Gå til innhold

Er i uke 35 og helt utslitt. Orker absolutt ingenting. Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå i uke 35 og har de siste ukene vært helt utslitt. Ikke bare fysisk, men og psykisk. Orker virkelig ikke noen ting og bare det å lage meg noe å spise eller hente meg noe å drikke er tungt. Sølte et glass vann på gulvet i sted og satt bare og stirret på det lenge før jeg faktisk orket å reise meg og hente noe å tørke med. Har jo hørt at man blir sliten mot slutten, men er det vanlig og være så utmattet? 

Anonymkode: 4332a...78d

AnonymBruker
Skrevet

Å være høygravid gjør meg mer opptatt av de nære ting og jeg blir mindre materialistisk. Hvis jeg mister noe på gulvet, spør jeg alltid meg selv om det er en ting jeg virkelig trenger i livet mitt.

Anonymkode: 3f8dc...a04

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt vanlig. 

Anonymkode: 4bad2...f51

• Liker 1
Skrevet

Ja. Du er ikke alene. Er 37+0 i dag og jeg har vært utslitt i flere uker. Liten tur på butikken så må jeg legge meg ned etterpå. Kroppen er sååå tung. Så jeg gjør minst mulig. Det er lov og det er vanlig! 

Skrevet

Jeg også. Og jeg er i uke 31. har hatt det slik i mange uker🤨 var ikke sånn i forrige svangeskap - da var formen upåklagelig, så dette er veldig overaskende. 

Er kjempesliten og kan sove og sove.. men ikke lett med en 2 åring:/ 

Føler meg tungpusten og tung, svimmel bare jeg reiser meg opp. Har tatt meg selv i å si til mange at jeg gleder meg til dette svangerskapet er over😝Men ennå noen uker igjen for min del..

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å være helt tiltaksløs og utmattet gravid generelt, dessverre! 

Jeg har denne gangen vært sånn siden uke 24 - utmattelsen fra første trimester ga seg aldri, pluss at jeg har fått skikkelig vond bekkenløsning og med større mage enn med førstemann, så føler meg høygravid allerede i uke 30 🙈 Skolisser gidder ikke å knytte og ting som faller, de er borte. Dette blir lange uker! 

Anonymkode: 5af77...75d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde det sånn. Er ikke 40 og fortsatt ikke meg selv. Sover, prøver å få dagene til å gå. Slitsom å prate med folk på tlf til og med. Grusom tilstand. 

Anonymkode: bb69f...50c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke 40 skulle være i uke 40 :)

Anonymkode: bb69f...50c

AnonymBruker
Skrevet

Huff, kjenner meg igjen! Ja, det er vanlig. Det er tungt 😕 lykke til i innspurten ! Mest sannsynlig vil du føle Deg mye bedre kort tid etter fødsel. 

Anonymkode: b0cd2...db5

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg følte meg sånn de siste 7-8 ukene før fødsel. Allerede dagen etter (!!) fødsel følte jeg meg helt fantastisk bra, masse energi og overskudd. 

Anonymkode: ce9e7...fb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er heilt vanlig. Eg hadde eit supert svangerskap men var totalt utslitt frå uke 33.

Anonymkode: e5721...977

AnonymBruker
Skrevet

Ja har det slik nå i uke 31+3 å hatt det slik i noen uker,venter tvillinger å tanken på at jeg har flere uker igjen ..😭😭

Anonymkode: 3490c...f9d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da jeg gikk ut i permisjon lå jeg i senga hver dag. Skulle dog ønske jeg visste at man helst ikke skal ligge bakoverlent fordi barnet kan legge seg dumt til i bekkenet! 

Anonymkode: efca1...321

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, da jeg gikk ut i permisjon lå jeg i senga hver dag. Skulle dog ønske jeg visste at man helst ikke skal ligge bakoverlent fordi barnet kan legge seg dumt til i bekkenet! 

Hva mener du med dette? Barnet beveger seg jo hele tiden? 

Skrevet

Føler med deg, var også helt utrolig sliten og trøtt i 3. trimester. Hjalp ikke at jeg kun fikk sove maks 4 timer hver natt. Veldig glad for at jeg fødte i uke 36+0.. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva mener du med dette? Barnet beveger seg jo hele tiden? 

Er råd fra flere jordmødre. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er råd fra flere jordmødre. 

Det må jo gjelde bare akkurat rett før fødselen? Etter vannet er godt og man har rier så er det jo anbefalt å stå og gå mest mulig for at tyngdekraften skal jobbe for deg, men før det kan jo baby bevege seg rundt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det må jo gjelde bare akkurat rett før fødselen? Etter vannet er godt og man har rier så er det jo anbefalt å stå og gå mest mulig for at tyngdekraften skal jobbe for deg, men før det kan jo baby bevege seg rundt. 

Nei, er generelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...