Gå til innhold

Kald brun hårfarge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker å farge håret mitt, helst i en kald/ nøytral farge uten rødt. Og helst ikke for mørk. Finnes det en slik farge? Frisøren min mener at alle brune hårfarger er varme.. Ønsker hjemmefarge, har ikke råd til å gå til frisør.

Anonymkode: d8e0a...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle hårfarger har to tall. Det første tallet er dybden hvor 1 er sort og 10 er helt lyst, og det andre tallet er nyansen. 0 er nøytralt - så ingen rødfarge i, og 1 er ask - kald farge. Så se etter farge med enten tallene 0 eller 1 som der bakerste tallet 😊

Anonymkode: bdd1b...f8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først kommer det an på din naturlige hårfarge. Dersom du er mørkere enn den fargen du ønsker må du bleke det først. Dersom du er lysere eller samme nyanse (feks level 5) så går du for en typ 5.1 Som overnevnte sier: Første tallet er dybde andre tallet er undertoner. En 5.1 er en brunfarge med aske undertoner, mens en 5.4 er mer mot brunrødt.

image.png.9d767620f2798a7e576d53e8f61d6a75.png

Anonymkode: ed821...2e1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var opplysende, tusen takk for hjelpen! 

Anonymkode: d8e0a...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, brunt har rødt i seg uansett men det finnes da absolutt kalde brunfarger. Søk på ash brown hair på Google og se om det er det du er etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fnuggolina

Jeg har mye varme pigmenter i håret og har blandet 6.0 med 8.1 - det ble en blanding av 6.0 og 7.0 på meg når jeg hadde veldig kanelfarget hår fra før i 7.0. 

Går du direkte på .1 farger risikerer du grønnskjær, lettere å ta den «helkalde» neste omgang.

Prøv å blande de to først, og se om det blir kaldt nok for din smak. 

Ren aske ser ofte blass og skittent ut synes jeg. 

Jeg bruker Tints of Nature nå, men sålenge du blander samme merke spiller det liten rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at ren askefarge, x.1 er veldig matt/blass. Spørs litt hvor gammel du er.

Jeg har prøvd den og håret mitt så skikkelig grått ut og jeg så veldig blass og gammel ut... 

Jeg er 51 og har mye grått så jeg ønsker å vise det litt uten å bli helt grå enda så jeg blander farge 6 med 7.31. Passer til mitt hår som  blir litt gylden og ser stripete ut i mitt hår og det ser visst ikke farget ut. Flaks for meg. ;)

Prøv deg frem. Vet jo ikke hvilken farge du kan bruke med her er en pekepinn på fargekoden. Som hun over skrev så kan det bli grønt. 

Her ser du hva tallene står for:

Desimalene = nyanser

Tallene etter punktumet referer altså til nyansene, og her varierer det litt hva de ulike leverandørene legger i kodene. I all hovedsak beskriver Holm-Glad nyansedesimalene slik:

6.0 er ren naturfarge mørk blond
6.1 er mørk blond med ask, en kald farge
6.3 er gyllen mørk blond
6.4 er mørk blond med rødkobber, varm rødlig
6.5 er mørk blond med rød/mahogny, kald rødlig
6.6 er mørk blond mot lilla/purpur
6.9 er mørk blond med en lysere nyanse mot lilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...