AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Har lest at dersom man glemmer en pille skal man ta den så fort man husker det igjen, også er man fortsatt trygg fra å bli gravid. Har det gått mindre enn 48 timer fra forrige pille er man fortsatt trygg. Det kommer også opp når jeg googler. Hvorfor sier noen at p-pillen da må tas til samme tid hver dag? Jeg tar min når jeg våkner. Har jeg jobb vil det si i 06 tiden, og har jeg fri og sover lenge blir den kanskje mellom 10 og 12. Noen ganger glemmer jeg ta den før jobb om jeg har dårlig tid, da tar jeg den når jeg kommer hjem. Det er mindre enn 48 timer det er snakk om da. Er jeg beskyttet mot å bli gravid eller ikke? Er det så viktig å ta den til samme tid da? Anonymkode: 43472...85f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Det er minipiller som nås tas til nøyaktig samme tid. Jeg har kun gått på p-piller og slurva en del på tidspunkt, tar vanligvis før jeg legger meg, men legger meg jo til litt ulik tid og av og til glemmer jeg meg og tar den dagen etter. 🤷 Anonymkode: dedbb...7a1
Flowerlover Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er minipiller som nås tas til nøyaktig samme tid. Jeg har kun gått på p-piller og slurva en del på tidspunkt, tar vanligvis før jeg legger meg, men legger meg jo til litt ulik tid og av og til glemmer jeg meg og tar den dagen etter. 🤷 Anonymkode: dedbb...7a1 En skal aldri slurve med p-piller det er ofte da prevansjonen "svikter" om p-pille skal være 99% sikkert så bør den tas på riktig tidspunkt Endret 17. april 2021 av Flowerlover
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 2 minutter siden, Flowerlover said: Mann skal aldri slurve med p-piller det er ofte da prevansjonen "svikter" om p-pille skal være 99% sikkert så bør den tas på riktig tidspunkt Det er altså ikke så viktig med nøyaktig samme tidspunkt med vanlig p-pille som ved minipille. Det holder å ta innenfor vinduet som står i pakningsvedlegget, man kommer langt ved å lese bruksanvisningen. Jeg har forøvrig aldri blitt gravid på p-piller selv om jeg ikke tar på et fast klokkeslett (har blitt gravid 4 ganger når jeg ikke har gått på p-piller, så er ikke det det står på 😂) Anonymkode: dedbb...7a1 1
Flowerlover Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er altså ikke så viktig med nøyaktig samme tidspunkt med vanlig p-pille som ved minipille. Det holder å ta innenfor vinduet som står i pakningsvedlegget, man kommer langt ved å lese bruksanvisningen. Jeg har forøvrig aldri blitt gravid på p-piller selv om jeg ikke tar på et fast klokkeslett (har blitt gravid 4 ganger når jeg ikke har gått på p-piller, så er ikke det det står på 😂) Anonymkode: dedbb...7a1 Men selvom du ikke har blitt det så finnes det folk som blir gravide selvom de bruker p-piller så det er lurt og ta pilla til riktig tid.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Just now, Flowerlover said: Men selvom du ikke har blitt det så finnes det folk som blir gravide selvom de bruker p-piller så det er lurt og ta pilla til riktig tid. Mens igjen, jeg henviser til å følge pakningsvedlegget på den enkelte pilla, der står det hva som.regnes som riktig bruk Anonymkode: dedbb...7a1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 45 minutter siden, Flowerlover said: Men selvom du ikke har blitt det så finnes det folk som blir gravide selvom de bruker p-piller så det er lurt og ta pilla til riktig tid. At de har blitt gravide med p-piller, skyldes ikke nødvendigvis forsinket dose! Anonymkode: 49511...28f 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Én av grunnene til at man anbefales å ta pillen til samme tid hver dag er at man skal gjøre det til en vane slik at man ikke så lett glemmer den. Hvis man til stadighet glemmer pillen og tar den til andre tider blir det til slutt vanskelig å holde rede på hvor mange tabletter man egentlig skal ta og hvor mange man har glemt. (Heldigvis står det ukedager på brettene.) Blir det for mye surr går sikkerheten ned. Anonymkode: 80906...4d0
Chantielle Skrevet 19. april 2021 #9 Skrevet 19. april 2021 Tråden er ryddet for avsporinger. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå