AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Blir SÅ deprimert og føler meg ekstra ensom når det blir fint vær ute, for da går alle ute og griller, går tur, sitter i parken etc med venner. Det ser så hyggelig ut å kunne nyte været med noen. Jeg har ingen venner eller familie jeg kan gjøre ting med, og når jeg går tur alene blir jeg ekstra deprimert for da får jeg en påminnelse om hvor vondt det er å gå gjennom dette livet alene. Flere som har det sånn?:-( Anonymkode: cc099...9c3 17
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Vi er mange tror jeg. Jeg ser frem mot høst igjen. Anonymkode: eec66...403 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Jepp. Flaut å innrømme, men det er akkurat sånn jeg føler... Anonymkode: 50d30...412 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Jeg også. Stenger meg inne det meste av sommeren. Anonymkode: 118e0...23c 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Ts her. åhh, det hjelper meg SÅ mye å vite at det er flere som har det som meg. Ikke at jeg unner NOEN av dere å gjennom dette, for det er faktisk noe av det jævligste. Men å vite at jeg ikke står i sånt alene gjør det litt mindre vondt:(❤️ Anonymkode: cc099...9c3 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Selv elsker jeg denne tiden vi nå går inn i 🌞Det er lyst, varmt.. mange farger i naturen, blomster, dyrelivet yrer. Jeg føler meg mye lettere, en kan legge ullen til side, en slipper å kle på seg som en eskimo bare en skal hente posten.. ALT er rett og slett mye bedre enn på vinteren. Men vi er forskjellige, "alle" har en tid på året det ikke liker føler jeg. Men én må faktisk prøve å gjøre det beste ut av det. En får ikke gjort så mye (annet enn å klage) med solen.. Jeg har ikke all verden med venner jeg heller. Jeg har 2 gode, de er ofte opptatt eller styrer med sitt men det går jo an å sitte aleine i parken, det er flust av mennesker som gjør det.. Jeg synes til stadighet jeg ser andre mennesker gå aleine i naturen eller sitter aleine på en benk med en god bok I fanget.. Point is.. ønsker du å se mørkt på ting så finner du alltids grunner for det, men det går an å snu litt på det også.. Selv så gjør jeg mitt aller beste for å kose meg i vintermørket, nei jeg liker ikke årstiden men jeg vet at on jeg bare graver meg ned og hater vinteren så blir den iallefall ikke bedre. Anonymkode: b70fb...0cc 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Selv elsker jeg denne tiden vi nå går inn i 🌞Det er lyst, varmt.. mange farger i naturen, blomster, dyrelivet yrer. Jeg føler meg mye lettere, en kan legge ullen til side, en slipper å kle på seg som en eskimo bare en skal hente posten.. ALT er rett og slett mye bedre enn på vinteren. Men vi er forskjellige, "alle" har en tid på året det ikke liker føler jeg. Men én må faktisk prøve å gjøre det beste ut av det. En får ikke gjort så mye (annet enn å klage) med solen.. Jeg har ikke all verden med venner jeg heller. Jeg har 2 gode, de er ofte opptatt eller styrer med sitt men det går jo an å sitte aleine i parken, det er flust av mennesker som gjør det.. Jeg synes til stadighet jeg ser andre mennesker gå aleine i naturen eller sitter aleine på en benk med en god bok I fanget.. Point is.. ønsker du å se mørkt på ting så finner du alltids grunner for det, men det går an å snu litt på det også.. Selv så gjør jeg mitt aller beste for å kose meg i vintermørket, nei jeg liker ikke årstiden men jeg vet at on jeg bare graver meg ned og hater vinteren så blir den iallefall ikke bedre. Anonymkode: b70fb...0cc Point is...Hvis du ikke har opplevd det ts snakker om, kan du ikke forstå. Anonymkode: 50d30...412 11
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Point is...Hvis du ikke har opplevd det ts snakker om, kan du ikke forstå. Anonymkode: 50d30...412 Igjen, vi har alle en årstid vi ikke liker.. Men selvsagt, det var jo ikke meningen å være en smule positiv her. Nei det skal ikke gjenta seg.. værsågod og fortsett å klag, syt og være deprimert fordi vi går en lysere tid i møte. Jeg skal ikke hindre deg.. Anonymkode: b70fb...0cc 5
SoWhat? Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Igjen, vi har alle en årstid vi ikke liker.. Men selvsagt, det var jo ikke meningen å være en smule positiv her. Nei det skal ikke gjenta seg.. værsågod og fortsett å klag, syt og være deprimert fordi vi går en lysere tid i møte. Jeg skal ikke hindre deg.. Anonymkode: b70fb...0cc Tror det handlet om ensomhet og ikke årstiden i seg selv.... 🙂 10
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selv elsker jeg denne tiden vi nå går inn i 🌞Det er lyst, varmt.. mange farger i naturen, blomster, dyrelivet yrer. Jeg føler meg mye lettere, en kan legge ullen til side, en slipper å kle på seg som en eskimo bare en skal hente posten.. ALT er rett og slett mye bedre enn på vinteren. Men vi er forskjellige, "alle" har en tid på året det ikke liker føler jeg. Men én må faktisk prøve å gjøre det beste ut av det. En får ikke gjort så mye (annet enn å klage) med solen.. Jeg har ikke all verden med venner jeg heller. Jeg har 2 gode, de er ofte opptatt eller styrer med sitt men det går jo an å sitte aleine i parken, det er flust av mennesker som gjør det.. Jeg synes til stadighet jeg ser andre mennesker gå aleine i naturen eller sitter aleine på en benk med en god bok I fanget.. Point is.. ønsker du å se mørkt på ting så finner du alltids grunner for det, men det går an å snu litt på det også.. Selv så gjør jeg mitt aller beste for å kose meg i vintermørket, nei jeg liker ikke årstiden men jeg vet at on jeg bare graver meg ned og hater vinteren så blir den iallefall ikke bedre. Anonymkode: b70fb...0cc Jeg er som deg. Alt blir enklere på sommer og vår. Det er vintern jeg føler meg ensom. Alle er på hyttetur og i fjellet hele tiden, det er mørkt, nulle energi, kaldt og trist. Folk er ute å Aker, går på skøyter og kooooser seg med rødvin med venninnene osv. Anonymkode: 34839...dc4 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Igjen, vi har alle en årstid vi ikke liker.. Men selvsagt, det var jo ikke meningen å være en smule positiv her. Nei det skal ikke gjenta seg.. værsågod og fortsett å klag, syt og være deprimert fordi vi går en lysere tid i møte. Jeg skal ikke hindre deg.. Anonymkode: b70fb...0cc Du kan rett og slett ikke forstå. Du har venner. Du har noen å finne på ting med. Det har ikke ts. Anonymkode: 50d30...412 10
Blondine Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Hjelper det å klage? Det er mye som kan være tungt, men det kommer ann på hvordan vi takler det. Vi kan deppe over at våren kommer, jeg er veldig allergisk mot pollen men kan ikke grave meg ned selv om det gjør våren litt tøffere. Det har noe å gjøre med at vi har ansvar for vårt eget liv, og å gjøre det beste ut av det. 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 Jeg elsker våren og ser fram til sol og sommer. På den andre siden gruer jeg meg fordi jeg har ingen å reise på tur med, ingen å grille sammen med eller gå fjellturer med. Påsken var bare en lang pinelse med bilder fra andre som var på ski, kvikk-lunsj og appelsiner overalt. Jeg prøver å få med andre, spør alltid men det passer aldri. Har av og til lyst til å grave meg ned🙈 Anonymkode: 28ce2...f75 3
Boetica Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 Blondine skrev (5 minutter siden): Hjelper det å klage? Det er mye som kan være tungt, men det kommer ann på hvordan vi takler det. Vi kan deppe over at våren kommer, jeg er veldig allergisk mot pollen men kan ikke grave meg ned selv om det gjør våren litt tøffere. Det har noe å gjøre med at vi har ansvar for vårt eget liv, og å gjøre det beste ut av det. Veldig umusikalsk å sammenligne pollenallergi med et grunnleggende eksistensielt problem som ensomhet. 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan rett og slett ikke forstå. Du har venner. Du har noen å finne på ting med. Det har ikke ts. Anonymkode: 50d30...412 Jeg var helt ny i denne byen jeg bor i, hadde heller ingen.. Da valgte jeg fremfor å klage og syte og grave meg ned i ensomhet å faktisk gjøre en egen innsats for å bli kjent med nye folk, som kanskje ble venner med meg. Jeg tok meg frivillig jobb på kirkens SOS, jeg ble frivillig i homo dagene sine parader.. jeg oppsøkte andre mennesker. And guess what? Jeg har 2 gode venner ja pga jeg gjorde noe annet enn å sitte i ensomhet å grave meg ned, (eller skylde på solen eller sommeren for at jeg følte meg ensom.) Selv her på kg er det sosiale treff det går an å hive seg med på. Det går faktisk an å gjøre mye selv for sin egen situasjon, både positivt så vel som negativt! Anonymkode: b70fb...0cc 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Jeg vil gi et tips til alle som ønsker noen å gå på tur med. Nettstedet turvenn.no. Der møter du turglade folk, helt lavterskel. Selv om jeg ikke er ensom kunne jeg tenke meg flere turkompiser, og traff ok folk der. Anonymkode: 97813...c32 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #18 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var helt ny i denne byen jeg bor i, hadde heller ingen.. Da valgte jeg fremfor å klage og syte og grave meg ned i ensomhet å faktisk gjøre en egen innsats for å bli kjent med nye folk, som kanskje ble venner med meg. Jeg tok meg frivillig jobb på kirkens SOS, jeg ble frivillig i homo dagene sine parader.. jeg oppsøkte andre mennesker. And guess what? Jeg har 2 gode venner ja pga jeg gjorde noe annet enn å sitte i ensomhet å grave meg ned, (eller skylde på solen eller sommeren for at jeg følte meg ensom.) Selv her på kg er det sosiale treff det går an å hive seg med på. Det går faktisk an å gjøre mye selv for sin egen situasjon, både positivt så vel som negativt! Anonymkode: b70fb...0cc Guess what, jeg har gjort akkurat det samme, men fått ingen venner. Har flere ganger spurt om vi kunne finne på noe, møtes etter jobb og sånn, men blir bare avvist. Det å være aktiv og sosial og hjelpe andre er kjempefint, men når aktiviteten er ferdig, er du fortsatt alene og kollegaene dine har sitt eget liv og sine egne venner, og du er ikke velkommen... Anonymkode: 50d30...412 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #19 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir SÅ deprimert og føler meg ekstra ensom når det blir fint vær ute, for da går alle ute og griller, går tur, sitter i parken etc med venner. Det ser så hyggelig ut å kunne nyte været med noen. Jeg har ingen venner eller familie jeg kan gjøre ting med, og når jeg går tur alene blir jeg ekstra deprimert for da får jeg en påminnelse om hvor vondt det er å gå gjennom dette livet alene. Flere som har det sånn?:-( Anonymkode: cc099...9c3 Finn deg en mann i utlandet. Importer, og gjerne fra Tyrkia/Tunisia. UDI har 30 måneder lang ventetid. Deretter blir livet mer livlig og ensomt. Anonymkode: 9eee3...284 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Guess what, jeg har gjort akkurat det samme, men fått ingen venner. Har flere ganger spurt om vi kunne finne på noe, møtes etter jobb og sånn, men blir bare avvist. Det å være aktiv og sosial og hjelpe andre er kjempefint, men når aktiviteten er ferdig, er du fortsatt alene og kollegaene dine har sitt eget liv og sine egne venner, og du er ikke velkommen... Anonymkode: 50d30...412 Ok. Jeg har jo også mitt eget liv, og det er slettes ikke alltid vennene mine er her. Ingen kan forvente at vennene skal være der hele tiden.. Så det er ikke sånn at alle har noen de er med 24/7.. verden funker ikke sånn om en ikke har mann og barn kanskje. Nettopp derfor er det faktisk vel så viktig å kunne sitte på en benk aleine med en bok, eller ta seg en tur aleine. Og igjen, hva pokker hjelper det å klage og sutre over det? Du får prøve å avbestille sommeren, men jeg tviler på at det funker over middels godt. Anonymkode: b70fb...0cc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå