AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Hei! våknet i dag med en hånd som føltes ut som at jeg har sovet på eller har forslått i søvne. Tenkte jeg hadde sovet på den og prøvde å «riste» den utav det. funket ikke, og har forsatt Vondt. Verker i området tommel, pekefinger og nedover i håndflaten. Har googlet meg til karpaltunnel syndrom? siste svangerskap hadde jeg prikking/nummenhet i flere fingre. Min mor har karpaltunnel syndrom, og tipset meg også om det kunne være det. noen erfaringer? Når fikk du det? Hvordan gikk det i forhold til jobb, familie osv? Greier omtrent ikke å løfte toåringen min med hånden, og sliter veldig med å tørke meg etter toalett med den hånden. Og generelt andre hverdagslige ting 😔 Jobber i barnehage og gruer meg til jobb på mandag om dette er tilfelle. Anonymkode: 35e70...f4e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Er 15+4 forresten. ts Anonymkode: 35e70...f4e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Legg fra deg mobilen. Anonymkode: 3b71d...463 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Jeg hadde det av og på gjennom mesteparten av svangerskapet, merket mest til at hånda dovnet bort om natta og at jeg fort fikk ubehag om jeg satt mye med pc-en (kult når man jobber på kontor). Jeg gjorde aldri det, men kanskje du bør dra til legen med det? Få en sånn skinne/støttebandasje eller noe? Anonymkode: b3789...ab0
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): noen erfaringer? Når fikk du det? Hvordan gikk det i forhold til jobb, familie osv? Veldig vanlig å få i graviditeten. Fikk det selv i 2 trimester. sover med skinne om natten, og det hjelper. Lege behandlet det ikke da det vanligvis går over etter fødsel. jobbe på pc å det ble umulig for meg da jeg fikk masse smerter om natten. Anonymkode: a102a...ecb
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Skinne kan foresten kjøpes på apoteket Anonymkode: a102a...ecb
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Jeg sov og gikk ned skinne stort sett hele dagen i forrige svangerskap, det hjalp en del men veldig lite jeg kunne bruke hånda uten at det ble veldig vondt.. I dette svangerskapet virker det som det har satt seg i lysken, kommer noen sinnsyke smerter som iler fra lysken, ryggen og nedover bena. Kjennes ut som nervene ligger i klem eller kramper. Pga opphopning av vann i kroppen så kommer det ofte nerver I klem, selv om du ikke er hoven eller det syntes på utsiden. Det går som regel over etter fødsel, hvis ikke går det ann å operere om det viser seg at det ikke går over. Det er uansett ikke noe de gjør nå. Eneste legen kan hjelpe deg med er en evt sykemelding.. Anonymkode: ae4c9...8a4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Det går nok helt fint å gå på jobb. Anonymkode: dec21...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå