Gjest Olava Skrevet 30. august 2005 #1 Skrevet 30. august 2005 Lurer på hva som er vanlig rundt dette med hemmeligholdelse av brudekjole? Er det noen som har tatt brudgommen med på råd, eller skal det være en overraskelse? I så fall, kan det vel by på noen praktiske problemer på selve dagen? Jeg skal ikke ha hvit/ivory kjole, og lurer også på om jeg skal røpe fargen?
Hildegard Skrevet 30. august 2005 #2 Skrevet 30. august 2005 Kjæresten min har sett kjolen et par ganger, synes ikke det gjør noe. Det kan ikke sammenlignes å se den på en hverdag og å se den på bryllupsdagen kombinert med slør, bukett og flott stemning. Dessuten er det så lenge til og han husker ikke hva jeg hadde på i går, så tror ikke han husker kjolen heller ..
Lassie Skrevet 30. august 2005 #3 Skrevet 30. august 2005 Dette varierer. Vanligvis så har jeg fått inntrykk av at brudgommen ikke får se kjolen. Min snupp har fått sett den. Han skal jo også være fornøyd! Dessuten syntes jeg det ble urettferdig og feil om han ikke skulle få se min kjole, mens jeg skulle være med å finne hans antrekk. (Og han får ikke finne sitt antrekk uten meg, hehe) Så derfor var han med da jeg så på kjolen og prøvde den og bestemte meg for hvilken jeg ville ha. Men han får ikke se meg i kjolen så mange flere ganger før bryllupet, hehe - og når den er ferdig sydd til så får han ikke se meg i den.
sixx Skrevet 30. august 2005 #4 Skrevet 30. august 2005 Jeg sydde kjolen min selv....så det var ikke til å unngå at han så den.
Impala Skrevet 31. august 2005 #5 Skrevet 31. august 2005 Min kjære fikk ikke se kjolen, jeg er litt gammeldags av meg der. Men det tror jeg ikke han brydde om heller. Om han nå hadde sett den, så hadde han helt sikkert glemt hvordan den så ut Han fikk vite fargen da, for vi kjøpte skjorte til ham sammen
Søta Skrevet 31. august 2005 #6 Skrevet 31. august 2005 MIN mann fikk ikke se den. Men fargen ble delvis røpt. Om det er i forhold il hans klær du ønsker at han skal vite det - så send med han en konvolutt med bilde og stol på at han ikke ser selv. Eller lever et bilde der hvor han skal se på klær!
tommeline Skrevet 31. august 2005 #7 Skrevet 31. august 2005 Ettersom jeg giftet meg i bunaden min, hadde han sett den før... Dessuten tok vi bilder før vielsen, så han ville uansett sett den før jeg kom opp kirkegulvet.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #8 Skrevet 31. august 2005 min mann så ikke kjolen min på forhånd, han viste bare at den var hvit. Jeg er veldig glad for at vi holdt det hemmelig, selv om jeg så hans antrekk på den store dagen--han ble helt målløs når han så meg, og det var en fantastisk følelse. Det var bare min forlover, venninnne som kledde på meg, samt moren til min nye ektemann som så kjolen på forhånd. Det var et kick! Lykke til!
Vinterbrud-05 Skrevet 31. august 2005 #9 Skrevet 31. august 2005 Min mann får ikke se den. Men han vet at den er ivoryfarget. Om du skal ha en spes farge (eks rød), så ville jeg sagt det uten å vise han den fordi. Lykke til!
sensommer brud Skrevet 31. august 2005 #10 Skrevet 31. august 2005 Jeg synes det er litt morsomt at mannen ikke får se kjolen, da blir det litt spenning. Jeg dro frem en masse bryllupsblader og ba hn si hva han likte av kjoler, men det var egentlig mer for at han skulle se hvor mye det virkelig kostet (ellers tror jeg han ville ha steilet over prisen når kjolen først var kjøpt inn) Nå gleder han seg veldig til å se meg på lørdag.
Gika Skrevet 31. august 2005 #11 Skrevet 31. august 2005 Han vil ikke se den, og er veldig påpasselig med at jeg ikke forteller for mye. "Det skal jo være en overraskelse!". Jeg synes nok også at det er greit at han ikke har sett den, så da er vi jo enige. Derimot hadde han faktisk en god del meninger om fasong osv på forhånd, noe som overrasket meg en god del. Fant ikke akkurat det han ønsket seg (og som jeg også synes er veldig fint), men er fornøyd med den jeg har.
Jannibrud Skrevet 31. august 2005 #12 Skrevet 31. august 2005 Min mann så kjolen når den ble hentet og når den hang hjemme hos oss, i gjennomsiktig plast. Og dessuten når vi reiste dit bryllupet ble holdt. Blir likevel ikke det samme som å se hele kjolen, på meg. Jeg er nok litt for mye realist til å bry meg veldig om slikt.
Gjest lillelou Skrevet 31. august 2005 #13 Skrevet 31. august 2005 Han får nok ikke se selve KJOLEN før dagen, men han får se mange som ligner .
*CHOUCHOU* Skrevet 31. august 2005 #14 Skrevet 31. august 2005 Min mann sa ikke kjolen og jeg sa ikke dressen hans.
Trampe Skrevet 31. august 2005 #15 Skrevet 31. august 2005 Mannen min vil ikke se kjolen, og det får han ikke heller. Jeg er vel også av den gammeldagse typen Fotografen ville absolutt vi skulle komme før vielsen, og jeg bare utbrøt (ganske høylydt) "Er du gææren? Han får ikke se kjolen min vel!" Den stakkars mannen ble litt paff før han begynte å småle. Det var litt flaut der og da, men for meg er det en selvfølge at han ikke får se den. Og ingen av venninnene mine får se den heller, bortsett fra forloveren min. :-D
Gjest Xavia Skrevet 31. august 2005 #16 Skrevet 31. august 2005 Kjæresten min får nok absolutt se kjolen. Tenkte faktisk at jeg kanskje skulle ha ham med på kjoleprøving jeg. Vi får se, men uansett, så får han nok se den. (Gammel overtro bryr jeg meg mao ikke noe om. )
Gjest Fantus Skrevet 31. august 2005 #17 Skrevet 31. august 2005 Min mann fikk ikke se kjolen, men han visste ca hvilken farge det var. Og han plukket ut antrekk selv uten at jeg var med. Er jo ikke nødvendig å matche helt da... Mye morsommere med litt hemmeligheter og overraskelser syns jeg
*Doriz* Skrevet 31. august 2005 #18 Skrevet 31. august 2005 Eg syns det er mest romantisk om brudgommen ikkje har sett kjolen.. Men no leve kanskje eg på den gammaldagse måten No har ikkje eg nokon gifteplanar heilt ennda, men den gangen det skjer skal eg holde alt om kjolen hemmelig, so brudgommen forhåpentlivis får bakoversveis når han fyst ser meg.. :grine2:
sensommer brud Skrevet 31. august 2005 #19 Skrevet 31. august 2005 Kjæresten min får nok absolutt se kjolen. Tenkte faktisk at jeg kanskje skulle ha ham med på kjoleprøving jeg. Vi får se, men uansett, så får han nok se den. (Gammel overtro bryr jeg meg mao ikke noe om. ) ← Tja, han kan sikkert være med, men på brudesalongene kan nok en mann føle seg litt beklemt. Det er jo ganske intimt når man står å prøver, kanskje med korsett osv, og det er ikke alltid at gardinen kan være helt igjen når de ansatte hjelper deg på med kjolen. Jeg tenker selvfølgelig ikke på deg, men på alle de andre som prøver samtidig. Håper han har tålmodighet, for det tar tid, og man må kanskje prøve mange kjoler før man finner noe.
Gjest Xavia Skrevet 31. august 2005 #20 Skrevet 31. august 2005 Tja, han kan sikkert være med, men på brudesalongene kan nok en mann føle seg litt beklemt. (...) Håper han har tålmodighet, for det tar tid, og man må kanskje prøve mange kjoler før man finner noe. ← Du trenger ikke engste deg... A) Jeg kommer helt sikkert ikke til å kjøpe kjole på en brudesalong. B) Klart han er innstilt på at det tar tid, men vi er et ganske godt shoppe team, og at det ikke er unnagjort på en halv lørdag, er han fullstendig klar over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå