AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Jeg har adhd å går på attentin (deksamfetamin). Jeg har ikke gått på medisiner fra jeg var gravid og til nå. Mitt barn er 8 mnd gammel, å jeg kjenner at jeg trenger snart å begynne på medisiner igjen. Noen andre som har gått på attentin og ammet? Eller burde jeg vente til jeg er ferdig å amme? Anonymkode: 3be60...351
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Ja, du kan amme. Forøvrig meget spesielt å høre med fremmede på nettet. Dette burde du ta med legen. Anonymkode: 2ab3e...0a7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har adhd å går på attentin (deksamfetamin). Jeg har ikke gått på medisiner fra jeg var gravid og til nå. Mitt barn er 8 mnd gammel, å jeg kjenner at jeg trenger snart å begynne på medisiner igjen. Noen andre som har gått på attentin og ammet? Eller burde jeg vente til jeg er ferdig å amme? Anonymkode: 3be60...351 Dette må du jo ta opp med din lege, som kjenner deg og har foreskrevet medisinen. Attentin KAN gå over i morsmelk i så mye som det som kalles for moderate mengder, og det er nok til at det kan påvirke barnet. Jeg ville anbefalt deg å vurdere å fortsette med amming, etter 8 mnd - men jeg kjenner deg ikke - det gjør legen din. Anonymkode: 5c203...06f
Edie Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen Edie, adm.
Anbefalte innlegg