AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Og med alle, så mener jeg naboer, foreldrene hans, hans venner og øvrig familie og kjente. Nå har vi ikke vært sosiale det siste året pga korona såklart. Men hver gang vi VAR på fest, så må jeg sitte å høre på foreldre/venner/kjente snakke om exen hans. Om bryllupet deres som var så bra. Om at hun har flyttet, giftet seg på nytt, fått nytt barn, at hun reiser på ferie hit og dit, hvilken jobb hun har, hvilken bil hun har kjøpt. Osv osv. Altså, heldigvis er jeg ikke så sjalu av meg, MEN jeg blir jo litt flau kjenner jeg. Når hun alltid blir hovedtema under de fleste sosiale sammenkomster. Og hvorfor i all verden er det naturlig å prate med MEG om exen til min mann liksom? Hvordan løse en slik problemstilling, når det tydeligvis ikke hjelper å skifte samtaleemne? Anonymkode: c051f...74a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 TS her igjen. Prat om fortid og nåtid pga felles barn er greit nok, men hva med alt det andre, og særlig det som er (kjedelig og uinteressant) nytt...? Anonymkode: c051f...74a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Ingen andre enn meg som har opplevd dette? 😱 sier litt om hvor lite normalt det er Anonymkode: c051f...74a
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Jeg har opplevd det. Gjorde ikke noe med det. Anonymkode: 6d06d...43d 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Jeg tror de bare ikke vet helt hva de skal snakke om, og den nærmeste assosiasjonen de har når de ser på deg er den forrige dama, så da snakker de om henne. Jeg synes ikke det er spesielt høflig av dem, men det er ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette å bytte tema. Før eller siden går de sikkert lei, eller dere finner andre trygge samtaleemner. Anonymkode: 6ff95...bfe 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (På 17.4.2021 den 22.47): Jeg tror de bare ikke vet helt hva de skal snakke om, og den nærmeste assosiasjonen de har når de ser på deg er den forrige dama, så da snakker de om henne. Jeg synes ikke det er spesielt høflig av dem, men det er ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette å bytte tema. Før eller siden går de sikkert lei, eller dere finner andre trygge samtaleemner. Anonymkode: 6ff95...bfe Uff, ja, det må jo gå over en eller annen gang. Anonymkode: c051f...74a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #7 Skrevet 20. april 2021 Høres veldig spesielt ut. Jeg ville ikke likt det, og ville sett på det som respektløst rett og slett. Kanskje er de ikke bevisst på det, og må få det inn i klartekst hvor upassende det er? Avhengig av hvem du snakker med og hvor godt du kjenner dem, ville jeg sagt det rett ut. "Kan vi snakke om noe annet enn ekskona til mannen min nå? Det begynner å bli litt kjedelig..". Eventuelt at mannen din tar det opp med deres omgangskrets. Skjønner at det er litt "sårt" tema, i og med at de har barn sammen. Du ønsker ikke at de skal være redd for å nevne barnet eller mor til barnet hvor det er NATURLIG. Men alt utover det er irrelevant. Merkelig at de ikke skjønner dette selv. Anonymkode: 80be3...6a2 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 Har opplevd akkurat det samme. Liten interesse for å bli kjent med meg, stor interesse for å fortelle om eksen. Gjerne også noen direkte sammenlikninger som "jøss, du er så høy, mens NN er lav." Pussig det der, at to ulike personer ikke er like høye. 🙄 Aner ikke hvorfor det skjedde, men han jeg var sammen med da det pågikk var også selv veldig opptatt av eksens liv og laden, så mulig det var en sammenheng der. Dårlig utgangspunkt for å føle seg velkommen i familien, og for meg var det alltid rart at de virket mer interessert i fortiden enn i det som pågikk der og da. Jeg pleide å svar noe sånt som at jeg ikke kjenner vedkommende og at det ikke var så interessant. Anonymkode: 8d01e...11e 2
Fiffig Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 Kunne ikke falt meg inn å snakke om noens eks i samvær med den nye? Vi prøver vel heller å unngå det samtaleemnet så godt det går, kanskje heller jeg mot det motsatte, blir så redd for å touche borti temaet, at det kan bli litt kleint. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå