Gå til innhold

Måtte fjerne brukte tamponger foran betjentene!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det gjennomføres en nakenvisitasjon når innsatte i fengslene får besøk f.eks. av en samboer. Noen beskriver visitasjonen som brudd på menneskerettighetene. De skriver som følger:

"Kvinnelige innsatte forteller at de måtte fjerne brukte tamponger eller bind under visitasjonene. De måtte løfte brystene og åpne munnhulen for visuell inspeksjon."

Selvfølgelig bør dette gjennomføres for å ivareta sikkerheten til de ansatte i fengslet og innsatte. Jeg kan ikke forstå hvordan dette kan være brudd på menneskerettighetene, da det skulle bare mangle at dette skjedde. 

Anonymkode: 294b0...e3b

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at man skal behandle de innsatte i fengslet med verdighet, selvom de har begått kriminalitet. 

• Liker 25
Skrevet

De skal ikke tvinges til å kle seg nakne mot sin vilje. Det er et overgrep.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enig! De burde latt være med å bli kriminelle i utgangspunktet. Har kun seg selv å takke

Anonymkode: 07e31...953

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gjennomføres en nakenvisitasjon når innsatte i fengslene får besøk f.eks. av en samboer. Noen beskriver visitasjonen som brudd på menneskerettighetene. De skriver som følger:

"Kvinnelige innsatte forteller at de måtte fjerne brukte tamponger eller bind under visitasjonene. De måtte løfte brystene og åpne munnhulen for visuell inspeksjon."

Selvfølgelig bør dette gjennomføres for å ivareta sikkerheten til de ansatte i fengslet og innsatte. Jeg kan ikke forstå hvordan dette kan være brudd på menneskerettighetene, da det skulle bare mangle at dette skjedde. 

Visum skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at man skal behandle de innsatte i fengslet med verdighet, selvom de har begått kriminalitet. 

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

De skal ikke tvinges til å kle seg nakne mot sin vilje. Det er et overgrep.

Så nå er det viktig med verdighet, når det er kvinnelige kriminelle!??

Anonymkode: 621c4...ce9

• Liker 8
Skrevet

Det er jo for å hindre at det smugles inn narkotika. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så nå er det viktig med verdighet, når det er kvinnelige kriminelle!??

TS her. Jeg har glemt å legge til lenke til artikkelen. Før du går til angrep på noen, så bør du lese denne artikkelen her:

https://www.tv2.no/nyheter/13943784/

• Liker 3
Skrevet
Boetica skrev (Akkurat nå):

Det er jo for å hindre at det smugles inn narkotika. 

De som smugler narkotika bør selvsagt bli tatt, men kollektiv avstraffelse blir helt feil. Andre skal ikke straffes fordi noen smugler narkotika.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig! De burde latt være med å bli kriminelle i utgangspunktet. Har kun seg selv å takke

Argumentet ditt mangler logikk. Dersom du mener at menneskerettighetene ikke gjelder for kriminelle kan vel henging og steining også benyttes. 

Denne typen synspunktet er forkastelige, og hører ikke hjemme i siviliserte samfunn som Norge. 

Anonymkode: 1bd68...19a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Pingler. Jeg besøkte en kompis i fengsel en gang. Måtte dra ned buksa og la de titte opp i rauhålet. Gjorde meg ingen verdens ting 

Anonymkode: 5807f...2af

• Liker 3
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

De som smugler narkotika bør selvsagt bli tatt, men kollektiv avstraffelse blir helt feil. Andre skal ikke straffes fordi noen smugler narkotika.

Det er jo ingen straff. Dersom det smugles mye narkotika inn i fengselet, hvordan mener du at det skal avdekkes? Betjentene kan jo ikke vite hvem som har narkotika under tøyet.

• Liker 9
Skrevet
Boetica skrev (Akkurat nå):

Det er jo ingen straff. Dersom det smugles mye narkotika inn i fengselet, hvordan mener du at det skal avdekkes? Betjentene kan jo ikke vite hvem som har narkotika under tøyet.

Hvorfor skal mennesker som aldri har hatt historie med rusmidler (som det står beskrevet i artikkelen) blir mistenkeliggjort og avkledd gang på gang? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS her. Jeg har glemt å legge til lenke til artikkelen. Før du går til angrep på noen, så bør du lese denne artikkelen her:

https://www.tv2.no/nyheter/13943784/

Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

Hvorfor engasjerer dere ikke dere i det faktum om at mannlige kriminelle blir undersøkt i anuset??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor engasjerer dere ikke dere i det faktum om at mannlige kriminelle blir undersøkt i anuset??

Det gjør vel kvinnelige og

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg snakker for menn og kvinner. Artikkelen beskriver praksisen hos begge kjønn.

• Liker 5
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal mennesker som aldri har hatt historie med rusmidler (som det står beskrevet i artikkelen) blir mistenkeliggjort og avkledd gang på gang? 

Jeg ser den. 

Gjest supernova_87
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva tror du ligger bak at noen blir kriminelle? Tror du det er individet som blir født til det? Eller på et tidspunkt velger retningen for livet sitt med at "nå vil jeg bli kriminell"? 

Jeg, du, og kriminelle blir skapt i samfunnet. Hvis vi var i deres posisjon ville vi vært den kriminelle. Å innse hvordan samfunnet skaper oss er nyttig innsikt for å arbeide mot et mer rettferdig og raust samfunn. 

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Ikke glem at dette er kriminelle. Det er ofte manipulerende psykopater som man må ha kontroll på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pingler. Jeg besøkte en kompis i fengsel en gang. Måtte dra ned buksa og la de titte opp i rauhålet. Gjorde meg ingen verdens ting 

Anonymkode: 5807f...2af

Handler ikke om å være pyse eller ei. Det handler om det enkelte menneskets verdighet og grunnleggende menneskerettigheter. Om du ikke evner å forstå prinsippet i dette vet vet ikke jeg

Anonymkode: 1bd68...19a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt dopingtestet ifm idrett flere ganger, da må jeg tisse foran en person. Vil påstå det er vanskeligere å tisse når noen står og ser at tisset faktisk kommer ut av deg, enn å vise puppene og dra ut en tampong 🙈 Er for så vidt frivillig, men nekter jeg, blir jeg utestengt. 

Anonymkode: e4bdd...457

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...