Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen gode turbukser å anbefale for voksende mager? Er i uke 12 og synes turbuksa er ubehagelig mot magen allerede. 

Anonymkode: c87ef...5fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så mange som selger turbukser, eneste jeg vet er Stormberg. Sist brukte jeg bare vanlig turbukse med åpen smekk, eller bare jogge-capribukse på sommeren og lang t-skjorte.

Anonymkode: b569e...e67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte mine vanlige turbukser, med smekken åpen, bukseseler for å holde dem oppe, og lang topp/jakke over. Synes ikke noe om å bruke penger på klær som kun brukes noen få mnd. 

Anonymkode: ca565...7ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg brukte mine vanlige turbukser, med smekken åpen, bukseseler for å holde dem oppe, og lang topp/jakke over. Synes ikke noe om å bruke penger på klær som kun brukes noen få mnd. 

Mange gravidklær kan man gjerne bruke i permisjonstiden og gi bort til andre gravide etterpå. Hva du synes om det var ikke det jeg spurte om. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange gravidklær kan man gjerne bruke i permisjonstiden og gi bort til andre gravide etterpå. Hva du synes om det var ikke det jeg spurte om. 

Hvorfor er du uhøflig? Jeg skrev hva jeg gjorde som er tips, og hvorfor jeg gjorde det. Jeg har ingen å gi vekk klær til, og her jeg bor kan man glemme å få solgt/ gitt vekk på finn, ingen som vil ha slikt. Så da ga jeg deg altså et tips til hvordan du kan løse problemet ditt og samtidig spare både penger og miljøet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du uhøflig? Jeg skrev hva jeg gjorde som er tips, og hvorfor jeg gjorde det. Jeg har ingen å gi vekk klær til, og her jeg bor kan man glemme å få solgt/ gitt vekk på finn, ingen som vil ha slikt. Så da ga jeg deg altså et tips til hvordan du kan løse problemet ditt og samtidig spare både penger og miljøet. 

Du var jo ikke akkurat særlig høflig selv med å være nedlatende fordi andre har andre behov enn deg... jeg ba om tips til bukser, ikke det andre. Jeg har mine grunner for at jeg er nødt til å ha en ordentlig turbukse, og derfor spør jeg om tips til det. Må ha en bukse jeg kan bruke til jeg er høygravid, da funker ikke dine tips.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du var jo ikke akkurat særlig høflig selv med å være nedlatende fordi andre har andre behov enn deg... jeg ba om tips til bukser, ikke det andre. Jeg har mine grunner for at jeg er nødt til å ha en ordentlig turbukse, og derfor spør jeg om tips til det. Må ha en bukse jeg kan bruke til jeg er høygravid, da funker ikke dine tips.

Jeg var ikke nedlstende. Jeg vil ikke bruke penger på denslags, jeg sa ikke noe nedlatende om de som vil det.

Og jo, mitt tips fungerer utmerket også når man er høygravid... Jeg har vært høygravid to ganger, og brukt den måten helt til fødsel begge gangene, daglig det siste svangerskapet. Hva er det du mener ikke fungerer? 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en super Stormberg-bukse brukt på Finn (miljøvennlig, check), men den er diger - så blir nok mest brukt siste trimester for min del. Til nå (uke 24) har jeg brukt bukser som er elastiske i midja og en størrelse større enn vanlig. 

Anonymkode: a3593...c6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var ikke nedlstende. Jeg vil ikke bruke penger på denslags, jeg sa ikke noe nedlatende om de som vil det.

Og jo, mitt tips fungerer utmerket også når man er høygravid... Jeg har vært høygravid to ganger, og brukt den måten helt til fødsel begge gangene, daglig det siste svangerskapet. Hva er det du mener ikke fungerer? 

Tror ikke det funker for alle, husk man har ulikt utgangspunkt og kroppsfasong som gravid. Jeg har ikke hatt sjans å få til det du foreslår siden uke 15.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har bare brukt treningstightser som gravid, og det finnes mange både for gravide og vanlige som er gode😊

Anonymkode: 9f5e9...539

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke det funker for alle, husk man har ulikt utgangspunkt og kroppsfasong som gravid. Jeg har ikke hatt sjans å få til det du foreslår siden uke 15.

Mens jeg gikk med vanlig turbukse med smekk/knapp åpen helt frem til fødselen :) Gadd ikke styre mer enn det,men lang topp skjuler man uansett  glippen :)

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mens jeg gikk med vanlig turbukse med smekk/knapp åpen helt frem til fødselen :) Gadd ikke styre mer enn det,men lang topp skjuler man uansett  glippen :)

Som sagt, vi er forskjellige 🙂 Mine bukser blir for stramme selv med smekken vid åpen, og uansett er det ikke særlig praktisk bekledning når man skal bevege på seg og være fleksibel.

Dessverre er det kjipt utvalg i turbukser for oss som trenger det, men jeg kjøper jo heller en brukt gravidbukse som sitter godt og varer hele graviditeten enn en bukse som vil være for stor senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stormberg sin Mobu mom stretch pants er jeg veldig fornøyd med. Brukes til trening av hund og turer. Behagelig over magen.

Anonymkode: eb483...9f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte gravid-joggebukse fra hm til tur :) 

Anonymkode: cd370...0fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

TS "Hei jeg lurer på hvor man kan kjøpe kjøttdeig uten salt og vann?"
AB: "Man kan fint bruke linser istedenfor kjøttdeig eller man kan kjøpe vegetarisk kjøttdeig. Jeg synes ikke noe om å spise kjøttdeig".

KLASSISK KG...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Mnjah said:

TS "Hei jeg lurer på hvor man kan kjøpe kjøttdeig uten salt og vann?"
AB: "Man kan fint bruke linser istedenfor kjøttdeig eller man kan kjøpe vegetarisk kjøttdeig. Jeg synes ikke noe om å spise kjøttdeig".

KLASSISK KG...

Haha, ja 😂🤦🏻‍♀️

TS: Jeg sliter med samme problem som deg, men har ikke funnet noen gode alternativer ennå, og Stormberg-buksene passer meg ikke. Håper jeg finner et godt alternativ innen jeg skal på fjellet i mai. Joggebukse eller treningstights er ikke noe godt alternativ, da i hvert fall jeg ønsker en turbukse i et materiale som er vannavstøtende eller vanntett (tilsvarende enkelte turbukser fra Bergans etc). Skulle ønske Bergans lagde en gravidkolleksjon!

Anonymkode: 94b8b...d94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha, ja 😂🤦🏻‍♀️

TS: Jeg sliter med samme problem som deg, men har ikke funnet noen gode alternativer ennå, og Stormberg-buksene passer meg ikke. Håper jeg finner et godt alternativ innen jeg skal på fjellet i mai. Joggebukse eller treningstights er ikke noe godt alternativ, da i hvert fall jeg ønsker en turbukse i et materiale som er vannavstøtende eller vanntett (tilsvarende enkelte turbukser fra Bergans etc). Skulle ønske Bergans lagde en gravidkolleksjon!

Anonymkode: 94b8b...d94

Takk for svar alle sammen!

jeg fant en fin bukse på en svensk side, https://www.engelsons.se/4318-helags-mammabyxa. Men det stoffet de bruker for å impregnere er ikke garantert uten miljøgifter 😒

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...