AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Skal flytte boliglånet mitt fra DNB. Er svært misfornøyd med disse, verken god kundeservice og det er veldig dyrt. Vært DNB kunde i 9 år, og aldri vært fornøyd..... Vurderer Handelsbanken eller Nordea. S banken er nå uaktuelt. Noen som bor i Oslo som har en bank å anbefale? :) Anonymkode: bc6f4...c3a
stan Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Er du medlem av noen fagforening eller noe som gir deg gunstigere vilkår? Vi byttet fra DNB til Nordea Direct for omlag et år siden. Bruker Sbank som daglig bank, jeg syns nettbanken deres er god.
smilo Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 Det bør jo være boliglånsrenta som styrer hvor du ender. Der er det store forskjeller. Og som Stan skriver over her er evt fagforeningsmedlemskap absolutt verdt å sjekke ut først
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 Med mindre du er medlem i en fagforening, så sjekk ut Bulder bank. Det er en del av sparebanken vest. Anonymkode: c966f...38d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 stan skrev (17 timer siden): Er du medlem av noen fagforening eller noe som gir deg gunstigere vilkår? Vi byttet fra DNB til Nordea Direct for omlag et år siden. Bruker Sbank som daglig bank, jeg syns nettbanken deres er god. Det lønner seg ikke med fagforening hvis man har boliglån under 2,5 mil. Da spiser fagforeningskontingenten opp rentefordelen. Her har jeg tatt med alle fordeler som forsikring. skattefradrag og rentefordel. Anonymkode: cb7e8...49f 1
stan Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det lønner seg ikke med fagforening hvis man har boliglån under 2,5 mil. Da spiser fagforeningskontingenten opp rentefordelen. Her har jeg tatt med alle fordeler som forsikring. skattefradrag og rentefordel. Anonymkode: cb7e8...49f Det er jo andre fordeler med fagforeninger. Lørdagsfri, sykelønn, pensjon, arbeidstid for å nevne noen. 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 stan skrev (1 minutt siden): Det er jo andre fordeler med fagforeninger. Lørdagsfri, sykelønn, pensjon, arbeidstid for å nevne noen. Jøss, får man arbeidstid altså? Hadde jeg visst det hadde jeg meldt meg inn for lenge siden. Anonymkode: 66f2b...21c 1
JamesBlond Skrevet 18. april 2021 #8 Skrevet 18. april 2021 Du kan sjekke finansportalen.no, der rangeres bankene. Samme med renteradar.no.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #9 Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jøss, får man arbeidstid altså? Hadde jeg visst det hadde jeg meldt meg inn for lenge siden. Anonymkode: 66f2b...21c Jeg tror han referer til alle godene som fagforeninger har forhandlet seg frem til over flere år Anonymkode: 14ba9...783 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #10 Skrevet 18. april 2021 Lønner det seg forresten å samle alt på en bank? Barnas boligsparing har vi i en og alt annet i en annen Anonymkode: f9856...064
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #11 Skrevet 18. april 2021 Det gikk greit å få boliglån hos dnb, men husker godt engang jeg ikke hadde overført til regningskontoen til forfall. Da ringte det ei mindre blid dame fra banken og spørte om hu kunne overføre fra brukskonto til regningskonto for meg.. så det var merkelig opplevelse. Anonymkode: ec462...89a
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #12 Skrevet 19. april 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det lønner seg ikke med fagforening hvis man har boliglån under 2,5 mil. Da spiser fagforeningskontingenten opp rentefordelen. Her har jeg tatt med alle fordeler som forsikring. skattefradrag og rentefordel. Anonymkode: cb7e8...49f Man er jo gjerne allerede medlem av fagforening, slik at man betaler jo kontingenten uansett om man har Boliglån gjennom dem eller ikke. Anonymkode: 9d889...7e7 1
Million Skrevet 19. april 2021 #13 Skrevet 19. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jøss, får man arbeidstid altså? Hadde jeg visst det hadde jeg meldt meg inn for lenge siden. Anonymkode: 66f2b...21c Jeg hadde kontorjobb. Hos oss forhandlet fagforeningen frem f.eks at de ansatte skulle få fri (med lønn) enten julaften eller nyttårsaften hvert år, hvis det falt på en hverdag. Dvs vi kunne velge. Jeg pleide å velge fri julaften, eller vi byttet på, om det var mange ansatte som ønsket fri samme dag. Det var også fordeler som f.eks. fri opptil to (eller var det tre?) dager med lønn i forbindelse med tilvenning i barnehage for barna til de ansatte. 1 Flyttedag med lønn hadde vi også, takket være fagforeningen. Vi jobbet også halv kontordag onsdag før påske. Sluttet klokken 12 istedenfor klokken 16. Det var flere ting, men du skjønner greia. Fagforeningen sto på barrikadene og kjempet frem fordeler til oss ansatte. Endret 19. april 2021 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #14 Skrevet 19. april 2021 SPK, om du har mulighet. Ellers er det vel bare å søke rundt på den som gir deg gunstigst rente på ditt boliglån? Man trenger slett ikke samle alle tjenester i en bank, jeg bruker ulike tjenester i forskjellige banker, alt etter hvem som gir meg best vilkår. Nå er det boliglån i SPK, og det meste annet i Sbanken. Men vi får se hvordan ståa blir med Sbanken framover... Anonymkode: 20d05...ff2
newman01 Skrevet 19. april 2021 #15 Skrevet 19. april 2021 On 4/18/2021 at 9:29 AM, AnonymBruker said: Det lønner seg ikke med fagforening hvis man har boliglån under 2,5 mil. Da spiser fagforeningskontingenten opp rentefordelen. Her har jeg tatt med alle fordeler som forsikring. skattefradrag og rentefordel. Anonymkode: cb7e8...49f De fleste er vel medlem i fagforening pga egen trygghet til arbeidsplassen. Med fagforening får man bistand dersom det blir dårlig stemning mellom arbeidsgiver og arbeidstager, man får fagforeningsadvokat og slike ting. Tariffavtaler, forhandling av lønn, streikemuligheter, turnusordning osv er også viktige områder fagforeninger har stor innvirkning. At man får billigere boliglån, rabatter på forsikringer og andre fiffige avtaler er for de fleste en bonus. Er selv medlem i Tekna, hvor det koster rundt 4600 i året. Den kostnaden sparer jeg inn alene på forsikringsavtaler på bil, hus og innbo. All juridisk bistand fra fagforeningen kommer som en liten gratisbonus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå