AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Min mann og jeg kjøpte akkurat vårt første hjem i oktober. Før dette bodde vi i et to-familiehus og deretter i en bygård... så nært hold til andre naboer. I det tiåret har vi aldri fått politiet påkalt oss en eneste gang, men siden vi flyttet for 6 måneder siden, har vi fått politiet påkalt oss mange ganger. Vi har en datter og en hund, så en av tingene vi elsket med det nye huset var den inngjerdede hagen, men det er som om hver gang det blir fint ute (som har vært nylig, været var ganske kaldt da vi flyttet inn) og hun og hunden så mye som går ut i hagen, så ringer en av naboene våre politiet og klager over overdreven støy. Igjen... samme datter, samme hund som det siste stedet vi bodde... hadde aldri dette problemet. Vi kjøpte huset fra et par med voksne barn og ingen kjæledyr, så det er nesten som om disse naboene bare er irritert over at de må håndtere et barn og en hund som lever i nærheten av dem. Her blir det litt komplisert... Jeg vet ikke om det er naboene til venstre, høyre eller bak meg. Politiet forteller meg selvfølgelig ikke hvem som klager. Men på hvilket tidspunkt blir klagene overdrevne? Hver gang politiet kommer ut, rapporterer de ikke og legger ikke ut noen tiltale. Anonymkode: eb483...fd6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Om naboene konstant ringer politiet, så kan det hende politiet til slutt tar seg en tur til dere. Da vil de se en helt vanlig familie situasjon og legge den død. Om naboene fortsetter ringe politiet, vil politiet be de slutte ringe, for de har viktigere ting å bry seg om Anonymkode: f9f06...fd0 11
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Det høres ut som naboen bygger opp sak til krav om tvangssalg. Vi har en nabo her som også holder på sånn, om enn på litt annet grunnlag. Anonymkode: 6c5cf...38f 2
Gjest tranedatter Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Hus eller leilighet? Står ulikt i teksten. Felles hage eller egen??? Men stakkars politiet om de må rykke ut til sånt, burde jo bli intern notering om unødvendig uttrykkkning.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 TS, mener du at naboene ringer politiet helt uten grunn? Anonymkode: 2456d...d2e 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Hva sier politiet når du forklarer hva som er greia da? Dette loggføres jo og politiet har da vitterlig andre ting å gjøre på enn å hysje på hunder og barn i lek. Hvis det stemmer så er det jo helt vanvittig at politiet i det hele tatt tar seg bryet med å komme? Politiet bør jo på ett eller annet tidspunkt kontakte melderen(e) og si at nå holder det. Det er misbruk av ressurser. Anonymkode: 34682...359 4
Gjest Shawtyella Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Er det støy fra hunden? Bjeffer den? Skriker datteren deres mye? Slike ting kan såklart bli slitsomt, men jeg har aldri vært borti noen som reagerer på slikt, utrolig liten tålmodighet de må ha. Jeg og samboer leier i underetasjen av boligen her. Vi har en gneldrehund, men han er ikke veldig ille. Han bjeffer en del om det kommer noen eller han hører annen bjeffing. Huseier har 3 hunder oppe, og alle tre gneldrer like mye da to av de er jakthunder😂😍Aldri vært plagsomt for hverken huseier eller oss at hundene bjeffer til hverandre mellom taket her. Nabohundene også setter i å bjeffe om noen andre gjør, og omvendt. Litt komisk hele greia😝 At naboene deres reagerer på litt bjeffing om det er det som er tilfellet, er også litt svakt syns jeg.. spesielt hvis dere bor i eget hus med egen inngjerding. Politiet vil nok ta en tur etter gjentatte klager, og sørg for å ha hunden og datteren deres ute når de gjør, for da ser de at det er bunnløse klager. De vil nok til slutt be naboene slutte å ringe.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Det kan jo være at dere bråker mer enn dere er klar over....🤷♀️ Anonymkode: 1916c...574 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det kan jo være at dere bråker mer enn dere er klar over....🤷♀️ Anonymkode: 1916c...574 Man skal bråke ganske mye i egen hage/hus for at det skal kunne bli en sak for politiet. Anonymkode: 9977f...c6a 23
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 Shawtyella skrev (28 minutter siden): Er det støy fra hunden? Bjeffer den? Skriker datteren deres mye? Slike ting kan såklart bli slitsomt, men jeg har aldri vært borti noen som reagerer på slikt, utrolig liten tålmodighet de må ha. Jeg og samboer leier i underetasjen av boligen her. Vi har en gneldrehund, men han er ikke veldig ille. Han bjeffer en del om det kommer noen eller han hører annen bjeffing. Huseier har 3 hunder oppe, og alle tre gneldrer like mye da to av de er jakthunder😂😍Aldri vært plagsomt for hverken huseier eller oss at hundene bjeffer til hverandre mellom taket her. Nabohundene også setter i å bjeffe om noen andre gjør, og omvendt. Litt komisk hele greia😝 At naboene deres reagerer på litt bjeffing om det er det som er tilfellet, er også litt svakt syns jeg.. spesielt hvis dere bor i eget hus med egen inngjerding. Politiet vil nok ta en tur etter gjentatte klager, og sørg for å ha hunden og datteren deres ute når de gjør, for da ser de at det er bunnløse klager. De vil nok til slutt be naboene slutte å ringe. Her jeg bor så er det ca 1 kilometer med domino effekt av hunder som bjeffer 😂 skjer hvertfall en gang om dagen. Om en av de bjeffer, så begynner det og pågår sikkert i 15 min 🙈 om jeg er ute på tur, så kan jeg høre en hund langt vekk bjeffe, så er det en hund nærmere og nærmere, til slutt min hund som får nabo hundene til å begynne å ule 🙈 Anonymkode: f9f06...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 Når er det hunden og barnet er ute da? Jeg tenker at før kl 8-9 i helgene er for tidlig, og etter 23 skal det være stille over alt. Om hunden bjeffer konstant (kanskje om dere forlater den for å dra på jobb) så skjønner jeg at naboer reagerer, men om den bare bjeffer litt er det greit. Vi bor i eneboligfelt, og her er det både barn og dyr. Det er aldri bråk ute før 10 i helgene, og det er alltid stille fra 19-20 på kveldene. Helt normalt og akseptabelt, selv for oss uten barn og hund Anonymkode: 9a43a...4e8 2
Gjest Shawtyella Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her jeg bor så er det ca 1 kilometer med domino effekt av hunder som bjeffer 😂 skjer hvertfall en gang om dagen. Om en av de bjeffer, så begynner det og pågår sikkert i 15 min 🙈 om jeg er ute på tur, så kan jeg høre en hund langt vekk bjeffe, så er det en hund nærmere og nærmere, til slutt min hund som får nabo hundene til å begynne å ule 🙈 Anonymkode: f9f06...fd0 Akkurat slik det er her å!😂Det er en gate her vi bor i, og hunder som bjeffer på alle kanter, både bak og foran huset. Jeg hører iblandt hunder begynner å bjeffe 10 hus bortenfor😂😂
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Politiet må jo be de om å dokumentere bråket, da. Anonymkode: c3380...728
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 Veldig overraska over at politiet rykker ut hver gang? Hadde en nabo en gang som i etterkant sa at hun nesten tilkalte politiet på grunn av hunden vår bjeffa en ettermiddag mens vi var ute. Man blir litt smått irritert når det samme nabo som man har akseptert høy bass fra kveld/natt etter natt for naboskapets skyld... Litt mer raushet hadde når man må bo tett, hadde ikke vært å forakte. Og politiet har viktigere ting å gjøre enn å rykke ut hver gang leker eller hunder bjeffer. Anonymkode: 3f14c...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man skal bråke ganske mye i egen hage/hus for at det skal kunne bli en sak for politiet. Anonymkode: 9977f...c6a Helt enig. Tåler man ikke å høre ingen som leker, så flytt ut på landet Anonymkode: f8b59...7bf
Gjest Blondie65 Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 Neste gang det skjer ber du politiet komme ut til dere slik at dere kan få fastslått en gang for alle hvilke regler som er brutt og politiet med selvsyn kan se om slike klager er rimelige. Mellom kl 21 og 06 er det regelverket som står i lovverket - samt innenfor kirketiden på søndager skal det være ro. Dvs. at bygnings- og anleggsarbeid ikke skal forekomme - dette gjelder også etter et visst klokkeslett på lørdager. Andre regler kan være vedtatt i sameier og lignende. Det er forskjell på normalt påregnelig støy og sjenerende støy. At barn leker ute og at en hund "eksisterer" må være helt greit - noe jeg tipper politiet vil synes også.
SoWhat? Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Dette så bare veldig rart ut. Når det gjelder bygården hvor dere hadde samme hund og datter, så var de vel ikke ute alene? Eller var de det i en bakgård? Første stedet dere bodde, så hadde dere ikke hund. Så...Hva skjer egentlig? Er det andre grunner til at naboene vil "ha dere bort" eller noe? Er det felles hage sånn at de er redd løs hund? Jeg skjønner ikke dette. Det er rart politiet kommer hver gang. Veldig rart.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #18 Skrevet 17. april 2021 Er det mulig å ringe politiet ved bråk av barn? Aldri tenkt på, men det skal jeg vitterlig begynne å gjøre. Bor en tilbakestående unge i nabolaget som hyler som en gris hver gang hun er i hagen, utrolig sjenerende. Anonymkode: 6f511...d25 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #19 Skrevet 17. april 2021 Kontakt jurist og undersøk mulighetene for å gå til sak med begrunnelse i trakassering ved bruk av politiressurser. Beklageligvis er min erfaring at det eneste språket som nytter mot sånne folk er å bruke makt tilbake. Anonymkode: 2c37a...a56 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå