AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Kjenner jeg er mektig lei. I kveld sier jeg til stesønnen min at han må huske å legge iPaden ute på gangen før han går inn å legger seg. Han vet at han ikke skal ta med inn på rommet, men sier slik «jeg må få ha kontroll på tingene mine» han er 11 år. Så sier jeg «ja men du vet jo at du ikke skal ta den med inn på rommet ditt når du skal legge deg» Han blir sur, men det er forståelig. Med en gang han går ut av rommet kjefter samboer på meg å sier at jeg nå slutte å blande meg inn, at jeg ikke skal være firkanta. Vi har snakket om dette før, dette med regler, og han er enig i det vi har snakket om. Men på kvelden når han er sur så gjelder ingenting mer. Han snakker høylytt slik at stesønnen kan høre at han snakket nedlatende til meg. Han sier mye stygt, at medisinen har gått ut av meg (adhd) og er veldig nedverdigende ovenfor meg. Jeg har dialog og snakket med min stesønns mor, og vi er enige om reglene å har en fin tone sammen, dette vet min samboer og synes det er ok. Er henne som har satt reglene å jeg vil følge de opp. Er bare så lei av at det nesten virker som om at han gjør det med vilje, at han snakker høyt. Men om jeg hvisker noe så sier han «hysj, han hører deg» å da sitter han på rommet sitt liksom.. faen jeg er så lei altså Anonymkode: bb59c...159 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 La far håndheve reglene. Anonymkode: 0174f...04e 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kjenner jeg er mektig lei. I kveld sier jeg til stesønnen min at han må huske å legge iPaden ute på gangen før han går inn å legger seg. Han vet at han ikke skal ta med inn på rommet, men sier slik «jeg må få ha kontroll på tingene mine» han er 11 år. Så sier jeg «ja men du vet jo at du ikke skal ta den med inn på rommet ditt når du skal legge deg» Han blir sur, men det er forståelig. Med en gang han går ut av rommet kjefter samboer på meg å sier at jeg nå slutte å blande meg inn, at jeg ikke skal være firkanta. Vi har snakket om dette før, dette med regler, og han er enig i det vi har snakket om. Men på kvelden når han er sur så gjelder ingenting mer. Han snakker høylytt slik at stesønnen kan høre at han snakket nedlatende til meg. Han sier mye stygt, at medisinen har gått ut av meg (adhd) og er veldig nedverdigende ovenfor meg. Jeg har dialog og snakket med min stesønns mor, og vi er enige om reglene å har en fin tone sammen, dette vet min samboer og synes det er ok. Er henne som har satt reglene å jeg vil følge de opp. Er bare så lei av at det nesten virker som om at han gjør det med vilje, at han snakker høyt. Men om jeg hvisker noe så sier han «hysj, han hører deg» å da sitter han på rommet sitt liksom.. faen jeg er så lei altså Anonymkode: bb59c...159 Hvis du og mor er enige om å sette sunne grenser for gutten, så tenker jeg det er kjempefint! Så flott at dere kan ha kommunikasjon for guttens beste. Tenkte da jeg leste først at du ville bestemme og ta over morsrollen og at det var derfor han ble sur, men det var jo ikke casen her. Syns din samboer oppfører seg idiotisk med litt trekk av noe jeg ikke skal diagnosere han med her! Anonymkode: 42dd3...cd7 18
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Samboeren din er en dritt som vil henge ut deg som den store stygge ulven. Anonymkode: 4cfaf...96b 29
