AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=212081738 Kom over denne annonsen. Nå står det ikke hva leia blir på, men man binder jo seg til boligen hver dag, og det er jo nesten ikke mulig å bo slik kombinert med jobb eller skole. Tror egentlig det de er på jakt etter er en au pair, og det betaler man jo vanligvis for...? Anonymkode: f44e7...a98 2
altflyter Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=212081738 Kom over denne annonsen. Nå står det ikke hva leia blir på, men man binder jo seg til boligen hver dag, og det er jo nesten ikke mulig å bo slik kombinert med jobb eller skole. Tror egentlig det de er på jakt etter er en au pair, og det betaler man jo vanligvis for...? Anonymkode: f44e7...a98 Så.... du får bo billig mot å jobbe gratis 4,5 timer hver ukedag, altså 22,5 timer gratisarbeid i uken pluss at du må være tilgjengelig for familien i helger og ferier mot en uspesifisert betaling? På hvilken måte vinner leietaker på dette? 13
Gjest O.G. Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 altflyter skrev (Akkurat nå): Så.... du får bo billig mot å jobbe gratis 4,5 timer hver ukedag, altså 22,5 timer gratisarbeid i uken pluss at du må være tilgjengelig for familien i helger og ferier mot en uspesifisert betaling? På hvilken måte vinner leietaker på dette? Jeg klarte ikke å la være, men sendte dem en melding. :ond:
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Det jeg kjenner jeg lurer på er hvorfor familien ikke er i stand til å ta vare på egne barn. Det er jo ikke noe i veien med en av de voksne (med mindre de begge sliter med det samme), og det står ikke noe om diagnoser hos barna. Det er jo travelt med tre små, men folk takler det jo... Anonymkode: 974ff...97a 4
altflyter Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 O.G. skrev (2 minutter siden): Jeg klarte ikke å la være, men sendte dem en melding. :ond: Åååh! Så utrolig spennende! Du er min helt O.G. ! Satt og tenkte «jeg håper noen sender dem melding og oppdaterer oss med hva fordelene egentlig er» oppdaterer du oss? 👀 10
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Man får jo gratis bosted ved å hjelpe til (sammen med en av foreldrene) med barna på ettermiddager på hverdagene og får ekstra betaling hvis man hjelper til å helg. Jeg ser ikke hva som er så ille med det. Jeg hadde aldri orket en slik avtale, men det er jo en ærlig annonse og kanskje en student feks kunne tenke seg det mot å bo gratis. Anonymkode: a0827...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det jeg kjenner jeg lurer på er hvorfor familien ikke er i stand til å ta vare på egne barn. Det er jo ikke noe i veien med en av de voksne (med mindre de begge sliter med det samme), og det står ikke noe om diagnoser hos barna. Det er jo travelt med tre små, men folk takler det jo... Anonymkode: 974ff...97a Tre små barn under 3 år alene hele ettermiddagen og kvelden er ganske heftig og jeg forstå at de ønsker hjelp. Slik annonsen er skrevet så virker det som om én av foreldrene jobber kveld slik at en av foreldrene er alene med barna. Anonymkode: a0827...1f8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): kanskje en student feks kunne tenke seg det mot å bo gratis. Anonymkode: a0827...1f8 Når skal studenten få tid til å studere når hun må arbeide hver dag 15.00-19.30 ? Er få forelesninger som slutter så tidlig, pluss at man rekker ikke å reise fra studiestedet og til Gjerdrum innen kl. 15. Anonymkode: 78ede...967 12
Sandie Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 Det der hadde jeg aldri orket. Man vil jo ikke ha noe fritid igjen? Ikke som student og ikke som vanlig ansatt. Det betyr jo at man må gå rett fra jobb eller skole til jobb nr.2 (med å passe familiens barn). Og som student vil du jo ende opp med svært lite tid til selvstudier og kollokviegrupper. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 Det står ikke hva husleien er. Men de fleste trenger jo en betalt jobb. Hvordan skal man klare det ved siden av denne kveldsjobbingen? Vet ikke helt hvem denne annonsen er for for å være helt ærlig. Anonymkode: 4491d...fdb 4
Gjest Villfisker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 O.G. skrev (9 minutter siden): Jeg klarte ikke å la være, men sendte dem en melding. :ond: 🤣🤣🤣 Du må opplyse oss om respons da. For meg så den noe uferdig ut, kanskje useriøs til og med. Veldig rar annonse.
altflyter Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man får jo gratis bosted ved å hjelpe til (sammen med en av foreldrene) med barna på ettermiddager på hverdagene og får ekstra betaling hvis man hjelper til å helg. Jeg ser ikke hva som er så ille med det. Jeg hadde aldri orket en slik avtale, men det er jo en ærlig annonse og kanskje en student feks kunne tenke seg det mot å bo gratis. Anonymkode: a0827...1f8 Ikke gratis. Det står «husleia er derfor meget lav» altså er den ikke gratis. Vanlig pris for et rom hvor du deler kjøkken og bad med andre er rundt 5000-7000. Med tanke på beliggenheten så er ikke det en urealistisk pris. For lav er den i hvert fall ikke. Du får altså billig??? Husleie mot å jobbe 22,5 timer gratis i uken, eller 90 timer i måneden. Tar vi utgangspunkt i 6000 kr, så utgjør det en timelønn på 67 kroner. Og dette er hvis vedkommende faktisk får bo gratis. Da må du også være tilgjengelig for familien tilsynelatende konstant ellers også. Det høres ut som en fantastisk god deal for huseier da... Endret 17. april 2021 av altflyter 21
Hannah80 Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står ikke hva husleien er. Men de fleste trenger jo en betalt jobb. Hvordan skal man klare det ved siden av denne kveldsjobbingen? Vet ikke helt hvem denne annonsen er for for å være helt ærlig. Anonymkode: 4491d...fdb 1krone:)
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 I tillegg må man dele kjøkken med familien😅😅 nei nei nei, de kan umulig få noen respons på dette. Anonymkode: 4491d...fdb 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 Tror ikke det er mange unge jenter som gidder å bo i det utkantstrøket der. Billig eller ikke Anonymkode: 8d181...46b 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 De vil ha gratis/billig au pair på fulltid da. Tilgjengelig helger og ferier og hver dag etter kl 15? OG man må betale en veeeldig lav husleie, dette hadde jeg faen aldri gidda. Anonymkode: 6aeb2...3e5 11
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Man får jo gratis bosted ved å hjelpe til (sammen med en av foreldrene) med barna på ettermiddager på hverdagene og får ekstra betaling hvis man hjelper til å helg. Jeg ser ikke hva som er så ille med det. Jeg hadde aldri orket en slik avtale, men det er jo en ærlig annonse og kanskje en student feks kunne tenke seg det mot å bo gratis. Anonymkode: a0827...1f8 Står ikke at det er gratis, det står at husleien blir meget lav og at man må ta kontakt for mer informasjon. Jeg er selv student, og selv om husleien skulle vært gratis så tjener man jo mye mer på å jobbe vanlig. Anonymkode: f44e7...a98 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #18 Skrevet 17. april 2021 Hehe. "Bo her, og bli vår tjener i 60% stilling uten betaling". Og dette var bare første krav! Fy fader, jeg får fnatt av hele annonsen. Anonymkode: 60a5b...b1f 18
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #19 Skrevet 17. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Hehe. "Bo her, og bli vår tjener i 60% stilling uten betaling". Og dette var bare første krav! Fy fader, jeg får fnatt av hele annonsen. Anonymkode: 60a5b...b1f Og det er bare delvis møblert, står det. Anonymkode: 502bd...06b 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 Grov utnytting! Anonymkode: fde1f...7bb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå