Hildegard Skrevet 30. august 2005 #1 Skrevet 30. august 2005 Dere som kan dette: Gjør det noe om sløret er lenger enn slepet på kjolen? Kjolen jeg sannsynligvis skal bruke, har et slep på max 40 cm, blir det da seende rart ut hvis sløret er lenger?
Lassie Skrevet 30. august 2005 #2 Skrevet 30. august 2005 Dette tror jeg varierer veldig på type kjole. Jeg har kjole uten slep, og skal dermed ha et ganske langt slør, slik at det blir nesten som slep. Jeg ville nok forhørt meg med noen på en brudesalong, jeg.
Blueberry Skrevet 30. august 2005 #3 Skrevet 30. august 2005 Du kan sikkert godt ha sløret lengre enn slepet. Mange som gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #4 Skrevet 31. august 2005 Etter hva jeg har hørt så skal slepet være litt lenger enn slepet..
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #5 Skrevet 31. august 2005 Etter hva jeg har hørt så skal slepet være litt lenger enn slepet.. ← Sløret skal være lenger skal det være
linky Skrevet 31. august 2005 #6 Skrevet 31. august 2005 Jeg hadde slør som var lenger enn slepet. Tror dette er mest vanlig.
Vinterbrud-05 Skrevet 31. august 2005 #7 Skrevet 31. august 2005 På min brudesalong sa de at det spørs litt på flere momenter. Bruden lengde feks. Det kan også ha betydning om det er pybt helt nede på kjolen. På mitt slep er det fint mønster, derfor anbefalte de å ta et slør som ikke var så langt at det lå over sløret.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #9 Skrevet 1. september 2005 På min brudesalong sa de at det spørs litt på flere momenter. Bruden lengde feks. Det kan også ha betydning om det er pybt helt nede på kjolen. På mitt slep er det fint mønster, derfor anbefalte de å ta et slør som ikke var så langt at det lå over sløret. ← Dette er ikke noe problem om sløret er i et "gjennomsiktig" materiale. Jeg syns absolutt det er penest når sløret er litt lenger enn slepet..det fullfører antrekket på en måte. Er man litt kraftig ser det også bedre ut å ha lange linjer.
MiNNieMooSe Skrevet 2. september 2005 #10 Skrevet 2. september 2005 Hei,hei:) Jeg jobber som frisor,og synes selvfolgelig det kommer helt an paa kjolen,men i utganspunktet blir det litt "uharmonisk" med sloor lengre enn slepet....Dette er selvfolgelig smak og behag:) Lykke til videre i planleggingen da! klemmelemz ¨*BeThiNa*
MiNNieMooSe Skrevet 2. september 2005 #11 Skrevet 2. september 2005 Hei,hei:) Jeg jobber som frisor,og synes selvfolgelig det kommer helt an paa kjolen,men i utganspunktet blir det litt "uharmonisk" med sloor lengre enn slepet....Dette er selvfolgelig smak og behag:) Lykke til videre i planleggingen da! klemmelemz ¨*BeThiNa*
Gjest Miss.Chanel Skrevet 2. september 2005 #12 Skrevet 2. september 2005 du kan ha så langt slør du bare vil! jeg hadde ikke så lang kjole bak (slep) men måtte faktisk ha 2,50cm med slør. det ble faktisk penest! om fargene ikke er akurat samme nyanse gjør at det blir mer "liv" også. ikke stress sånn! stressa fælt jeg også, men nå som det hele er over ser jeg tilbake at mange bekymringer kunne vert foruten en eneste tanke!
TeddyToria Skrevet 2. september 2005 #13 Skrevet 2. september 2005 Jeg har også hørt at sløret gjerne kan være noe lenger enn slepet på kjolen! Mange har enten korte slør, eller slør som er like lange som slepet, evt. lenger! Selv hadde jeg et slør som var ca 10 cm lenger enn slepet på kjolen, og det var bare flott - nærmest forlenget slepet!
Hildegard Skrevet 3. september 2005 Forfatter #14 Skrevet 3. september 2005 Takk for svar alle sammen! Det blir nok lengre slør enn hva jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Man bærer jo slør som regel bare en gang i livet, og da bør man ta skikkelig i også ...
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2005 #15 Skrevet 3. september 2005 Jeg hadde slør og slep kant i kant
Snuppelure Skrevet 3. september 2005 #16 Skrevet 3. september 2005 Jeg hadde like langt slør og slep. Min kjole hadde langt slep. En venninnne av meg hadde en rett og veldig enkel kjole nesten uten slep. Hun hadde like langt slør som jeg hadde og det var veldig flott. Så det kommer nok mest ann på kjloen din, enn hva boken sier er riktig.
Vinterbrud-05 Skrevet 4. september 2005 #17 Skrevet 4. september 2005 Dette er ikke noe problem om sløret er i et "gjennomsiktig" materiale. Jeg syns absolutt det er penest når sløret er litt lenger enn slepet..det fullfører antrekket på en måte. Er man litt kraftig ser det også bedre ut å ha lange linjer. ← Mitt slør er veldig gjennomsiktig, men de på salongen sa likevel at det er penest om det ikke ligger over mønsteret.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #18 Skrevet 5. september 2005 Mitt slør er veldig gjennomsiktig, men de på salongen sa likevel at det er penest om det ikke ligger over mønsteret. ← Da er det nok smak og behag Jeg hadde masse mønster helt fra livet og ned bak og utover slepet. Det ble likevel absolutt penest med et slør som var lenger enn slepet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå