AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Hver uke før helg kommer spørsmålet av kolleger «hva skal du i helgen da? Har du noen planer?», og hver uke etter helg «hva gjorde du i helgen?» Jeg er så lei av disse spørsmålene, for jeg gjør ingenting spennende i helgene, heller ikke før corona. Jeg er alene, bor alene, er lat og sliten, og nå klokken 12.30 ligger jeg fortsatt i sengen. Det er knallvær i helgen, og hele landet er ute på tur (inkludert mine kolleger), men jeg gidder ikke. Og dette må jeg da bortforklare på mandag når spørsmålene kommer. Jeg vil ikke bli sett på som lat og giddalaus. Noen i samme situasjon?😅 Hva svarer dere? Anonymkode: 9f9e0...716 9
Cuntzilla Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Jeg svarer bare ikke en dritt eller ingenting å skrive hjem om eller tok det med ro, puslet litt hjemme osv. "Åå så koselig" sier de da, og så er den samtalen over. Det er jo ikke så sykt spennende å høre om turen deres heller vel. Når jeg har noen veldig spennende helger så er det ofte ikke den historien jeg forteller alle kolleger og samarbeidspartnere heller 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Hvis jeg ikke skal noe i helgen så sier jeg jo det og slenger gjerne på et "skal vi finne på noe?" Mange spør jo fordi de vil henge, ikke fordi de lurer fælt på hvordan jeg skal tilbringe helga mi. Anonymkode: a8328...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Tror folk bare liker å småprate 😊 Sier det som det er, at jeg har lest en bok, vært på trening, ryddet hjemme Anonymkode: 4a3ac...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Slappe av, prøve en ny matoppskrift, gå tur. Ikke så mye spennende her heller😊 Er som oftest ikke det at de som spør skal noe ekstraordinært selv heller. Anonymkode: 45248...35d
Gjest O.G. Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hver uke før helg kommer spørsmålet av kolleger «hva skal du i helgen da? Har du noen planer?», og hver uke etter helg «hva gjorde du i helgen?» Jeg er så lei av disse spørsmålene, for jeg gjør ingenting spennende i helgene, heller ikke før corona. Jeg er alene, bor alene, er lat og sliten, og nå klokken 12.30 ligger jeg fortsatt i sengen. Det er knallvær i helgen, og hele landet er ute på tur (inkludert mine kolleger), men jeg gidder ikke. Og dette må jeg da bortforklare på mandag når spørsmålene kommer. Jeg vil ikke bli sett på som lat og giddalaus. Noen i samme situasjon?😅 Hva svarer dere? Anonymkode: 9f9e0...716 Vel, jeg ble spurt om det samme på torsdag og måtte svare som sant er: Jeg må holde meg inne pga pollenallergien og gjør derfor ingenting spennende i finværet som er om dagen.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Personlig synes jeg det er langt verre med spm "hva skal vi ha til middag?" Til spm om helg fra andre: Anonymkode: 2e6a3...7d8 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Jeg svarer «sove». Da blir de fleste misunnelige, særlig de med små barn. Anonymkode: 9dbf4...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 De bryr seg ikke om hva du svarer. De tenker ikke over hva du svarer. Det er en høflighetsfrase. Anonymkode: 064e4...fa9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 Skjønner hva TS mener. Ofte blir spørsmålet stilt som dette: "Hva slags planer har du for helgen da?". Og jeg elsker å svare: "Ingen verdens planer. Heldigvis!" :-). Jeg blir stresset bare ved tanken på at folk har fulle kalendre hverdager og helger i lang tid fremover. Jeg liker ikke så godt å ha full kalender og heller gjøre ting på impuls. HVIS jeg i det hele tatt skal gjøre noe spesielt utover å "bare" være hjemme og slappe av". Anonymkode: 726a2...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 Det er bare å være ærlig å si at man har vært dyrisk lat. Har bare opplevd at folk ler av det. Anonymkode: 57995...382 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 Her er standar svar «nei, ingen planer, er jo ikke lov å gjøre så mye, men blir vel en tur ut i finværet eller noe» Anonymkode: 44ae2...879
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Jeg og hater det spørsmålet. Som om alle har så innmari mye å finne på i helgene... Spesielt i den tida jeg var mest ensom ble jeg alltid lei meg når det spørsmålet kom, for jeg hadde virkelig ingen i livet mitt, hverken venner eller noe, så ensomheten var tung å bære. da ble det enda verre med sånne spørsmål.. Anonymkode: f37e9...2d4
Isabella Moon Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 Svar at du har hatt et par omganger med vibratoren. Da slutter folk å spørre. 1
Gjest TheCatLady Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 Jeg sier bare at jeg ikke skal så mye eller har ingen planer. For jeg har stort sett ikke planer og ofte blir ting tatt på sparket etter hva slags humør jeg er i. Orker egentlig ikke å ha veldig mye som er planlagt til enhver tid. Ikke alle blir fornøyd med svarene mine eller det virker sånn. Det var ei som hele tiden spurte om slike ting og som fortsatte å spørre etter at jeg hadde svart at jeg ikke skulle så mye eller at jeg hadde gjort x og y.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hver uke før helg kommer spørsmålet av kolleger «hva skal du i helgen da? Har du noen planer?», og hver uke etter helg «hva gjorde du i helgen?» Jeg er så lei av disse spørsmålene, for jeg gjør ingenting spennende i helgene, heller ikke før corona. Jeg er alene, bor alene, er lat og sliten, og nå klokken 12.30 ligger jeg fortsatt i sengen. Det er knallvær i helgen, og hele landet er ute på tur (inkludert mine kolleger), men jeg gidder ikke. Og dette må jeg da bortforklare på mandag når spørsmålene kommer. Jeg vil ikke bli sett på som lat og giddalaus. Noen i samme situasjon?😅 Hva svarer dere? Anonymkode: 9f9e0...716 Ja, dette er slitsomt. Jeg deler ikke med mine kollegaer hva jeg gjør på fritiden, synes det er helt merkelig. Du velger ikke en kollega selv som regel. Selv er jeg utslitt etter arbeid og må hvile. Så jeg svarer alltid: "Da skal jeg ha fri". Som jeg elsker å ha! Selv spør jeg aldri mennesker som hva de skal, for det har jeg ingenting med. Selv om noen kaller det en høflighetsfrase etc, så synes jeg det er uhøflig. Fin refleksjon her: Anonymkode: 5c799...8ba 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Svarer alltid «ikke en dritt» både før og etter helgen. Har ei som spør hver helg, og jeg hører ikke hun spør de andre vi jobber med om det samme. Kanskje hun bare er ekstra nysgjerrig på mitt liv. Sitter hjemme, elsker sofaen og tv’n min. Jeg er både på trening og går turer, men fint lite utover dette. Anonymkode: d8d85...c34
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #18 Skrevet 17. april 2021 Ja! Husker jeg hadde noen venner som spurte om det og da sa jeg bare INGENTING! Har fått litt pes for å ikke drive med small talk. "HUUUFFF, gruuusssomt vær i dag, hvordan skal vi overleve? Skal vi sette oss inn og grine litt og be til værgudene om at været blir bedre? Været STRAFFER oss, hvordan VÅÅÅÅGER været å være SÅ SLEM mot AKKURAT OSS???? ÅÅÅ, trøste og bære, åååååååå, er det mulig at været ikke samarbeider med oss ... vi har jo betalt været 20 kr for at det skal bli sol i dag og da må jo været gjøre jobben sin, fordi vi er sjefene over været!!!! ÅÅÅÅÅ! Kanskje hvis vi blåser, bråker, skriker til været, så skremmer vi bort skyene???? TROR DU? LA OSS PRØVE!!!!" Anonymkode: f9566...1c4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 Det er jo bare å svare at man ikke har planer. Tror ikke folk egentlig er interessert i hva du skal gjøre, men spør for å prate om noe. Hadde de ikke spurt hadde det vel kommet en tråd på KG om at man blir oversett av kollegaene. Gud bedre, så hårsåre og lettkrenka folk er. Anonymkode: 2bea9...0e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå