Gjest Gjest_Annie_* Skrevet 30. august 2005 #1 Skrevet 30. august 2005 Hei alle sammen. Jeg er sammen verdens herligste fyr. Har vært det i 3 måneder nå og alt har vært toppers. Han er veldig glad i meg, som han ofte sier og bryr seg tydeligvis mye. Men jeg har idet siste vært svært nedstemt og lei meg. Var hos legen idag og fikk diagnosen reaktiv deprimert. Har lyst å fortelle han dette, men føler også at det vil bli for mye. Er redd for å skremme han eller noe med mine problemer. Hva burde jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #2 Skrevet 31. august 2005 Hei alle sammen. Jeg er sammen verdens herligste fyr. Har vært det i 3 måneder nå og alt har vært toppers. Han er veldig glad i meg, som han ofte sier og bryr seg tydeligvis mye. Men jeg har idet siste vært svært nedstemt og lei meg. Var hos legen idag og fikk diagnosen reaktiv deprimert. Har lyst å fortelle han dette, men føler også at det vil bli for mye. Er redd for å skremme han eller noe med mine problemer. Hva burde jeg gjøre? ← Hei Annie Men jeg har idet siste vært svært nedstemt og lei meg. Det er lov å være nedstemt, lei seg og t.o.m. redd, selv om man er med verdens herligste fyr som er veldig glad i en og ofte sier han bryr seg, og alt ellers er bare toppers Og jeg er helt sikker på, at han går rundt og har lyst til at du skal gjøre ting du har lyst til. Det kommer til å gå fint
Xora Skrevet 31. august 2005 #3 Skrevet 31. august 2005 Syns du skal fortelle kjæresten din om dette jeg, lettere for han å forstå deg og takle ting dersom du er trist og lei deg, gråter mye, sover mye og de tinga som følger med å være deprimert. Du sier jo at han er så herlig - han vil sikkert også sette stor pris på at du er åpen og forteller han ting som plager deg. God bedring!
Kafka Skrevet 31. august 2005 #4 Skrevet 31. august 2005 Hei Annie Det er lov å være nedstemt, lei seg og t.o.m. redd, selv om man er med verdens herligste fyr som er veldig glad i en og ofte sier han bryr seg, og alt ellers er bare toppers Og jeg er helt sikker på, at han går rundt og har lyst til at du skal gjøre ting du har lyst til. Det kommer til å gå fint ← Hei og hopp! Jeg var visstnok logget ut her. Klart du forteller om det, Annie. Det er jo en del av deg, for øyeblikket i det minste, og når han sier han bryr seg om deg, så mener han selvsagt hele deg, ikke bare 1 del
sushigirl Skrevet 31. august 2005 #5 Skrevet 31. august 2005 Hei! Er helt enig med de andre, fortell ham om det. Er han verdens herligste fyr, prøver han å hjelpe deg. Skulle han få hetta og stikke sin vei, er han vel ikke mye å samle på?
Gjest -Mina- Skrevet 2. september 2005 #6 Skrevet 2. september 2005 Problemer er en del av livet -forteller du ikke om dem gir du ikke den som elsker deg muligheten til å elske deg nok er det ett ordtak/ordspråk som sier.. Jeg synes du skal fortelle han det,for som kafka sier så er det jo en del av deg. Gi han sjangsen til å stille opp,og støtte deg
Gjest 1111 Skrevet 2. september 2005 #8 Skrevet 2. september 2005 Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal fortelle kjæresten din at du har blitt diagonisert med depresjon. Selv om du er redd for å laste ham, så tror jeg faktisk at du laster ham mer med å ikke fortelle ham at du sliter. Hvis du forteller ham sannheten så vil han få sjansen til å hjelpe deg og støtte deg, noe også du trenger gjennom en depresjon. Det er ikke lett å gå å bære slikt alene, uten noen form for støtte og forståelse rundt deg. Dessuten, han vil få en begrunnelse på din nedstemthet som det også vil være noe av fremover. Han vil ikke bebreide seg selv, slik som det er fort å gjøre hvis man er i et forhold hvor den ene parten har det vondt. I høst ble jeg diagonisert med alvorlig depresjon og angst, og det har aldri falt meg inn å ikke fortelle kjæresten min om det, selv om vi bare hadde vært sammen i tre måneder på det tidspunktet. Det var fint for han å vite at jeg var syk, og det var også fint for meg å vite at noen visste og hadde tålmodighet nettopp fordi de visste. Så fortell ham det, ikke nøl. Og, får du hjelp?
mrs williams Skrevet 2. september 2005 #9 Skrevet 2. september 2005 Heisann... Jeg ser ingen grunn til ikke å fortelle han det... La han få være med å hjelpe deg gjennom det, du trenger nok en del støtte og trøst i denne tiden.. Tror det vil være værre for dere begge om du ikke sier noe
Gjest synseren Skrevet 2. september 2005 #10 Skrevet 2. september 2005 Det er klart du må fortelle han at du er deprimert. Han vil sikkert hjelpe deg igjennom denne vonde perioden. Vil bare fortelle deg en historie fra mitt liv. Jeg var som deg ville helst ikke fortelle den nye kjæresten min at jeg hadde angst. Gjorde alt jeg kunne for å skjule at jeg av og til hadde det veldig vondt inni meg. Men en dag brøt jeg sammen og klarte ikke holde det for meg selv lenger. Jeg var skråsikker på at kjæresten min ikke ville ha noe med meg å gjøre når han fikk vite hvordan det sto til. Men det som skjedde etter dette var veldig positivt. Han støttet meg og prøvde på alle måter å hjelpe meg slik at jeg skulle ha det godt. Jeg vil påstå at angsten min har ført samboeren og meg tettere sammen. Vil si at du har alt å vinne på å fortelle han hvordan du har det. Og skulle det vise seg at han ikke bryr seg (noe jeg ikke tror vil skje), så er han ingenting å samle på. Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #11 Skrevet 2. september 2005 Fortell det til kjæresten din! Men hva betyr egentlig reaktiv deperimert?
Gjest Chrizzy Skrevet 2. september 2005 #12 Skrevet 2. september 2005 Fortell det Du har ingenting å tape, fordi, du er du, og det er du som skal/være/er elsket
Gjest Madeleine Skrevet 2. september 2005 #13 Skrevet 2. september 2005 Syns du skal fortelle det til kjæresten din. Som sagt før her så har du ingenting å tape på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå