AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Er en tysk serie fra Øst-Tyskland på 80-tallet. Synes den er ganske fin og dramatisk serie. Visste ikke noe om den perioden og alt det med DDR. Noen andre som ser denne og hva synes dere? Anonymkode: 2ba14...18a 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Er på sesong 2. Vet ikke om det er meningen at den skal virke gammeldags? Vet handlingen er lagt til før 1989, men det virker liksom som serien er lagd i 1991 😂😂 dårlig skuespill og musikk osv. Jeg fortsetter å se pga jeg er interessert i tidsperioden, DDR, og fresher opp tysken litt Anonymkode: 681ce...8d8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Den er jo litt gammel da, jeg har hatt den på DVD lenge. Tror den første sesongen kom rundt 2010 eller noe? Anonymkode: 39bcb...fde
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Forresten, hvis noen vil se mer om DDR har jeg et par filmtips: De andres liv fra 2006 og Good bye Lenin fra 2003. Anonymkode: 39bcb...fde 1
tirben Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Er på sesong 2. Vet ikke om det er meningen at den skal virke gammeldags? Vet handlingen er lagt til før 1989, men det virker liksom som serien er lagd i 1991 😂😂 dårlig skuespill og musikk osv. Jeg fortsetter å se pga jeg er interessert i tidsperioden, DDR, og fresher opp tysken litt Anonymkode: 681ce...8d8 Om det er meningen den skal virke gammeldags? Det skal se ut som 80 tallet i Øst Tyskland, som var langt bak 80 tallet her i vesten. Jeg synes den er veldig autentisk siden jeg levde på den tiden. Endret 17. april 2021 av tirben 7
tirben Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Er på sesong 3 og elsker den serien! Husker godt når muren falt, og synes fortsatt synd på østtyskere som hadde levd sånn i så mange år. Husker så godt hvor sjokkerte vi var da arkivene deres ble åpnet, og det viste seg at alle hadde vært "angivere". Det kommer jo godt fram i serien hvorfor og hvordan det hang sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 tirben skrev (9 minutter siden): Om det er meningen den skal virke gammeldags? Det skal se ut som 80 tallet i Øst Tyskland, som var langt bak 80 tallet her i vesten. Jeg synes den er veldig autentis siden jeg levde på den tiden. Ja, som jeg skrev så vet jeg når handlingen er fra. Er overrasket over at den er så dårlig/gammeldags når den er lagd på 2000-tallet. Musikken i introen, skuespillet, pluss flere ting. Anonymkode: 681ce...8d8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, som jeg skrev så vet jeg når handlingen er fra. Er overrasket over at den er så dårlig/gammeldags når den er lagd på 2000-tallet. Musikken i introen, skuespillet, pluss flere ting. Anonymkode: 681ce...8d8 Det tar seg opp utover i serien. Gjetter på at budsjettet ikke var allverdens i sesong 1. Men i forhold til musikken, så hadde det vel vært bittelitt pussig med moderne musikk? Litt som å se et kostymedrama fra 1700-tallet med black metal. Anonymkode: 39bcb...fde 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 Jeg har et spesielt forhold til Tyskland. Har bodd der og har dessuten svigerfamilie der, så jeg skalnok se serien, men lista på Netflix er lang som et vondt år, så jeg må se mye av det første Anonymkode: a6d8b...498
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 Fin serie, husker murens fall, fint å få frisket opp tysken historien. Anonymkode: b48a6...111
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #11 Skrevet 18. april 2021 Synes serien er kjempebra, og det slutter aldri å overraske hvor utspekulerte Stasi var. Var 6 år når muren falt, så husker ikke så mye, men husker TV-bildene av muren som faller og mennesker som klatret over, og bilder av øst-tyskere på handletur i butikker med gedigne utvalg (som vi heller ikke hadde mange av i Norge på den tiden). Var på skoletur med hvite busser, ca 10 år etter, var å besøkte Checkpoint Charlie, men husker lite, så er ganske gøy å se igjen. Interessant hvordan de levde. Ser ut til at de hadde det ganske bra i DDR i forhold til russland, med tanke på mat og klær. Men den frykten for Stasi, det å bli overvåket for hver eneste ting du gjorde... Interessant å se Anonymkode: c1a8b...6be 1
Gjest ti10 Skrevet 18. april 2021 #12 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det tar seg opp utover i serien. Gjetter på at budsjettet ikke var allverdens i sesong 1. Men i forhold til musikken, så hadde det vel vært bittelitt pussig med moderne musikk? Litt som å se et kostymedrama fra 1700-tallet med black metal. Anonymkode: 39bcb...fde Synes også kritikken var litt spesielt formulert, det er vel ikke sånn at alt som er laget fra 2000 og utover har helt topp kvalitet? Man finner dårlig kvalitet også på serier fra i dag og god kvalitet på gamle serier, og omvendt.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #13 Skrevet 18. april 2021 Jeg får litt Derrick-vi ber av skuespillerne når de må stå klin oppi hverandre når de snakker intenst sammen. Som om det blir mer alvorlig da, liksom. Anonymkode: f02aa...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå