Gå til innhold

Kjæresten min kalte ei annen jente for baby

Anbefalte innlegg

Gjest questioner
Skrevet

Jeg skulle møte bestevenninnen til den nye kjæresten min. Vi satt oss tre i sofaen og pratet, og sa ga venninna kjæresten min et veldig hyggelig kompliment. Da svarte han "haha Thanks baby". Jeg ble helt uvel. Kaller kjærestene deres venninner for sånne ting? Han kaller venninenne sine for my love (han er engelsk) og andre kjælenavn..Synes det er ubehagelig fordi han kaller meg det hele tiden..Jeg hadde jo aldri svart "Thanks handsome!" til en kompis av typen min om han ga meg et kompliment haha.. Føler han ikke respekter meg når han fortsetter å bruke navnet videre, selv om han vet jeg ikke liker det..

Bruker kjæresten din "kjælenavn" på sin nærmeste venninne (venn), og er man sykelig sjalu om man synes dette ikke er helt "stuerent"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, kjæresten min gjør ikke det. Jeg ligger langt unna sånne folk som kaller andre for love og baby. Hadde ikke orket at kjæresten kalte meg det en gang. Eller, mulig love hadde vært greit om kjæresten var engelsk, det blir vel det samme som kjære. Men bare meg i så fall. Kallenavn på venninner, egne og mine, hadde fått meg til å aldri innlede noe. Slike folk er gjerne veldig fysiske også, Masse klemmer og ta på greier. 

Endret av McMary
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig blandt engelskmenn og amerikanere.

Anonymkode: ecace...ac2

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Tror kulturen på sånne ting er annerledes i England. Helt vanlig i mange andre land å si sånn.

Anonymkode: 2eb99...db3

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt kalt love av butikk personale i England. Tror ikke de mente å erklære sin evige kjærlighet til meg akkurat. 

Anonymkode: 5fd68...2b8

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Huff, nei... . Det er IKKE greit når man har kjæreste! Iallfall synes ikke jeg det, det ligger såpass mye omtanke og kjærlighet i de ordene når jeg og kjæresten sier det til hverandre, hadde følt meg skikkelig dårlig dersom han sa det til andre enn meg! Vet ikke hva jeg skulle gjort...Kan ikke være så greit å ha forskjellig syn på det, men jeg syns virkelig han burde respektere at du ikke liker at han kaller andre det!

Anonymkode: 1f0ff...2f7

Skrevet
questioner skrev (11 minutter siden):

Jeg skulle møte bestevenninnen til den nye kjæresten min. Vi satt oss tre i sofaen og pratet, og sa ga venninna kjæresten min et veldig hyggelig kompliment. Da svarte han "haha Thanks baby". Jeg ble helt uvel. Kaller kjærestene deres venninner for sånne ting? Han kaller venninenne sine for my love (han er engelsk) og andre kjælenavn..Synes det er ubehagelig fordi han kaller meg det hele tiden..Jeg hadde jo aldri svart "Thanks handsome!" til en kompis av typen min om han ga meg et kompliment haha.. Føler han ikke respekter meg når han fortsetter å bruke navnet videre, selv om han vet jeg ikke liker det..

Bruker kjæresten din "kjælenavn" på sin nærmeste venninne (venn), og er man sykelig sjalu om man synes dette ikke er helt "stuerent"?

For meg er det en selvfølge at det er greit. Folk er forskjellige og har ulike erfaringer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg nok reagert veldig på... Men også hvis min bestekompis hadde kalt meg det 😆

Anonymkode: 3db53...524

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, McMary said:

Hadde ikke orket at kjæresten kalte meg det en gang. 

Jeg elsker når mannen min kaller meg baby🙂 bra vi er forskjellige.

Anonymkode: fe565...b14

Gjest Verden
Skrevet

Det mangler nok noen sosiale ferdigheter hos denne partneren til TS. Han må nok legge om ordforrådet sitt litt. Til slutt så er alle "baby" og "bitch" "love" osv.. selv hvor spøkfullt d enn måtte være så vitner det om dårlige antenner.

AnonymBruker
Skrevet
Verden skrev (2 minutter siden):

Det mangler nok noen sosiale ferdigheter hos denne partneren til TS. Han må nok legge om ordforrådet sitt litt. Til slutt så er alle "baby" og "bitch" "love" osv.. selv hvor spøkfullt d enn måtte være så vitner det om dårlige antenner.

Du fikk med deg at han er engelsk? 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du fikk med deg at han er engelsk? 

Det er tydeligvis flere som ikke har fått det med seg.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et skikkelig dilemma. Neste gang du er sammen med en av hans kompiser, så gjør det samme. Si "Heeey, kjekken!" eller noe slikt til kompisen hans. Så får vi se om han reagerer på det. Gjør han det, så konfronter han med at han kaller venninna si for "baby" :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En norsk staut mann, nei!! Hadde ikke likt det.  Han her er engelsk, og det er annerledes der..  kaller han flere for baby, eller bare denne jenta? 

Anonymkode: 822aa...41a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestekompisen min kaller meg baby, men jeg er singel da 😅 Hadde nok bedt han stoppe om jeg hadde en kjæreste, og omvendt. Jeg kaller han vennen, golli, skjønnas... Men det kaller jeg mange av vennene mine, så føler ikke det er så spesielt.

Anonymkode: 56cb4...47c

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvis han er engelsk (eller amerikansk eller australsk for den saks skyld), så er det jo en helt normal ting å si. Det betyr jo ikke at han har romantiske følelser for venninnen sin, det er bare en uttrykksform. Som også ikke gjør det til en intim og spesiell ting å si, spør du meg. Kan dere ikke finne på et kallenavn som er unikt for deg? Det har min engelsktalende mann og jeg

Anonymkode: 28961...a11

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere bodd i England i flere år, og love, og til en viss grad babe, var jo ord som ble brukt ganske uformelt i samtaler. Man trengte ikke være venner en gang. (Har ikke hørt baby da...)

Det er derimot ikke vanlig i Norge. Du får nesten finne ut selv hvor dypt det stikker med denne venninnen til kjæresten din, det er vanskelig å vite på et forum når ingen av oss hverken kjenner den ene eller den andre. 

Anonymkode: 336ea...c40

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er et skikkelig dilemma. Neste gang du er sammen med en av hans kompiser, så gjør det samme. Si "Heeey, kjekken!" eller noe slikt til kompisen hans. Så får vi se om han reagerer på det. Gjør han det, så konfronter han med at han kaller venninna si for "baby" :)

Da er det altfor opplagt at man tar igjen, som er en veldig dårlig idé. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt vanlig blandt engelskmenn og amerikanere.

Så lenge han bor her og disse venninnene er norske burde han legge det av seg. Hadde tatt en prat med han om hva som er vanlig her, og at han kan gi forvirrende signaler ut.

Anonymkode: 84eef...4d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...