Gå til innhold

Kan dere ikke VÆR SÅ SNILL å ta ansvar for dere selv som brukere her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er mye klaging på tråder her om dagen. Det blir forventet at alt en ikke liker eller som en føler seg krenka av, blir moderert bort.

Og da lurer jeg på før tusende gang : klarer dere ikke å snu dere bort fra ting dere ikke liker??  Dere skjønner jo at troll ikke kan modereres bort så lenge ingen vet at det er troll. Moderatorene her kan ikke på toppen av alt, begynne å moderere bort etter skjønn og kun mistanker. Dere må jo skjønne det? 

Og HVORFOR svarer dere i tråder dere mistenker er troll?? Dere blir jo bare såkalte nyttige idioter for dem? Skjønner dere ikke det selv? 

Jeg kan bli møkk lei tråder som tråkker på "feite", på enslige unge spesielt, mødre. Jeg er dritt lei de evige trådene om sykepleiere og lavstatus og hakking på visse grupper. Men jeg klarer så veldig lett å ignorere og enda lettere la være å svare på sånt idioti. Vi er ikke unger her inne som må skånes for alt 

Vi er voksne som for svingende må ta ansvar for oss selv!  

Ps  ser bort fra regelbrudd som kan rapporteres 

Endret av SoWhat?
  • Liker 28
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Men jeg klarer så veldig lett å ignorere og enda lettere la være å svare på sånt idioti. Vi er ikke unger her inne som må skånes for alt 

Jeg tror at jeg ikke er alene om å tenke på at trollenes hetsing av og tråkking på mennesker kan gå ut over unge og/ eller sårbare mennesker som leser innlegg på KG.

Anonymkode: 1225b...d4e

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror at jeg ikke er alene om å tenke på at trollenes hetsing av og tråkking på mennesker kan gå ut over unge og/ eller sårbare mennesker som leser innlegg på KG.

Det er nok regler her inne, for å si det sånn, så da er det å rapportere om det er regelbrudd. Jeg skjønner at noen blir krenket og såret osv osv, og ja, det er leit. Så klart.

Men, det går ikke å bli skånet for alt. Og det er frivillig å være her inne. Blir det for tøft, så må man jo la være å være her? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Det er nok regler her inne, for å si det sånn, så da er det å rapportere om det er regelbrudd. Jeg skjønner at noen blir krenket og såret osv osv, og ja, det er leit. Så klart.

Men, det går ikke å bli skånet for alt. Og det er frivillig å være her inne. Blir det for tøft, så må man jo la være å være her? 

Er ikke du lei av hetse trådene mot ikke-vestlig innvandrere?

Anonymkode: 61b1f...463

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at Kvinneguidens eiere burde bli stilt spørsmål angående hvorfor de tillater at innlegg som inneholder tråkking på og hets av mennesker får bli stående på Kvinneguidens forum og ikke blir slettet.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke du lei av hetse trådene mot ikke-vestlig innvandrere?

Anonymkode: 61b1f...463

Jeg er lei mye jeg iblant. Noe av det jeg syns er ille, er når avisene smører med svære bokstaver på forsidene : Folk blir feitere og feitere.

Og så står det en overvektig person foran meg i køen med avisene rett mot ansiktet. DET er ille det. Mye verre enn å være her hvor ingen vet hvem noen er ( stort sett ), og ingen ser en. 

Jo, jeg reagerer på en del hets. Og jeg rapporterer om det blir for ille og er brudd på regler. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at KG hadde blitt et mye bedre sted om alle tok ansvar for det de skrev, men når folk ikke gjør det, og heller spyr ut dritt, så må man få reagere.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes også at Kvinneguidens eiere burde bli stilt spørsmål angående hvorfor de tillater at innlegg som inneholder tråkking på og hets av mennesker får bli stående på Kvinneguidens forum og ikke blir slettet.

Rapporter, eller spør på ros og ris. Jeg kan rapportere hvis det ver regelbrudd som er drøye, men det kan ta lang tid før det blir gjort noe. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå er vel TS blant dem som ikke liker at man er kritisk og uenig. Man må ha takhøyde også.

Anonymkode: 93122...f04

• Liker 17
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at KG hadde blitt et mye bedre sted om alle tok ansvar for det de skrev, men når folk ikke gjør det, og heller spyr ut dritt, så må man få reagere.

Ja. Men nå VET vi godt at både provokatører og drittsekker fins. De må vi leve med for å si det sånn. Så det får vi ikke endret på. Men folk kan slutte å svare dem. DET er faktisk det eneste som ville fungert. At vi tar ansvar selv  om du skjønner..

Og mer uskyldige troll som bare lager absurde problemstillinger må en bare enten overse. Eller le med. 

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (20 minutter siden):

Jeg kan bli møkk lei tråder som tråkker på "feite", på enslige unge spesielt, mødre. Jeg er dritt lei de evige trådene om sykepleiere og lavstatus og hakking på visse grupper. Men jeg klarer så veldig lett å ignorere og enda lettere la være å svare på sånt idioti. Vi er ikke unger her inne som må skånes for alt 

Det blir jo alle... Og det må "vi" jo kunne klage på :vetikke:  Blir jo som deg, som klager på klaging, eller hur? :klo: 

Jeg er enig at det ikke hadde vært nødvendig å moderere det, om det ikke var for at det kun er ett par personer på KG som starter alle de samme trolle-trådene gang på gang, men. Hadde de fått orden på trådstartingen så kunne jeg ikke brydd meg mindre...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Når man ender opp med å bli opprørt i det virkelige liv og helt ødelagt av noe man leser på kg da er det kanskje på tide med en pause herfra.

Anonymkode: e5a58...1d8

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er vel TS blant dem som ikke liker at man er kritisk og uenig. Man må ha takhøyde også.

Anonymkode: 93122...f04

Kan du være mer konkret?  Jeg har ikke noe imot uenighet. Ikke at folk er kritiske helleŕ. Utelukker ikke at jeg harceeagert på noe, men hva mener du egentlig? 

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Rapporter, eller spør på ros og ris. Jeg kan rapportere hvis det ver regelbrudd som er drøye, men det kan ta lang tid før det blir gjort noe. 

Jeg har forstått det slik at mange har rapportert innlegg som inneholder tråkking på og hets av mennesker. Men innleggene blir ikke slettet.  Det er vel Kvinneguidens eiere som bestemmer hvilke regler som skal gjelde på KG? Moderatorene gjør vel kun den jobben som de har fått i oppgave å gjøre av eierne? Derfor bør KGs eiere bli stilt spørsmål.

• Liker 4
Skrevet
Beeblebrox skrev (1 minutt siden):

Det blir jo alle... Og det må "vi" jo kunne klage på :vetikke:  Blir jo som deg, som klager på klaging, eller hur? :klo: 

Jeg er enig at det ikke hadde vært nødvendig å moderere det, om det ikke var for at det kun er ett par personer på KG som starter alle de samme trolle-trådene gang på gang, men. Hadde de fått orden på trådstartingen så kunne jeg ikke brydd meg mindre...

Klaging på klaging... jo 😄 hvordan vet du hvem som starter trolletrådene?

Jeg syns noen er flinke og smarte faktisk. Det er humor. Ikke hets! Men mer skråblikk

Skrevet

Lei av og lese om all hetsen mot muslimer,stemødre,uføre,invandrere osv.

• Liker 5
Skrevet
SoWhat? skrev (4 minutter siden):

Ja. Men nå VET vi godt at både provokatører og drittsekker fins. De må vi leve med for å si det sånn. Så det får vi ikke endret på. Men folk kan slutte å svare dem. DET er faktisk det eneste som ville fungert. At vi tar ansvar selv  om du skjønner..

Og mer uskyldige troll som bare lager absurde problemstillinger må en bare enten overse. Eller le med. 

Det er sant at verden ikke er Kardemommeby og at man bør prøve å ignorere brukere som bare er ute etter å lage kvalme, men når forumet blir gjennomsyret av slikt, så er det viktig å reagere. Det er alltid med hjertet i halsen jeg publiserer sårbare ting - for jeg vet jo at det finnes gribber som bare står klar til å angripe. Mange ganger har jeg derimot blitt positivt overrasket, som i går. Jeg fikk mange fine svar av deg og andre brukere her inne. Slikt blir husket. Det finnes gode folk her også, og da er det bare viktig at vi står sammen om å bekjempe brukere som bare er ute etter å ødelegge, tenker jeg. :) 

• Liker 2
Skrevet
Flowerlover skrev (1 minutt siden):

Lei av og lese om all hetsen mot muslimer,stemødre,uføre,invandrere osv.

Ja. Det er ikke greit. Men folk må slutte å svare i de trådene! Det er det ENESTE som hjelper. 

Skrevet

Klaging på klaging... jo 😄 hvordan vet du hvem som starter trolletrådene?

Jeg syns noen er flinke og smarte faktisk. Det er humor. Ikke hets! Men mer skråblikk

Det er mer eller mindre åpenbart....

Alle og hver sin smak&denslags, men synes du ikke det er nok "penis-uføre-sykepleier"-tråder, osv?

Det er mer eller mindre skuddår mellom hver gang noen kjører artige trÅllerier på KG, IMO :sprettoy:

• Liker 5
Skrevet

Ja. Det er ikke greit. Men folk må slutte å svare i de trådene! Det er det ENESTE som hjelper. 

Men hvis ingen reagerer og sier de imot, så fortsetter de jo bare? Da synes jeg heller at KG burde komme på banen med strengere moderering i tråder som er ment for å diskriminere minoriteter i samfunnet. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...