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samboeren din er en dritt som vil henge ut deg som den store stygge ulven. Anonymkode: 4cfaf...96b Han gjør det hele tiden. Han har blitt bedre, men nå ikveld kom drittsekken frem igjen. Stesønnen hører at vi krangler, og han vet at vi krangler fordi jeg sa at han måtte legge iPaden ute på gangen. I morgentidlig vil vel han ordne opp å snakke, slik at vi ordner opp, men det blir samme leksa om igjen på kveldingen. Anonymkode: bb59c...159 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han gjør det hele tiden. Han har blitt bedre, men nå ikveld kom drittsekken frem igjen. Stesønnen hører at vi krangler, og han vet at vi krangler fordi jeg sa at han måtte legge iPaden ute på gangen. I morgentidlig vil vel han ordne opp å snakke, slik at vi ordner opp, men det blir samme leksa om igjen på kveldingen. Anonymkode: bb59c...159 Da får du bestemme deg for om dette er noe du kan godta lenger. Jeg hadde ikke orket å være sammen med en sånn fyr... Anonymkode: 4cfaf...96b 30
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 For en drittsekk... Neste gang ville jeg bare sagt: dette gidder jeg ikke og gått ut av huset (om dere ikke har felles barn). Dersom dere har felles bankkort hadde jeg brukt dette og leid hotellrom - evnt dradd til mor og far/ venner. Nå nærmer sommeren seg- så hengekøye /telt er også et alternativ ..mest sannsynlig er neste morgen alt som skal til for å få han til å forstå- men skjer det igjen - da ville jeg kasta inn håndkleet og bedt han flytte-/kjøpe meg ut.. Husk at verden har overskudd av gutter og det finnes flere fisk i sjøen. dersom du ikke vil gjøre D slutt kan det være en grei løsning å ha egne gjøremål og være borte når stesønnen er der Anonymkode: 222e8...0ed 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Da får du bestemme deg for om dette er noe du kan godta lenger. Jeg hadde ikke orket å være sammen med en sånn fyr... Anonymkode: 4cfaf...96b Er ikke så lett å komme seg unna heller, da vi har en datter på 1 år + hus sammen. Bare i ste så skulle samboer skifte bleie, å vi hadde glemt å kjøpt tørre engangskluter til å vaske rompa hennes med, da hun hadde bæsja. Jeg fikk den leksa med hvorfor i helvette jeg ikke hadde ordna med flere kluter? Og at jeg versegod kunne ta bæsjen selv. Da var han midt oppi stellet.. da sa jeg fint tilbake «du har like mye ansvar til å handle inn ting som det jeg har!» Anonymkode: bb59c...159
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For en drittsekk... Neste gang ville jeg bare sagt: dette gidder jeg ikke og gått ut av huset (om dere ikke har felles barn). Dersom dere har felles bankkort hadde jeg brukt dette og leid hotellrom - evnt dradd til mor og far/ venner. Nå nærmer sommeren seg- så hengekøye /telt er også et alternativ ..mest sannsynlig er neste morgen alt som skal til for å få han til å forstå- men skjer det igjen - da ville jeg kasta inn håndkleet og bedt han flytte-/kjøpe meg ut.. Husk at verden har overskudd av gutter og det finnes flere fisk i sjøen. dersom du ikke vil gjøre D slutt kan det være en grei løsning å ha egne gjøremål og være borte når stesønnen er der Anonymkode: 222e8...0ed Problemet er at vi har en datter på 1 år. Skrev også et svar lengre nede her. Var en gang jeg hadde faktisk bestilt hotellrom for 2 netter til jeg og jenta vår. Han pratet seg til slik at jeg ikke dro. Jeg har ikke verken mor eller far jeg kan dra til. Mine venner har egne barn, så det går ikke. Veldig vanskelig situasjon dette. Anonymkode: bb59c...159
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 Han høres ut som en skikkelig drittsekk. Du burde be han slutte å snakke dritt til deg generelt og eventuelt forlate han. Å ta opp medisinene dine og henger deg ut slik at sønnen hører det er helt uakseptabelt. Han kan godt be deg slutte å ta snakke til sønnen, men kjefting og krangling er ikke OK. Anonymkode: 195dd...862 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Problemet er at vi har en datter på 1 år. Skrev også et svar lengre nede her. Var en gang jeg hadde faktisk bestilt hotellrom for 2 netter til jeg og jenta vår. Han pratet seg til slik at jeg ikke dro. Jeg har ikke verken mor eller far jeg kan dra til. Mine venner har egne barn, så det går ikke. Veldig vanskelig situasjon dette. Anonymkode: bb59c...159 Du får bare begynne å se etter bolig å leie. Snakk med en venn om hjelp, selv om de har egne barn bør de være såpass gode venner at de kan hjelpe til med noe som helst. Så flytter du uten å la mannen overtale deg til noe. Anonymkode: 195dd...862 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du får bare begynne å se etter bolig å leie. Snakk med en venn om hjelp, selv om de har egne barn bør de være såpass gode venner at de kan hjelpe til med noe som helst. Så flytter du uten å la mannen overtale deg til noe. Anonymkode: 195dd...862 Vi har en kjellerleilighet, jeg kan eventuelt være der til jeg finner noe annet. Men han kommer til å ville snakke med meg uansett.. orker ikke ha det sånn, å vil ikke at barnet mitt skal ha det slik. Det har gått så langt at jeg har problemer med å se stesønnen i øynene, for jeg er flau.. Anonymkode: bb59c...159
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Husk at selv om vennene dine har barn og familie, så stiller de nok opp for deg uansett Anonymkode: 7561a...61d 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 https://bufdir.no/Familie/Familievernet/?gclid=CjwKCAjwjuqDBhAGEiwAdX2cjySy3wmge-FBL0i5-whmrHQCmOHkgdecs-5N1t6GMpv4SSYO32A6ohoCSfMQAvD_BwE Anonymkode: 4cfaf...96b 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://bufdir.no/Familie/Familievernet/?gclid=CjwKCAjwjuqDBhAGEiwAdX2cjySy3wmge-FBL0i5-whmrHQCmOHkgdecs-5N1t6GMpv4SSYO32A6ohoCSfMQAvD_BwE Anonymkode: 4cfaf...96b Vi har prøvd. Har ikke hjulpet. Anonymkode: bb59c...159
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en kjellerleilighet, jeg kan eventuelt være der til jeg finner noe annet. Men han kommer til å ville snakke med meg uansett.. orker ikke ha det sånn, å vil ikke at barnet mitt skal ha det slik. Det har gått så langt at jeg har problemer med å se stesønnen i øynene, for jeg er flau.. Anonymkode: bb59c...159 Du får bare si til han at det har gått for langt og flytte ned i kjelleren. Så kan han sitte der å gjøre hva han vil med sønnen sin. Anonymkode: 195dd...862 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #17 Skrevet 18. april 2021 Kan godt være at det du opplever nå er grunnen til at han var skilt før. Virker som han er barnslig og uempatisk og en kranglefant. Anonymkode: 2464a...894 9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #18 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han gjør det hele tiden. Han har blitt bedre, men nå ikveld kom drittsekken frem igjen. Stesønnen hører at vi krangler, og han vet at vi krangler fordi jeg sa at han måtte legge iPaden ute på gangen. I morgentidlig vil vel han ordne opp å snakke, slik at vi ordner opp, men det blir samme leksa om igjen på kveldingen. Anonymkode: bb59c...159 Hva får du eller ut av dette forholdet annet enn psykisk mishandling og at samboeren din lærer sønnen din at man ikke trenger å ha respekt for kvinner? Anonymkode: 2b8b8...35a 5
Rosatoast Skrevet 18. april 2021 #19 Skrevet 18. april 2021 Kan ikke du bare gi faen i å fortelle slikte ting til gutten? Og heller la FAR ha kontroll? For det vises relativt godt at det er det far vil, du er stemor -- ikke bland deg.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #20 Skrevet 18. april 2021 Ble han en dritt etter dere fikk barn sammen? Anonymkode: 34285...7ad 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå