Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har gått på blodfortynnende medisiner i svangerskapet. Har det gått fint? Var det betryggende? 
Opplevde dere en del spontanabort før dere fikk medisiner? Hvordan var oppfølgingen?

Anonymkode: 1e345...5de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har følt meg veldig  betryggende mens jeg har gått på blodfortynnende. Jeg aldri opplevd spontanaborter, men har slitt med å i det hele tatt bli gravid, men da jeg startet opp på blodfortynnende, ble jeg gravid og har gått på dette hele graviditeten. 

Anonymkode: 79a62...457

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har følt meg veldig  betryggende mens jeg har gått på blodfortynnende. Jeg aldri opplevd spontanaborter, men har slitt med å i det hele tatt bli gravid, men da jeg startet opp på blodfortynnende, ble jeg gravid og har gått på dette hele graviditeten. 

Godt å høre. 
Hva slags medisiner er det du tok/tar? Og hvordan oppfølgning fikk du?

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken blodfortynnende de som har gått på det har brukt?

Fikk blodpropp etter første fødsel, så må gå på blodfortynnende gjennom hele neste svangerskap. Gikk på Fragminsprøyter ei stund etter fødselen, og det var ikke en behagelig opplevelse, og mener jeg har hørt at det er det man ofte får i svangerskap..

Anonymkode: a95ee...9ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Godt å høre. 
Hva slags medisiner er det du tok/tar? Og hvordan oppfølgning fikk du?

Albyl e 75, ingen oppfølging :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kan jeg spørre hvilken blodfortynnende de som har gått på det har brukt?

Fikk blodpropp etter første fødsel, så må gå på blodfortynnende gjennom hele neste svangerskap. Gikk på Fragminsprøyter ei stund etter fødselen, og det var ikke en behagelig opplevelse, og mener jeg har hørt at det er det man ofte får i svangerskap..

Anonymkode: a95ee...9ae

Albyl e

AnonymBruker
Skrevet

Går på albyl-e 150 mg. Ble satt på det etter 1 sa og 1 ma. Tok 75 mg fram til uke 12. Tok da blodprøver som viste litt dårlige verdier ved morkaka. Ble da satt på 150 mg. Er nå i uke 22.

Anonymkode: 3caae...35f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Går på albyl-e 150 mg. Ble satt på det etter 1 sa og 1 ma. Tok 75 mg fram til uke 12. Tok da blodprøver som viste litt dårlige verdier ved morkaka. Ble da satt på 150 mg. Er nå i uke 22.

Hva lå verdiene på?
jeg tok blodprøver etter MA i uke 13 på Ullevål og fikk beskjed at jeg har forhøyet verdier som kan føre til blodpropp men må ta nye prøver om 3 mnd igjen. Verdiene lå på 38,6 og 45 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg tok de ingen prøver. Jeg var allerede gravid, så da ble jeg satt på det for sikkerhets skyld. Når de da så at prøvene på morkaka var dårlige, så økte de for å øke blodgjennomstrømningen.

Kommer de til å sette deg på blodfortynnende uansett prøveresultat?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hos meg tok de ingen prøver. Jeg var allerede gravid, så da ble jeg satt på det for sikkerhets skyld. Når de da så at prøvene på morkaka var dårlige, så økte de for å øke blodgjennomstrømningen.

Kommer de til å sette deg på blodfortynnende uansett prøveresultat?

Ok 

Nei det vet jeg ikke. Jeg er ikke gravid lenger så må bare vente til juni for å ta nye prøver. Hvis jeg blir gravid før må jeg kontakte fastlegen.. vet ikke hva som skjer videre. Hvis verdiene er høye igjen så antar jeg at jeg må se på behandling 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Albyl e, 150 mg, i svangerskap to grunnet svangerskapsforgiftning med første. Gikk fint. Tett oppfølging med hyppige ultralyder.

Anonymkode: e3bce...72e

Skrevet

Jeg gikk på Fragmin-sprøyter pga tidligere blodpropp under bruk av p-ring. Alt gikk fint, ingen spontanaborter, ble kjapt gravid da vi begynte å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...