Gå til innhold

Er du snill med deg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I form at du tar i mot komplimenter og ikke tuller det bort fordi du er usikker på seg selv. Og godtar deg for den du er. 

Jeg kan jo starte. Jeg tuller alltid bort komplimenter og det handler jo om at jeg ikke tror på de. Jeg tror aldri på komplimentene folk gir til meg. Etter jeg har vært på besøk hos noen, så lurer jeg på hvorfor de gidder å bruke tid på meg og skjønner ikke hva de liker ved meg. Jeg ser jo at jeg ikke er snill med meg selv. 

Er du snill med deg selv, eller har du noe som plager deg? 

Anonymkode: 15d88...100

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier stort sett takk når jeg får komplimenter. Det kan føles litt kleint til tider men ja jeg tror på det og tar det til meg. Er nok blitt flinkere med årene, men og fordi det er så utrolig krevende å være den som gir et kompliment til noen og de "krangler" nesten på å ikke ta imot, "neeeeeei jeg er ikke fin i denne buksen" "neeeeei jeg er ikke fin på håret", neeeeeei jeg har ikke en bra personlighet" 🙄 

Vi mennesker har nok lettere for å trekke ut det negative eller kritikk men det er rimelig ålreit å være med mennesker som også klarer å ta i mot den gaven et kompliment er ment som, og så er det også digg å få høre at en er ålreit selv.

Jeg har dager hvor det er enkelt å være snill med meg selv, hvor alt stemmer og jeg kan tenke, "jajaja, jeg er ikke så innmari galen jeg asså, ganske bra jeg ja," 😁 Men selvsagt har jeg dager og stunder da jeg føler meg helt dust, alla "det er ingen som er glad i meg, buu huu" og overtenker så til de ekstreme grader på småting, i de stundene er det helt oppriktige følelser, men jeg kommer meg fort ut av det altså:scorpis:

Men akkurat det er vel noenlunde normalt vil jeg tro, men tror jeg har det grunnleggende selvverdet i meg til å stå rimelig stødig, selv om det går opp og ned her i livet. Det unner jeg deg oppriktig også ts❤️

Anonymkode: e54d7...1ce

Skrevet

Får jeg komplimenter tuller jeg det ikke bort. Jeg prøver å vise at jeg blir glad og sier "takk" men fortsetter ikke noe skryting. Det er kjipt med folk som skal nekte for at de har noe bra ved seg. De er hjernevasket av janteloven til de grader. 

Men ellers er jeg ikke snill med meg selv nei. Aldri et klapp på skulderen. Jeg har ikke høy nok utdannelse, bruker ikke tiden min fornuftig nok, er ikke syk nok. Så jeg har konstant ubehag i hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tuller det bort. Snakker ofte negativt til meg selv. Bruker mye tid på grubling og bekymringer. 

Anonymkode: 1888d...394

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg får komplimenter, smiler jeg, sier takk og blir glad :)

Anonymkode: 6d3d4...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...