Gå til innhold

Veldig sliten, psykisk syk søster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt strekker man seg for søsken som sliter? Søsteren min har slitt i mange år, og både broren min og jeg har alltid stilt opp, med ubegrenset telefontid, samvær og alt hun måtte ønske, men det er aldri bra nok! Det er hele tiden trusler om selvmord... jeg er så sliten, vi er nå i 50-årene og har andre forpliktelser enn henne, vi har gamle foreldre og barn og barnebarn! Jeg vet ikke hvor lenge jeg orker! Venner har kuttet henne ut for lenge siden, men det kan ikke vi, vi er jo de nærmeste hun har! Ingen spørsmål egentlig, måtte bare få det ut...🥲

Anonymkode: f23b1...f02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klem til deg💜 jeg har også en psykisk syk søster og kjenner så alt for godt hvordan dette er.....

Anonymkode: bfa58...560

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klem til deg💜 jeg har også en psykisk syk søster og kjenner så alt for godt hvordan dette er.....

Anonymkode: bfa58...560

Takk! Klemmer tilbake, ikke lett dette! ❤️

Skrevet

Selvmordstrusler du jo ta 100% seriøst..ringer dere ikke noen?

Skrevet

Jeg ville ringt politi og ambulanse hver gang hun truet med selvmord. Enten får hun hjelp hvis det er reelt, eller så slutter hun kanskje å true med det om hun ikke mener det hvis politiet dukker opp gjentatte ganger.

Husk at hun er et voksent menneske som har ansvar for eget liv. 

Klem til deg. :klem:

Gjest kaninen
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig skal det taes seriøst, men om noen har truet med selvmord jevnlig i årevis, samtidig som personen også blir fulgt opp av andre instaner, blir det etterhvert kjempe tungt for de rundt. Noen mennesker er faktisk kronisk suicidale. Man skal ha respekt for at også de rundt blir slitne og ikke har mulighet til å stille opp på alt, hele tiden. 

Gjest laPistola
Skrevet
kaninen skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig skal det taes seriøst, men om noen har truet med selvmord jevnlig i årevis, samtidig som personen også blir fulgt opp av andre instaner, blir det etterhvert kjempe tungt for de rundt. Noen mennesker er faktisk kronisk suicidale. Man skal ha respekt for at også de rundt blir slitne og ikke har mulighet til å stille opp på alt, hele tiden. 

Har hun tidligere forsøkt, eller er det bare mentalt dødsønske foreløpig ? 

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 time siden):

Hun har holdt på med dette i 20 år, uten å noengang å ha prøvd... vi kan ikke ringe ambulansen annenhver uke! 

AnonymBruker
Skrevet

Kva meiner du med alt ho måtte ønske? :)

lite tips er å ramma det inn kanskje? At du ikkje alltid er tilgjengelig, setter grenser for deg sjølv. Du kan og være på «vakt» og bytte med broren din. Type annankvar dag eller kvar andre veka? 

Det korte svaret er at dersom du er sliten så er det lov å sei nei. 

Anonymkode: ceb4b...1a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...