AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Har prøvd å google meg frem til et svar, men bruker nok ikke riktig terminologi og blir ikke klokere. Kommunen sine nettsider hjalp heller ikke og vanskelig å søke da den er på nynorsk og da bruker jeg helt sikkert ikke riktige ord. Spørsmålet er om det finnes et slags lovlig krav om at på tomter kjøpt i boligfelt må bebygges innen x antall år? Vi har 4 tomter her på boligfeltet som alle ble solgt for over 5 år siden (til privatpersoner) og som enda ikke er bebygd og det finnes ingen planer om å bygge på disse heller. Anonymkode: b2f1d...045
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Hvorfor skulle det være det? Folk må få lov å gjøre hva de vil selv. Kanskje de vil spare opp penger først? Kanskje de ikke vet hva de vil... Hvorfor spør du? Anonymkode: b5835...d85 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Det er ikke uvanlig at kommunene har krav om bygging (evt. søknad) innen f.eks. to år. Om dette ikke skjer vil de bli kjøpt tilbake og lagt ut igjen. Anonymkode: 18ed0...157
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 https://www.opp.no/nyheter/2016/08/29/Overrasket-over-byggefrist-på-fem-år-13252332.ece Anonymkode: 04ddb...0b5
skrue Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 (endret) 15 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skulle det være det? Folk må få lov å gjøre hva de vil selv. Kanskje de vil spare opp penger først? Kanskje de ikke vet hva de vil... Hvorfor spør du? Anonymkode: b5835...d85 Om man ser det fra kommunes side, det kan ha blitt brukt mye penger på å opparbeide området med veier, infrastruktur, skoler, barnehager etc, så kan det være kalkulert inn skatteinngang fra fremtidige innbyggere. Så jeg skjønner godt at det kan eksistere en tidsfrist for å komme i gang. Endret 18. april 2021 av skrue 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå