Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg vet det finnes flere tråder om dette her men det er så mange apparater og velge mellom at jeg blir helt forvirret. 

Har lyst til å prøve en slik IPL maskin til hjemmebruk, noen som har erfaring med det? Jeg har veldig lys hud og mørkeblondt har under armene og "nedentil" og litt sånn mellomblondt på beina. Det er vel de tre stedene jeg helst vil fjerne hår fra. Er så sykt lei stygge og vonde nupper av barbering.. har prøvd alt av produkter, flere typer høvler og kjerringråd. Har også prøvd voksing, ble litt bedre men er ikke noe jeg ser meg selv bruke til vanlig..

Hjelp, vær så snill! Hadde vært så deilig å slippe nuppene til sommern

Endret av tnado
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tenkt på dette, men ble fortalt at man må være forsiktig med soling når man bruker dette (?). Tenkte derfor at jeg heller kanskje venter til høsten og jobber med laseren gjennom hørsten og vinteren for å være klar til neste sommer.

Anonymkode: 7ca5c...4f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også tenkt på dette, men ble fortalt at man må være forsiktig med soling når man bruker dette (?). Tenkte derfor at jeg heller kanskje venter til høsten og jobber med laseren gjennom hørsten og vinteren for å være klar til neste sommer.

Har hørt det samme. Men tror det er jo noen måneder til sommeren enda heldigvis!

AnonymBruker
Skrevet
tnado skrev (1 time siden):

Har hørt det samme. Men tror det er jo noen måneder til sommeren enda heldigvis!

I Oslo har vi fantastisk sole-seg-vær nå :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I Oslo har vi fantastisk sole-seg-vær nå :)

Samme her egentlig, men er en liten stund til bikinilinja får se sola :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du lyse hår er hjemmelaser lite egnet dessverre. Best egnet for mørke hår og lys hud.

Jeg har kølsvarte hår og er nesten hårløs nedentil nå, et par områder som ikke helt «vil slippe» enda, men resten er borte. Har brukt laseren en gang i uka i 10-12 uker nå. Bare prøvd nedentil og under armene(der gjenstår det litt for det er vanskelig å treffe hvor hårene ligger). Har en Braun Silk Expert pro.

Anonymkode: 9e14f...fca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har du lyse hår er hjemmelaser lite egnet dessverre. Best egnet for mørke hår og lys hud.

Jeg har kølsvarte hår og er nesten hårløs nedentil nå, et par områder som ikke helt «vil slippe» enda, men resten er borte. Har brukt laseren en gang i uka i 10-12 uker nå. Bare prøvd nedentil og under armene(der gjenstår det litt for det er vanskelig å treffe hvor hårene ligger). Har en Braun Silk Expert pro.

Takk for svar! Jeg har vel ikke lyse hår akkurat dit jeg vil fjerne, mer sånn mellomting. Mørkt blondt /kommunegrått 😅 Ingen som har erfaring med det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du bruker denne nedentil, hvor langt "inn" tar du ? Tenker hvordan den tynne huden rundt de ytre kjønnsleppene etc tolererer denne behandlingen.

Har vurdert det selv men hvis den kun kan brukes et stykke fra åpningen så blir poenget litt borte for min del.

Anonymkode: 64a83...643

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med at det er vanskelig å treffe der hårene ligger under armene? Gidder du å fortelle litt om hvordan det fungerer, må du f.eks. barbere området først, eller kan du bruke den på lange hår? Og gjør det vondt på tynn hud? Jeg lurer for øvrig på det samme som AB 64a83...643 :) 

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva mener du med at det er vanskelig å treffe der hårene ligger under armene? Gidder du å fortelle litt om hvordan det fungerer, må du f.eks. barbere området først, eller kan du bruke den på lange hår? Og gjør det vondt på tynn hud? Jeg lurer for øvrig på det samme som AB 64a83...643 :) 

Vanskelig for at det er litt kronglete å få til at laseren treffer «flatt» på en måte. Også veit jeg ikke helt hvor selve hårområdet er når jeg er nybarbert(som man skal være) og jeg vil ikke zappe unødvendig mye. Treffer visstnok godt på venstre armhule, men sliter litt mer med høyre(sikkert for at jeg må bruke venstrehånda).

Området man skal zappe skal barberes først ja. Gjør ikke vondt, bare «stikker» litt akkurat i det sekundet man zapper.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Når du bruker denne nedentil, hvor langt "inn" tar du ? Tenker hvordan den tynne huden rundt de ytre kjønnsleppene etc tolererer denne behandlingen.

Har vurdert det selv men hvis den kun kan brukes et stykke fra åpningen så blir poenget litt borte for min del.

Bruker den ikke under eller rundt kjønnsleppene nei, det er ikke anbefalt siden man gjerne har mørkere hud der. Også er det litt vanskelig å se hvor man treffer. Så jeg tar hele «fronten og litt nedover ytre kjønnslepper og helt på sidene der jeg kommer til. Om det ga noen mening😅 Så må fortsatt barbere som vanlig under ja, men slipper fronten. Eøde prikker, ingrodde hår og nupper er også betydelig redusert. Det ser penere ut nå etter jeg begynte med laser.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker den ikke under eller rundt kjønnsleppene nei, det er ikke anbefalt siden man gjerne har mørkere hud der. Også er det litt vanskelig å se hvor man treffer. Så jeg tar hele «fronten og litt nedover ytre kjønnslepper og helt på sidene der jeg kommer til. Om det ga noen mening😅 Så må fortsatt barbere som vanlig under ja, men slipper fronten. Eøde prikker, ingrodde hår og nupper er også betydelig redusert. Det ser penere ut nå etter jeg begynte med laser.

Det var synd, da forsvinner poenget for min del for jeg har omtrent ikke hår på fronten (kun litt på venusberget, null problemer med bikinilinjen for å si det slik), kun nede på leppene og det vokser i praksis på innsiden og irriterer den tynne huden/slimhinnene inn mot åpningen.

Forferdelig irriterende å måtte barbere seg minst en gang daglig for å ikke stikke/klø seg ihjel :(

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det skal ikke brukes på slimhinner, altså ikke mer enn ytre kjønnslepper.

Jeg bruker frem til dit. 

Salonglaser tar alt visstnok, vurderer det nedentil etterhvert. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du må barbere først, ellers svir du håret og kan å hudskader. Laseren skal treffe hårsekken, ikke håret utenpå.

Jeg har Braun pro 5, den kan stilles i 3 nivåer. Laveste funker på meg, er overhodet ikke sammenliknbart med eksempelvis voksing. Kjenner kun det aller mest sensitive med laveste styrke. Leggene tar jeg sterkeste på uten ubehag. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det var synd, da forsvinner poenget for min del for jeg har omtrent ikke hår på fronten (kun litt på venusberget, null problemer med bikinilinjen for å si det slik), kun nede på leppene og det vokser i praksis på innsiden og irriterer den tynne huden/slimhinnene inn mot åpningen.

Forferdelig irriterende å måtte barbere seg minst en gang daglig for å ikke stikke/klø seg ihjel :(

Jeg går til laser på klinikk, og der tar hun på ytre og indre kjønnslepper og helt bak. Det er ordentlig laser, og ikke IPL. Det er dyrere, men til fordel har jeg blitt tilnærmet hårløs under armene, på legger og underliv. På leggene hadde jeg mørkeblonde hår. Jeg var i stor tvil om det ville fungere der, men jeg ble overtalt til å prøve av sykepleieren som hadde fått godt resultat selv, og jeg angrer ikke et sekund. 

Jeg startet for et år siden, og er helt klar for sommeren uten hår, nupper, kløe, rødhet, inngrodde hår, rask gjenvekst og andre plager knyttet til hårfjerning. 

Anonymkode: 80a8c...f79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg går til laser på klinikk, og der tar hun på ytre og indre kjønnslepper og helt bak. Det er ordentlig laser, og ikke IPL. Det er dyrere, men til fordel har jeg blitt tilnærmet hårløs under armene, på legger og underliv. På leggene hadde jeg mørkeblonde hår. Jeg var i stor tvil om det ville fungere der, men jeg ble overtalt til å prøve av sykepleieren som hadde fått godt resultat selv, og jeg angrer ikke et sekund. 

Jeg startet for et år siden, og er helt klar for sommeren uten hår, nupper, kløe, rødhet, inngrodde hår, rask gjenvekst og andre plager knyttet til hårfjerning. 

Du har tilfeldigvis ikke tips til klinikk hvis dette er på Østlandet ? Evnt om du har navnet på klinikken så jeg kunne sjekket ut typen utstyr de bruker ?  Har kikket litt her i området men generell holdning virker til å være "vi tar kun på utsiden".

• 1 måned senere...
Skrevet

Bumper denne. Noen som har erfaring med lysere hår? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2021 den 7.11):

Er det vondt med slik laser på klinikk? 

Anonymkode: 2b26a...ee9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...