AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Hei! Håper på svar fra dere som har erfaring med autistiske barn. Er det slik at de aldri reagerer på navnet sitt, eller gjør det i blant? Og er det slik at dere noen ganger har god øyekontakt? Spør fordi mitt barn har flere tegn på autisme, men igjen så har vi noen ganger veldig fin øyekontakt (feks ved lek og tull), og han reagerer ofte på navnet sitt. Det er ikke her våre utfordringer er størst. Vi er i kontakt i forbindelse med utredning, så trenger ingen kommentarer om at jeg heller bør kontakte lege ved bekymringer. Jeg er ute etter svar fra dere som faktisk har erfaring med dette. Anonymkode: 9e95a...0ed
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Håper på svar fra dere som har erfaring med autistiske barn. Er det slik at de aldri reagerer på navnet sitt, eller gjør det i blant? Og er det slik at dere noen ganger har god øyekontakt? Spør fordi mitt barn har flere tegn på autisme, men igjen så har vi noen ganger veldig fin øyekontakt (feks ved lek og tull), og han reagerer ofte på navnet sitt. Det er ikke her våre utfordringer er størst. Vi er i kontakt i forbindelse med utredning, så trenger ingen kommentarer om at jeg heller bør kontakte lege ved bekymringer. Jeg er ute etter svar fra dere som faktisk har erfaring med dette. Anonymkode: 9e95a...0ed Jeg jobber med barn med autisme og de er forskjellige alle sammen. Mange av de klarer helt fint å ha øyenkontakt og reagerer på navnet sitt, noen gjør ikke. Autismespekteret er ganske stort. Anonymkode: f4733...20d 8
Fjaselina Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber med barn med autisme og de er forskjellige alle sammen. Mange av de klarer helt fint å ha øyenkontakt og reagerer på navnet sitt, noen gjør ikke. Autismespekteret er ganske stort. Anonymkode: f4733...20d Jepp! Ein elev med autisme gav lite respons på namnet, og klarte ikkje å møte blikk. Ein annan har god blikkontakt, reagerer absolutt på namnet sitt, og er kontaktsøkende. Veldig stor forskjell mellom ulike barn med autisme!! 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg jobber med barn med autisme og de er forskjellige alle sammen. Mange av de klarer helt fint å ha øyenkontakt og reagerer på navnet sitt, noen gjør ikke. Autismespekteret er ganske stort. Anonymkode: f4733...20d Dette. Mitt barn har autisme, men hun reagerer likevel på navnet sitt og kan være med i lek. Anonymkode: e72af...e2a 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 Som de andre skriver. Folk med autisme er like forskjellige som deg og meg. Erfaringsmessig kan personer med autisme helt fint reagere på navnet sitt og ha blikkontakt. Anonymkode: 4fbad...988 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 En annen ting som kan være greit å huske er at du er den barnet er aller mest trygg på så han vil jo naturlig uansett være tryggere med å møte ditt blikk selv om han kanskje sliter med å møte andres blikk. En med autisme som jeg jobbet med unngikk blikkontakt den første tiden med meg, etterhvert som vi ble bedre kjent så ble blikkontakten lengre og lengre og nå søker han ofte blikket mitt, selv om det var helt utenkelig i begynnelsen. Anonymkode: f4733...20d 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Håper på svar fra dere som har erfaring med autistiske barn. Er det slik at de aldri reagerer på navnet sitt, eller gjør det i blant? Og er det slik at dere noen ganger har god øyekontakt? Spør fordi mitt barn har flere tegn på autisme, men igjen så har vi noen ganger veldig fin øyekontakt (feks ved lek og tull), og han reagerer ofte på navnet sitt. Det er ikke her våre utfordringer er størst. Vi er i kontakt i forbindelse med utredning, så trenger ingen kommentarer om at jeg heller bør kontakte lege ved bekymringer. Jeg er ute etter svar fra dere som faktisk har erfaring med dette. Anonymkode: 9e95a...0ed Barn med autisme er like forskjellige som alle andre barn. Det er ingen fasit på hvordan "et barn med autisme er". Det finnes symptomer som man kan kjenne igjen mht å stille diagnosen. Mer enn øyekontakt og reagere på navn. Mange autistiske barn har god øyekontakt og reagerer på navn. Spekteret er stort i tillegg til at det vil varierer med barnas personlighet.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #8 Skrevet 19. april 2021 On 4/18/2021 at 1:02 AM, Fjaselina said: Ein annan har god blikkontakt, reagerer absolutt på namnet sitt, og er kontaktsøkende. Veldig stor forskjell mellom ulike barn med autisme!! Psykologene i våres tid tilskriver sykdommen til hvem som helst bare for å få penger og en enkel jobb 😕 Anonymkode: 35179...613
Mango Skrevet 19. april 2021 #9 Skrevet 19. april 2021 Har jobbet med flere med Autisme som har god øyekontakt og reagerer greit. Den ene jeg jobber med nå nistirrer på meg, og står veldig nært når vi prater.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #10 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Psykologene i våres tid tilskriver sykdommen til hvem som helst bare for å få penger og en enkel jobb 😕 Anonymkode: 35179...613 Autisme er ikke en sykdom og nei, psykologer «tilskriver» ikke det til hvem som helst for å få penger. Les deg opp før du uttaler deg noe mer. Anonymkode: e72af...e2a 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #11 Skrevet 19. april 2021 Vårt barn er diagnostisert med veldig høytfungerende barneautisme. Vi hadde ingen utfordringer med dette. Men med mer uttalt tilstand er dette noe man vurderer ja. Men dette kan og handle om hørsel/syn, så det sjekker man også i utredninger. Anonymkode: 88d90...5a4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #12 Skrevet 19. april 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Autisme er ikke en sykdom og nei, psykologer «tilskriver» ikke det til hvem som helst for å få penger. Les deg opp før du uttaler deg noe mer. Anonymkode: e72af...e2a Jo da, det akkurat det de gjør! Det er forskjell å jobbe med skikkelig syke pasienter som virkelig trenger hjelp og bortkaste ressurser og tid på de som ikke har noen reelle problemer. Anonymkode: 35179...613
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #13 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Psykologene i våres tid tilskriver sykdommen til hvem som helst bare for å få penger og en enkel jobb 😕 Anonymkode: 35179...613 Sykdommen? Hvilken sykdom? Anonymkode: 91883...200 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #14 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo da, det akkurat det de gjør! Det er forskjell å jobbe med skikkelig syke pasienter som virkelig trenger hjelp og bortkaste ressurser og tid på de som ikke har noen reelle problemer. Anonymkode: 35179...613 Ikke meg du siterer. Men autisme er ikke en sykdom, du har åpenbart null kompetanse om det du skriver her, så bare la vær. Anonymkode: 91883...200 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #15 Skrevet 19. april 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men autisme er ikke en sykdom, du har åpenbart null kompetanse om det du skriver her, så bare la vær. Anonymkode: 91883...200 Autism spectrum disorder is indeed categorized as a mental disorder—also called a mental illness—in the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5). Anonymkode: 35179...613
Betty Boops Skrevet 19. april 2021 #16 Skrevet 19. april 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jo da, det akkurat det de gjør! Det er forskjell å jobbe med skikkelig syke pasienter som virkelig trenger hjelp og bortkaste ressurser og tid på de som ikke har noen reelle problemer. Anonymkode: 35179...613 Pissprat! 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #17 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Autism spectrum disorder is indeed categorized as a mental disorder—also called a mental illness—in the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5). Anonymkode: 35179...613 Det er en utviklings- og atferdforstyrrelse og ikke en sykdom. Hadde det vært en sykdom så kunne man kurere det. Anonymkode: 91883...200 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå