AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Del Skrevet 17. april 2021 Har igjen 3 pp før vi har prøvd aktivt et år. Dvs med eggløsningstester og diverse kjerringråd. Sjekka sæd i hjemmetest hvor resultatet tilsynelatende var bra og vært hos gyn som sa alt var normalt. Noen som har opplevd å prøve så lenge og at det går innen det året før en kan søke hjelp? Både jeg og samboer holder på å bli veldig frustrerte. Anonymkode: 166fe...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Del Skrevet 17. april 2021 Vi har det akkurat likt.. Ca 2-3 mnd igjen før vi har prøvd veldig aktivt i 1 år.... 💔 Ikke en eneste positiv graviditetstest.. Har såå lyst å klare det naturlig på egenhånd men har vi ikke klart det innen 1 år altså til sommeren søker vi på ivf.. Det er lang ventetid offentlig så vi blir isåfall prøvere over 1 år. Det har vært så utrolig krevende å prøve så lenge når ingenting ser ut til å skje!! Man mister håpet helt til slutt og blir kjempe motløs.. Jeg og mannen min orker vertfall ikke å holde på mnd etter mnd så mye lenger uten hjelp. Det tar sånn på psyken.. Spesielt når absolutt ALLE i begge familiene våre og venner har barn og ble gravide på 1 forsøk.. 😔 Håper det klaffer for oss begge før det har gått et år!! 🤞🤞 Anonymkode: 6ee22...e9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 18. april 2021 #3 Del Skrevet 18. april 2021 Prøvde 2,5 år, og er nå noen uker gravid på naturlig vis. Skal sies at på disse 2,5 årene har jeg hatt til sammen 12 sykluser, ble altså gravid i prøveperiode 12. Om jeg hadde hatt normal lengde på syklus ville jeg altså blitt gravid idét vi hadde prøvd i ett år. Dere har enda godt med sjanser🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Del Skrevet 18. april 2021 Takk for svar. Vi er over 30 så kommer til å søke hjelp. Føler ikke vi har flere år med prøving naturlig om det skulle vise seg at noe er galt. Ivf prosess , om man må ta det steget, kan vel også ta litt tid. Sitter å vurderer om vi skal gå til en klinikk og sjekke allerede nå, eller vente så vi kan få utredning offentlig. Hvor sannsynlig er det at det skjer innen 3 mnd liksom, noe må være galt? Godis skrev (32 minutter siden): Prøvde 2,5 år, og er nå noen uker gravid på naturlig vis. Skal sies at på disse 2,5 årene har jeg hatt til sammen 12 sykluser, ble altså gravid i prøveperiode 12. Om jeg hadde hatt normal lengde på syklus ville jeg altså blitt gravid idét vi hadde prøvd i ett år. Dere har enda godt med sjanser🥰 Gratulerer så mye! AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vi har det akkurat likt.. Ca 2-3 mnd igjen før vi har prøvd veldig aktivt i 1 år.... 💔 Ikke en eneste positiv graviditetstest.. Har såå lyst å klare det naturlig på egenhånd men har vi ikke klart det innen 1 år altså til sommeren søker vi på ivf.. Det er lang ventetid offentlig så vi blir isåfall prøvere over 1 år. Det har vært så utrolig krevende å prøve så lenge når ingenting ser ut til å skje!! Man mister håpet helt til slutt og blir kjempe motløs.. Jeg og mannen min orker vertfall ikke å holde på mnd etter mnd så mye lenger uten hjelp. Det tar sånn på psyken.. Spesielt når absolutt ALLE i begge familiene våre og venner har barn og ble gravide på 1 forsøk.. 😔 Håper det klaffer for oss begge før det har gått et år!! 🤞🤞 Anonymkode: 6ee22...e9b Ja det håper jeg også. Lykke til 🥰🥰 Anonymkode: 166fe...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Del Skrevet 18. april 2021 Jeg ble gravid etter 9 måneder! Anonymkode: a2d69...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #6 Del Skrevet 19. april 2021 Ble naturlig gravid etter litt under et år, men mistet, og nå har vi prøvd i nesten et år igjen uten resultat. Skal begynne ivf neste syklus. Vi tok en fruktbarhetssjekk hos privatklinikk etter noen resultatløse pp etter aborten, fordi vi var et nytt nivå av utålmodige da. Vil anbefale det hvis dere har anledning, for å få litt ro i sjelen, eller for å oppdage det så tidlig som mulig hvis det skulle være noe galt. Hvis dere er ferdig utredet vil det gå raskere å komme i gang med IVF når dere blir henvist. Privatklinikken har henvist oss til offentlig IVF, men vi tar noen forsøk privat først. Jeg tror vi ville blitt gravide naturlig igjen hvis vi hadde fortsatt å prøve, de fleste blir jo det hvis de prøver lenge nok, så lenge det ikke er noen åpenbar grunn for at det ikke skulle gå an. Men det har gått to år nå og vi føler ikke vi har tid, tålmodighet eller psyke til å vente på det. Forresten; jeg hadde først en liten sorg for at vi kanskje måtte ty til IVF, men nå har det gått 5 mnd siden det først kom på bordet, og det føles som det eneste riktige. Etter så lang tid føles det riv ruskende likegyldig HVORDAN jeg blir gravid, bare jeg blir det, og gjerne snart! Anonymkode: cec46...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 19. april 2021 #7 Del Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvor sannsynlig er det at det skjer innen 3 mnd liksom, noe må være galt? Det trenger absolutt ikke være mindre sjanse for å lykkes de neste tre månedene altså! For hver eneste prøveperiode tror jeg det er 20% sjanse for å lykkes (dersom dere har samleie under fertil dager), og den sjansen blir ikke mindre av at forrige PP ikke klaffet 🤩 Så dere har absolutt mulighet. Forstår imidlertid at det oppleves demotiverende og at dere kan bli utålmodig, men har det ikke gått innen tre måneder er det bare å sette i gang prosessen om hjelp om det føles rett for dere 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #8 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg har 3 barn, på det ene barnet brukte vi 2 år med prøving. Jeg hadde normalt lange sykluser men jeg gikk lei av å telle dem, tipper det ble rundt PP26 jeg ble gravid. Naturlig. Jeg var til legen og ba om hjelp etter omtrent 1,5 år. De tok noen blodprøver - fant ikke noe galt - og sjekket noe med innvendig UL - igjen, fant ikke noe galt - og ba oss prøve en stund til. (Ikke den mest hjelpsomme legen, men han hadde jo rett.) Neste barn satt forresten på PP2. Anonymkode: 4fd8e...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #9 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg mistet to ganger, og etterpå tok det nesten ett år før jeg ble gravid igjen. Etter 9 mnd uten positiv test tok vi en fruktbarhetssjekk hos privatklinikk. Anbefales på det sterkeste! Enten får dere litt ro, eller vil de oppdage eventuelle problemer tidlig. Det kan være MYE ventetid i det offentlige... Privatklinikker henviser til offentlig IVF, hvis det blir aktuelt. Vi fikk vite at det ikke er noe galt med oss, og legen anbefalte å prøve en stund til før vi eventuelt går videre til IVF. Dette var pga min alder og gode eggreserver. Hun hadde rett, jeg ble gravid naturlig etter ca 11 mnd prøving. Håper at det klaffer snart for dere ❤️ Anonymkode: 1e58f...639 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. april 2021 #10 Del Skrevet 19. april 2021 Ble gravid med spire som holdt på måned 13 og 14 de to gangene jeg har prøvd før. Så måtte over året ja. Fikk riktignok medisinhjelp da for å ha kontroll på syklusen, men var aldri borti noe IVF. Nå har jeg prøvd i 11 måneder igjen... Er ingenting galt, men det bare tar tid. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #11 Del Skrevet 19. april 2021 Ble plutselig gravid etter 10 måneder med aktiv prøving 😊 Anonymkode: a5456...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #12 Del Skrevet 19. april 2021 Ble gravid etter 13 mnd med prøving, eneste «hjelpen» var eggløsningstester. Anonymkode: fa470...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #13 Del Skrevet 19. april 2021 Takk for svar og håp alle sammen 😊 Til dere som brukte over ett år, fikk dere aldri positiv test før dette? Anonymkode: 166fe...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #14 Del Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar og håp alle sammen 😊 Til dere som brukte over ett år, fikk dere aldri positiv test før dette? Anonymkode: 166fe...914 Nei, utelukkende negative tester før jeg ble gravid Anonymkode: a5456...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. april 2021 #15 Del Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar og håp alle sammen 😊 Til dere som brukte over ett år, fikk dere aldri positiv test før dette? Anonymkode: 166fe...914 Ikke på den første, der gikk det 13 måneder før jeg så snurten av en positiv test. Men fant ut at det var fordi jeg hadde så sjeldent eggløsning. Men den andre gangen ble jeg gravid mange ganger, så der var ikke eggløsning og befruktning et problem. Men jeg mistet hele tiden. Så da var det først på den 14. måneden at jeg ble gravid med en spire som holdt løpet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris123 Skrevet 19. april 2021 #16 Del Skrevet 19. april 2021 (endret) Har en venninne som prøvde akkurat et år og ble gravid i januar i år. De hadde prøvd siden januar i fjor. Hun er overvektig også så det har nok hatt noe å si. Endret 19. april 2021 av kris123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #17 Del Skrevet 19. april 2021 kris123 skrev (3 minutter siden): Har en venninne som prøvde akkurat et år og ble gravid i januar i år. De hadde prøvd siden januar i fjor. Hun er overvektig også så det har nok hatt noe å si. Jeg er også overvektig. Og fikk til på PP1 mitt første svangerskap. Så noe usikker på utsagnet Anonymkode: 09c32...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #18 Del Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er også overvektig. Og fikk til på PP1 mitt første svangerskap. Så noe usikker på utsagnet Anonymkode: 09c32...ab1 Kan vel gjerne ha noe å si hvor overvektig man er.. men det er vel en kjent sak at overvekt kan være et problem når man prøver å bli gravid. Anonymkode: c8215...c3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 21. april 2021 #19 Del Skrevet 21. april 2021 On 4/19/2021 at 11:46 PM, AnonymBruker said: Kan vel gjerne ha noe å si hvor overvektig man er.. men det er vel en kjent sak at overvekt kan være et problem når man prøver å bli gravid. Anonymkode: c8215...c3a Det er vel kanskje ikke overvekten i seg selv, men mer de underliggende årsakene til overvekt: lavt stoffskifte f.eks eller pcos som kan gi fertilitetsproblemer parallelt med overvekt, næringsfattig kosthold. Eller sekundære sykdommer pga overvekt som hemmer fertiliteten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #20 Del Skrevet 24. april 2021 Ble gravid 15 mnd etter pilleslutt. Litt uregelmessig syklus i tiden før. Fant ikke noe galt hos lege. Var 24 år og slank når jeg ble gravid, vet ikke om det har noe å si da. Skal prøve på nr 2 nå, spent på om det tar like lang tid.. Så det er fortsatt håp altså 😊 Anonymkode: 8a834...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå