AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Vi er en vanlig familie med gj.nitt inntekt. Har ikke hytte og båt og bruke i ferier, så er mye hjemme. Bor på gård med kornproduksjon (mannen driver ved siden av full jobb, jeg kan ingenting om jordbruk). Ingen naboer under 4km unna. Har 1 barn på småskoletrinnet. Kjører og henter venner på besøk så det blir lekekamerater her. Føler til tider at jeg blir spist opp av barnet, og at det tæres hardt pp min tålmodighet. Får raporter av familie og venner med bilder av smilende familier og masse skryt av kos og hygge med barna. Har disse familiene aldri dårlige dager? Jeg ønsker til tider å få være en helg alene, så jeg kan kjenne på savnet etter familien min. Er det innenfor å være "lei" sitt eget barn, eller bør jeg søke hjelp Anonymkode: 46a9c...b07
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 Er lei hver eneste dag jeg. Vet ikke om det er vanlig eller ikke, men det er nå sånn det er. Anonymkode: cc77e...56f 9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 Ja, det er innenfor. Tror det er ganske normalt. Jeg kjenner på det samme, har dager der jeg er sykt sliten og lei. Og det er helt greit! Prøv å skaff dere barnevakt for noen timer eller en kveld/helg? Få litt tid og avbrekk for dere selv, det kan hjelpe enormt. Husk også at folk sender bilder av sin beste side, jeg kan garantere deg at de familiene har dårlige dager de også. Man sender jo ikke akkurat bilder eller film av barnet midt i verste trassutbruddet f.eks.. Man kan klistre på seg et smil for et bilde eller film, for å så ligge strøken og lei på sofaen etterpå. Ting er ikke alltid så perfekt selv om folk prøver å portrettere det slik, husk det. Anonymkode: 5abd0...f9d 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 Ja, helt vanlig. Det er altoppslukende med barn, og lite plass for å være voksen. Jeg er spesielt lei av barna når jeg er veldig sliten. Når det jeg egentlig vil og trenger er et stille pusterom, men det jeg får er sutring, krangling, klenging og støy. Anonymkode: cb565...de9 4
Gjest Smeltemann Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi er en vanlig familie med gj.nitt inntekt. Har ikke hytte og båt og bruke i ferier, så er mye hjemme. Bor på gård med kornproduksjon (mannen driver ved siden av full jobb, jeg kan ingenting om jordbruk). Ingen naboer under 4km unna. Har 1 barn på småskoletrinnet. Kjører og henter venner på besøk så det blir lekekamerater her. Føler til tider at jeg blir spist opp av barnet, og at det tæres hardt pp min tålmodighet. Får raporter av familie og venner med bilder av smilende familier og masse skryt av kos og hygge med barna. Har disse familiene aldri dårlige dager? Jeg ønsker til tider å få være en helg alene, så jeg kan kjenne på savnet etter familien min. Er det innenfor å være "lei" sitt eget barn, eller bør jeg søke hjelp Anonymkode: 46a9c...b07 Det er enkel men tidkrevende drift dere har i korte perioder da. Har du litt interesse for jordbruk så kan du lære, har du ikke interesse så kan du la være. Når det gjelder barnet så kan en bli "lei" sine egne barn. Kan ikke barnet ligge over til Sine venner av og til så du og mannen din får litt alene tid. Barnet kan også være med sin far når han driver med gårdsdriften sin, så får du alenetid. Her har barna vært med fra de var veldig småe, hadde barnesete i traktoren de elsket å være med på det som skjedde,nå er det barnebarn som er med i barnesete. Så får foreldrene en pust i bakken.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 Det er absolutt lov å være lei ansvaret som kommer med det å være foreldre. Det høres ut som at du trenger en jentetur. Har du en venninne du kan dra bort med en helg? Anonymkode: d8497...921 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er absolutt lov å være lei ansvaret som kommer med det å være foreldre. Det høres ut som at du trenger en jentetur. Har du en venninne du kan dra bort med en helg? Anonymkode: d8497...921 Har en stående avtale om en tur med ei god venninne når pandemien er over. Hun har hatt kreft dette siste året, og i tillegg har de et barn med store hjelpebehov. Vi skal planlegge for 1 overnatting(det er det hun klarer i fht organisering av teamet rundt barnet og i fht sin egen energi). Men grunnet hennes sykehistorie er der ikke trygt å gjøre en slik tur før pandemien er mer under kontroll, helst over. Anonymkode: 46a9c...b07 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #8 Skrevet 18. april 2021 Smeltemann skrev (2 timer siden): Det er enkel men tidkrevende drift dere har i korte perioder da. Har du litt interesse for jordbruk så kan du lære, har du ikke interesse så kan du la være. Når det gjelder barnet så kan en bli "lei" sine egne barn. Kan ikke barnet ligge over til Sine venner av og til så du og mannen din får litt alene tid. Barnet kan også være med sin far når han driver med gårdsdriften sin, så får du alenetid. Her har barna vært med fra de var veldig småe, hadde barnesete i traktoren de elsket å være med på det som skjedde,nå er det barnebarn som er med i barnesete. Så får foreldrene en pust i bakken. Barnet er med sin far og bidrar ute. Holder som regel ut ca 1 time, før barnet kommer til mef igjen. Da har jeg fått gjort litt nødvendig husarbeid, eller fått ryddet litt i hagen. 1 time går fort. Barnet er veldig skeptisk til å overnatte borte alene, selv hos besteforeldre. Vi øver med jevne mellomrom, men enn så lenge må Barnet hentes gør leggetid fordi det ikke tør likevel. Mannen og jeg har ikke vært alene sammen en kveld/natt siden barnet var 9 mnd....da var vi i bryllup men dro hjem på natten da nettene var et mareritt på den tiden. Legging krever fortsatt en voksen til lesing, og synging, og som vakt utenfor døra til barnet har sovnet. Jeg jobber i barnehage, så kjenner kanskje litt ekstra på drt når det blir litt tett på. Anonymkode: 46a9c...b07
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #9 Skrevet 18. april 2021 Ja, det er helt normalt, og jeg har flere venner og bekjente som sier de har det slik i blant. Det hjelper kanskje ikke å bo såpass øde til som dere gjør og være mye hjemme, tenker jeg TS. Jeg har to små barn, og bor litt øde, men ikke slik som dere. Og selv om jeg alltid har gledet meg til å få barn, elsker å være sammen med barn og er mange flotte dager, blir jeg også ordentlig lei. Jeg gleder meg ofte til etter barnas leggetid, og jeg har sluttet å ha dårlig samvittighet for det. Når jeg er veldig lei, tenker jeg på at dette er for en periode, en dag (som nok kommer raskere enn jeg vil tross alt) kommer jeg til savne små hender som drar i klærne mine, små stemmer som roper mamma, klissete klemmer osv. Anonymkode: 06112...835 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #10 Skrevet 18. april 2021 Disse som koser seg på hytte med barna har sånne dager de og, men det viser de ikke uttad. Helt normalt å føle det sånn til tider! Trist om du føler det sånn hver dag selvfølgelig. Jeg har dager jeg føler det samme om jeg er sliten, men vi har stort sett greie dager og finner på noe. Hadde dog ikke klart å bo som dere gjør. Anonymkode: aea6e...23b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #11 Skrevet 18. april 2021 Har det også sånn. Jeg drar på venninnetur tre ganger i året. Pleide å dra til utlandet (London, Paris osv), men ikoronatiden har vi dratt til andre byer i Norge. Så lenge vi bor på hotell, skravler, drikker vin og shopper litt er det det samme hvor vi bor. Det viktige er en pause fra mann og barn Så har jeg faste spillkvelder eller tv-kvelder faste dager i uken, med andre venninner. Vi prøver å få det til hver uke, og det er noe jeg ser fram til hele uka. Om du ikke har venner du vil møte så ofte, vil jeg tro det hjelper med en fast kveld i uka der du går ut av huset, går på tur, trener el.l. Begynn på et kurs, syng i kor, ett eller annet som gir deg noe nytt, og en grunn til å komme deg ut av huset og treffe andre. Anonymkode: 12cb4...e9f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #12 Skrevet 18. april 2021 Jeg kan forstå det, men har ikke blitt lei av eget barn, nei. Hvert eneste minutt blir verdsatt, føler meg heldig som fikk barn, Anonymkode: 50d50...333
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #13 Skrevet 18. april 2021 Har ikke barn men kan ikke tenke meg at det skulle være unormalt. Selvsagt kan man bli lei barnet? Dvs du er nok glad i barnet uansett, men det er jo alt det praktiske rundt. Høres jo også ut som dere lever litt tungvindt når dere bor så langt unna andre osv. Da blir det selvsagt masse mas og kjøring frem og tilbake og ingen å dele opp tiden med. Hadde kanske vært mer befriende å bo i et nabolag fullt av barn som kan besøke hverandre uten skyss, leke ute sammen osv. Anonymkode: 838c6...86c 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #14 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har det også sånn. Jeg drar på venninnetur tre ganger i året. Pleide å dra til utlandet (London, Paris osv), men ikoronatiden har vi dratt til andre byer i Norge. Så lenge vi bor på hotell, skravler, drikker vin og shopper litt er det det samme hvor vi bor. Det viktige er en pause fra mann og barn Så har jeg faste spillkvelder eller tv-kvelder faste dager i uken, med andre venninner. Vi prøver å få det til hver uke, og det er noe jeg ser fram til hele uka. Om du ikke har venner du vil møte så ofte, vil jeg tro det hjelper med en fast kveld i uka der du går ut av huset, går på tur, trener el.l. Begynn på et kurs, syng i kor, ett eller annet som gir deg noe nytt, og en grunn til å komme deg ut av huset og treffe andre. Anonymkode: 12cb4...e9f Jeg har gått i kor siden barndommen, men siden mars 2020 har alt slikt i min kommune vært nedstengt, så da forsvant mitt ukentlige fristed. Barnet har en fritidsakt som også er nedstengt, krever 30 min kjøring en vei, men motivasjonen til å dra er høy uansett vær(utendørs aktiviter). Eneste på skolen og eneste blant venner som driver med det. Lever på drømmen om en venninne tur etter pandemien. Grunnet venninner helsehistorikk tar vi ingen sjanser, selv i Norge. Vi regner med at årets sommer igjen blir tilbragt i hagen i 4 uker. Forldre i risiko. Ikke sett forldre eller søsken siden mars i fjor(selvvalgt) for å redudere smittemuligheter. Anonymkode: 46a9c...b07 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #15 Skrevet 18. april 2021 Jeg kan bli lei barn, mann, venninner, egne foreldre.. Ingenting rart med det vel? Du trenger litt andre impulser Anonymkode: f6100...1af 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #16 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kan forstå det, men har ikke blitt lei av eget barn, nei. Hvert eneste minutt blir verdsatt, føler meg heldig som fikk barn, Anonymkode: 50d50...333 Du har sikkert mye familie og nettverk som hjelper til🤪 eller rolige jenter? Anonymkode: ffeb4...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå