Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min har nettopp begynt å godta å sove i vogn, frem til nå har hun kun sovet på puppen. Så er veldig deilig😄

Men så er jeg bekymret for temperatur osv. Hvor varmt kan det være ute før det blir for varmt? Nå er det rundt 10-11 grader i skyggen, vogna står i skyggen. Har på seg bomullsklær, strikkajakke, ullsokker og lue. Vårpose og minimizer. Baby er 6 mnd. 

Er dette OK? Redd å kle henne for mye eller for lite.. så må gå å sjekke hele tiden selv om jeg ser vogna fra vinduet + har babycall. Den viser 17 grader, men ligger ikke oppi posen. 

Hvordan gjør dere andre det når temperaturen er slik?

Anonymkode: 7e2a7...114

AnonymBruker
Skrevet

Vi har rett og slett måtte prøve oss frem. Har en varm baby som sover dårlig hvis det er for varmt i posen, så i dag (14 grader i skyggen) var det tynn ullsilke-body og - bukse fra Nøstebarn og vibterpose. Luen nektet hun og vottene ble dratt av. Lunt og godt nedi vognen og bare hendene som var kalde etter en time soving. Hendene hennes er kalde inne også, og hun sutter på dem i søvne, så da blir de jo litt kaldere. Strålende fornøyd da hun våknet. 9 uker gammel. 

En venninne sin jevngamle baby sov i body, bukse, ullfleecedress og vibterpose, tykk lue og votter... Så hver baby er ulik 🤷‍♀️

Anonymkode: 7bb44...9be

AnonymBruker
Skrevet

Kjenn etter, verre om baby er for varm :)

vår sov i vanlige bomullsklær, tynn hjemmestrikka ulljakke/dress eller fleecegenser, tynn lue og vårpose i mars/april da hun var 6mnd.

Om sommeren sov hun i vanlige tynne klær og et helseteppe over. 

Anonymkode: f3431...48f

Skrevet

Den største feilen folk gjør, som jeg ser, er å legge teppe over vognen som sperrer for luftsirkulasjonen. 

Folk tenderer også til å kle på for mye. Vi avgir jo mye varme når vi sover.

Ellers er det bare å stikke hånden i vognen å kjenne litt etter. 

(Deilig tid å ha baby på nå😊)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vi har rett og slett måtte prøve oss frem. Har en varm baby som sover dårlig hvis det er for varmt i posen, så i dag (14 grader i skyggen) var det tynn ullsilke-body og - bukse fra Nøstebarn og vibterpose. Luen nektet hun og vottene ble dratt av. Lunt og godt nedi vognen og bare hendene som var kalde etter en time soving. Hendene hennes er kalde inne også, og hun sutter på dem i søvne, så da blir de jo litt kaldere. Strålende fornøyd da hun våknet. 9 uker gammel. 

En venninne sin jevngamle baby sov i body, bukse, ullfleecedress og vibterpose, tykk lue og votter... Så hver baby er ulik 🤷‍♀️

Det er jo direkte farlig . Overoppheting er sykt farlig. Håper den babyen sov i skyggen der det var litt kaldt.  Og votter på baby i 14 grader i skyggen er totalt unødvendig 😏

Anonymkode: 09760...f40

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Rotemor said:

Den største feilen folk gjør, som jeg ser, er å legge teppe over vognen som sperrer for luftsirkulasjonen. 

Folk tenderer også til å kle på for mye. Vi avgir jo mye varme når vi sover.

Ellers er det bare å stikke hånden i vognen å kjenne litt etter. 

(Deilig tid å ha baby på nå😊)

Jeg tror faktisk aldri jeg har sett noen ha teppe over vogna, det er vel heldigvis blitt så allmennkunnskap at det er fyfy  :)

Men syntes ofte jeg ser barn som har veldig mye klær på! 

Anonymkode: f3431...48f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns ikke det hørtes ut som om du hadde en veldig varm baby her. 14 grader er jo tross alt ganske så varmt, da har vi pakket vekk vår vinterpose på vår varme baby for lengst 😅 Venninnen sin baby hørtes jo ut som om kunne strøket med, det var jo antrekk for minus 10 grader.

Vår varme baby sov i dag i bomullsbody med joggedress over. I vårpose 😅 14 grader i skyggen her også.

Anonymkode: 7e03d...ca1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er anbefalt å sove med 18 grader inne. Da har man jo verken lue eller votter på. 

Dagens vognposer er veldig lune. Det skal mye til å kle på barna for lite.......

Anonymkode: 3db8f...c0a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere har ikke en varm baby 😅 vinterpose i 14 plussgrader er jo alt for varmt. 

Anonymkode: 4ac69...963

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I dag sov vår 3,5 mnd gamle gutt i bomullsbody- og bukse, ullsokker, strikkejakke og bomullslue med strikket teppe over. Var 10-11 grader i skyggen og ikke vind der vogna sto. 

Anonymkode: 1f631...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...