvesentlige ting osv. Kan hende ordbruken bare er en dårlig vane, og at du bare kan si fra, og så er det ok og han slutter. Men om holdningene bak er slik, at han skal ha rollen som den sterke og rasjonelle, og du skal ha rollen som den svake og dumme - det hadde ikke jeg giddet. Anonymkode: 4f44d...04d Haha, snakk om å legge mye i et eneste ord🙊😅 Mannen min kaller meg noen ganger frøken, men det er bare kjærlig ment. Ikke er han opptatt av at jeg skal være en klisjé, ikke tror han at jeg er dummere enn han og ikke har han noe behov for å hevde/markere seg. Anonymkode: 83956...55f
Hønsehauken Skrevet 18. april 2021 #74 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Relativt fersk forhold, mannen virker oppegående og reflektert. Snill. Begge i 40-årene. Men han kaller meg ofte frøken. Når han tar telefonen «God dag, frøken» eller når han beskriver noe jeg gjorde, «og frøkna bare handlet inn masse sokker»... Jeg synes begrepet er så vanvittig nedlatende! Som om jeg er en liten surrete jentunge, så langt under han at han liksom må passe på dumme lille meg. Han latterliggjør meg på en måte. Hva mener KG? Ville lufte det her før jeg tar det opp med han. Begge er fra Oslo-området, vest. Anonymkode: 04805...db2 Mannen min kaller meg frøken og jeg elsker det
vinterdekor Skrevet 18. april 2021 #75 Skrevet 18. april 2021 Tenker at man kan være glad for at man blir kalt for frøken. Det er jo sjarmerende, betyr vel egentlig bare ugift, uten at det er negativt. Oppfatter det også som om man kan være frøken selv om man har vært gift tidligere, men her er jeg litt på "gyngende grunn". At han ser på deg som frøken har flere betydninger: Du er 40 men han ser på deg som ung, spennende og ugift. Man blir fru når man gifter seg. Dersom du er usikker på hva han mener med det, hvorfor ikke bare spørre ham?
vinterdekor Skrevet 18. april 2021 #76 Skrevet 18. april 2021 Isabella Moon skrev (1 time siden): Alle normalt oppegående mennesker vet at man ikke kaller voksne kvinner for Frøken. Hvorfor skulle man ikke kalle dem for frøken dersom de er frøken? Jeg har mitt pikenavn i behold og blir glad dersom noen kaller meg for frøken ........Straks jeg gifter meg blir jeg fru ....... Blir jo ikke fornærmet ved å bli kalt frøken? Det er jo bare veldig uskyldig! 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #77 Skrevet 18. april 2021 Herregud, relax! Blir kalt frøken både av mannen min og mine ansatte innimellom. Aldri tenkt over at det er nedlatende. Anonymkode: dcdfd...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #78 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha, snakk om å legge mye i et eneste ord🙊😅 Mannen min kaller meg noen ganger frøken, men det er bare kjærlig ment. Ikke er han opptatt av at jeg skal være en klisjé, ikke tror han at jeg er dummere enn han og ikke har han noe behov for å hevde/markere seg. Anonymkode: 83956...55f Når jeg tenker på det, så kom jeg på at svigerfar kaller meg for frøken også, det er ikke for å være nedlatende, det er et kjærlig kallenavn🤷♀️❤ Anonymkode: 83956...55f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #79 Skrevet 18. april 2021 Nedlatende?? Herregud så vanskelig noen av dere er. Nytter ikke å være gentleman med dere. Anonymkode: 216fd...72b 1
Betty Boops Skrevet 19. april 2021 #80 Skrevet 19. april 2021 14 hours ago, Isabella Moon said: Alle normalt oppegående mennesker vet at man ikke kaller voksne kvinner for Frøken. Nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå