Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min på 6,5 mnd har de siste dagene ROPT omtrent hele våkentiden sin. Ikke gråting, men som prating. Syntes det er veldig gøy når vi roper tilbake😂 Men syns det begynner å bli litt irriterende, for det er heeele tiden, er kun stille når hun sover. Til og med under amming tar hun pauser for å rope😂 og våkner i natt av denne lyden! Av og til blir hun rød i ansiktet for det er full guffe altså. Er smilende og blid, virker bare som hun har oppdaget at det er veldig gøy.

Andre som har babyer som gjør/har gjort det samme? Hvor lenge varte denne perioden? Er jo morsomt og gøy, men er som sagt litt slitsomt når det er hele tiden🙈

Anonymkode: 69789...90d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da sønnen min var baby, oppdaget han sin egen stemme når han var 5 måneder. Og det skjedde i bilstolen i baksetet på en bil. Plutselig, rett ut av det blå og for første gang, hørte vi han begynte å pludre og "prate". Og jo mer han bablet, jo morsommere synes han det var å høre på seg selv, så innimellom så ropte han, ja. 

Jeg ville tro datteren din synes det er morsomt å høre sin egen stemme. Mulig det er en fase som går over etter hvert? Men også mulig at hun rett og slett bare er en liten person som har mye på hjertet og liker å bli hørt, også i fremtiden! 😄

Jeg husker dessverre ikke når sønnen min sluttet å rope når han bablet babyspråket sitt, men han gjorde det i hvert fall ikke da han fikk språk. Da snakket han i normalt toneleie med oss.

Anonymkode: 6423d...560

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da sønnen min var baby, oppdaget han sin egen stemme når han var 5 måneder. Og det skjedde i bilstolen i baksetet på en bil. Plutselig, rett ut av det blå og for første gang, hørte vi han begynte å pludre og "prate". Og jo mer han bablet, jo morsommere synes han det var å høre på seg selv, så innimellom så ropte han, ja. 

Jeg ville tro datteren din synes det er morsomt å høre sin egen stemme. Mulig det er en fase som går over etter hvert? Men også mulig at hun rett og slett bare er en liten person som har mye på hjertet og liker å bli hørt, også i fremtiden! 😄

Jeg husker dessverre ikke når sønnen min sluttet å rope når han bablet babyspråket sitt, men han gjorde det i hvert fall ikke da han fikk språk. Da snakket han i normalt toneleie med oss.

Anonymkode: 6423d...560

Takk for svar😄 hun oppdaget stemmen sin for noen mnd siden, men er nå de siste dagene det er helt ekstremt og hele tiden😂  får satse på det bare en periode og at hun går mer over til normalen etterhvert🙈

AnonymBruker
Skrevet

Dere må slutte å rope til henne og le av henne. Smil og gi oppmerksomhet på andre måter. Når hun gjør noe annet enn å rope så gjør at det blir morsomt. 

Anonymkode: e0dcf...9e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går over 😂 sikkert lurt å prate normalt tilbake og ikke rope tilbake. De pleier å ha en periode hvor de hyler så høyt og lyst de kan dagen lang og(hvertfall de babyene jeg har kjent). Så det er bare å forberede seg mentalt 🥰

Anonymkode: 67d8b...83f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker at eldste hadde en periode hvor hun ropte hele tiden, og tydelig syntes det var fantastisk. Akkurat når og hvor lenge det varte, husker jeg ikke mer, men det gikk over. Den yngste også, men med henne har det ikke vært slik konstant roping en periode, men mer innimellom og jevnt gjennom hele babytiden. Hun har ikke gitt seg, nå er hun 15 mnd. og roper navnet sitt av sine lungers fulle kraft hvis hun vil noe og ingen har skjønt det. 

Anonymkode: c6b06...7b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Babyen min på 6,5 mnd har de siste dagene ROPT omtrent hele våkentiden sin. Ikke gråting, men som prating. Syntes det er veldig gøy når vi roper tilbake😂 Men syns det begynner å bli litt irriterende, for det er heeele tiden, er kun stille når hun sover. Til og med under amming tar hun pauser for å rope😂 og våkner i natt av denne lyden! Av og til blir hun rød i ansiktet for det er full guffe altså. Er smilende og blid, virker bare som hun har oppdaget at det er veldig gøy.

Andre som har babyer som gjør/har gjort det samme? Hvor lenge varte denne perioden? Er jo morsomt og gøy, men er som sagt litt slitsomt når det er hele tiden🙈

Ville gått til legen og spurt om å få tatt hørselstest på øre nese hals.

Anonymkode: d5e37...601

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ropte og gurglet samtidig 😂

Anonymkode: 04137...461

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville gått til legen og spurt om å få tatt hørselstest på øre nese hals.

Anonymkode: d5e37...601

Fordi ungen har oppdaget stemmen sin og har ropt noen dager? Løper du til legen for hver minste ting? Dette er jo helt normalt og sunt. 

Anonymkode: fbb0d...ef4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt og går over, men snakk med normal stemme tilbake. 

Anonymkode: 44dcf...837

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, godt det er normalt!😊 Det er ikke sånn at jeg roper tilbake hele dagen altså, men har gjort det noen ganger for hun syns det er så gøy, har mer prøvd å avlede. Skal slutte helt å rope tilbake, prøve å fokusere på andre ting.

Hørselen er det ingenting galt med, hun får med seg ALT av lyder, så er ikke bekymret for det😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, var akkurat sånn her også på den alderen. Hørtes ut som en dinosaur! 

Anonymkode: 6fd9f...172

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...