Gå til innhold

Svoger dumpet ungene sine her igjen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svoger (mannens bror) og kona hans dumpet barna sine hos oss igjen. De er 6 og 8 år, vi har en 1 åring, så de er på ingen måter venner og de har lite glede av hverandre. De bor i hus og vi i leilighet. Vi kan ikke bare slippe de ut i hagen heller, synes det er kjempevanskelig.  Helgene er den eneste tiden vi har sammen, jeg har en veldig krevende jobb og mannen også. Jeg hadde tenkt å kose meg med cava og chips etter at 1 åringen min var lagt i dag. 

Dette skjer nesten hver helg, svoger eller kona kjører bort med ungene sine, slipper de ut av bilen og sier de ville hilse på nevøen sin (bullshit) så stikker han. Og dukker opp igjen i 19-tiden. Vi ender alltid opp med å passe dem.  Selv drar de to og shopper, går tur eller noen ganger jobber kona hans og han selv bygger på huset. 

Jeg er så frustrert nå, jeg har bedt mannen min ta det opp med sin bror, men konfliktsky som han er, gidder han ikke. I dag var jeg i butikken da dette skjedde, ellers hadde jeg garantert sagt NEI! Så om jeg måtte løpe etter han.  

Uff, hva gjør jeg? De har vært her siden 11, mannen er på jobb. Jeg sitter her og river meg i håret. Ungene til svoger er både høyt og lavt, utrolig slitsomt.  

Anonymkode: c08de...2bc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært vennlig og sagt til svogeren at det er hyggelig ungene er på besøk, men passer ikke nå. Og.. Jeg hadde lagt til...at de må spørre om det passer at dere er barnevakt. Hadde sagt det med et smil og ikke brydd meg om din mann som ikke kan si ifra. 

Anonymkode: d0e2d...665

• Liker 24
Skrevet

Enn om du kjører ungene tilbake hjem?

AnonymBruker
Skrevet

Da setter du dem i bilen og kjører de tilbake og sier at neste gang må de spørre minimum 48 timer før.

Anonymkode: 3aabc...ecc

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ringer foreldrene og gir beskjed om at det ikke passer, kjører ungene hjem, og gir klar beskjed om at evt barnevaktarbeid skal avtales god tid på forhånd. 

Anonymkode: be34d...a06

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det var da tafatt... ring og si at det ikke passer denne helgen, så de må komme og hente dem. Evt bare kjør dem hjem, og si til dem at de kan ikke fortsette å ta for gitt at dere passer dem hver helg. Det må avtales i forkant.

Anonymkode: a1de9...4de

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville låst døra og ringt politiet, sagt at faren har etterlatt barna i hjelpeløs tilstand. Men det er kanskje bare meg... 

Anonymkode: 862eb...325

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville låst døra og ringt politiet, sagt at faren har etterlatt barna i hjelpeløs tilstand. Men det er kanskje bare meg... 

Anonymkode: 862eb...325

haha😂

Anonymkode: e5a8d...76e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har de blitt hentet enda? 

Anonymkode: c5520...fc7

Skrevet

Okei, hvem gjør sånn? Hvordan startet denne frekke vanen? 

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Du må få din mann til å skjønne alvoret. Han har "tatt i mot ungene"? Ja, da tar du med deg ditt barn og drar til en venninne og så kan mannen ringe når ungene har blitt hentet. Fortell mannen at ting han sier ja til eller som han ikke makter å si nei til blir hans ansvar alene.

AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg ha driti langt i at mannen er konfliktsky og ringt svigerfamilien selv og sagt at de må hente barna sine umiddelbart for mannen er på jobb og du og lille «Ole» skal bort. Også sier du i samme slengen at de må avtale pass av barna sine i god tid i forveien (og da sier du nei når de spør) og sier klart i fra til mannen din at dersom han sier ja til å passe barna så må han være hjemme og passe de selv! Og neste gang de kommer tar du lille «Ole» med deg ut en tur og kommer ikke hjem før barna har blitt hentet, så kan mannen sitte det med ansvaret selv. 

Anonymkode: f5297...a17

• Liker 35
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir mest irritert på dere her. Det går faktisk ikke an å la seg overkjøre så til de grader?? De høres jo helt koko ut, og nettopp derfor må dere ta en skikkelig prat og si at dette nå må ta slutt.

• Liker 21
Skrevet

Enig med andre her: du må stille mannen din til ansvar. Her ville jeg faktisk reist fra hele situasjonen uten å ta med meg ettåringen. 

«Dette går ikke lenger. Nå drar jeg. Du får enten passe alle tre, eller ta en alvorsprat med broren din og få dem til å hente ungene sine. Når ungene er ute av huset kan du ringe meg, så kommer jeg hjem. Og dette kommer jeg til å gjøre HVER gang dette skjer, så du kan like gjerne løse det først som sist.» 

Så drar du. På cafe eller til en venn eller på tur i skogen eller hva enn. Ja, svogeren din er en dust, men mannen din må stå opp for sin egen familie. Kan han ikke det så må han selv håndtere følgene. Så kan man jo si at jammen du vil jo gjerne være sammen med mann og barn i helgene. Men jeg lover deg...lemper du alt ansvar på han og stikker, så kommer ikke dette til å gjenta seg så mange ganger. Du må bare være konsekvent, sette hardt mot hardt, og legge ansvaret der det hører hjemme.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjørt de hjem etter en time og sagt at det passer ikke når mannen din jobber. 

Anonymkode: e6c4e...e7b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville funnet på en avtale, og kjørt dem hjem. 

Dere kan jo ikke la dere bli utnyttet slik. Og hva i alle dager feiler det mannen din som tror han kan forlate deg med 3 barn? 

Anonymkode: 4df16...b9c

• Liker 7
Skrevet

Mannen din må få seg en ryggrad & broren hans må bli voksen og ta ansvar for den familien han selv har skapt! 

Ta med deg 1-åringen ut på tur, så får mannen din være alene med onkel-barna til han faktisk gjør noe med dette. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Så frekt. Neste helg, ta en tur ut med barnet. Lang trilletur Kloķka ti. Mannen kan dra på jobb, da er d jo ingen hjemme, og de kan ikke sette igjen kidsa.

Anonymkode: 2ba12...e51

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Svoger (mannens bror) og kona hans dumpet barna sine hos oss igjen. De er 6 og 8 år, vi har en 1 åring, så de er på ingen måter venner og de har lite glede av hverandre. De bor i hus og vi i leilighet. Vi kan ikke bare slippe de ut i hagen heller, synes det er kjempevanskelig.  Helgene er den eneste tiden vi har sammen, jeg har en veldig krevende jobb og mannen også. Jeg hadde tenkt å kose meg med cava og chips etter at 1 åringen min var lagt i dag. 

Dette skjer nesten hver helg, svoger eller kona kjører bort med ungene sine, slipper de ut av bilen og sier de ville hilse på nevøen sin (bullshit) så stikker han. Og dukker opp igjen i 19-tiden. Vi ender alltid opp med å passe dem.  Selv drar de to og shopper, går tur eller noen ganger jobber kona hans og han selv bygger på huset. 

Jeg er så frustrert nå, jeg har bedt mannen min ta det opp med sin bror, men konfliktsky som han er, gidder han ikke. I dag var jeg i butikken da dette skjedde, ellers hadde jeg garantert sagt NEI! Så om jeg måtte løpe etter han.  

Uff, hva gjør jeg? De har vært her siden 11, mannen er på jobb. Jeg sitter her og river meg i håret. Ungene til svoger er både høyt og lavt, utrolig slitsomt.  

Anonymkode: c08de...2bc

Jeg hadde gitt beskjed om at hvis de fortsetter på denne måten så må jeg melde dem til barnevernet da de ikke ser ut til å klare å tenke utforbi egen nesetipp og bare slenger ungene over på andre i hytt og vær uten å engang vente på å høre om det er greit. 

Anonymkode: c614c...cc7

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...