AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Hei, Har dere ordnet bidrag mellom dere, eller er det vanlig å gå gjennom NAV? Tar NAV noe for å ordne med utregning av bidraget, og for å få inn pengene hver mnd? Anonymkode: 2bbd5...80f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Nav tar et gebyr for å beregne. Men dere kan beregne selv etter kalkulatoren og lage en privat avtale. Og be nav om å stå for innkreving, det er gratis, og anbefales, for da blir det ikke en sak dere to krangler om, men noe en uavhengig tredjepart tar seg av. Anonymkode: 3c02c...e3b
Superbobla Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 De tar 1100 fra hver for å regne ut bidraget. Det spørs jo helt på hvordan den du skal ha bidrag fra oppfører seg. Vi blei først enige om privat avtale, men fikk aldri penger så da gikk jeg via nav. Tapte en hel del på det da det viste seg at han ikke var bidragsdyktig og jeg endte opp med å måtte søke bidragsforksudd.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Vi brukte kalkulatoren for å se ca hva bidraget ville komme på og gjorde en privat avtale. Hvis ikke det er mye konflikt rundt dette med bidrag, så er det jo enklest å bare gjøre en privat avtale. Anonymkode: 5685a...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Er den andre foreldre til å stole på og dere samarbeider godt så ta en privat avtale. Hvis ikke lønner det seg å ta alt via nav 😊 jeg måtte fordi far stoppet å betale barnebidrag hvis han ble sur (vi hadde privat avtale). Så måtte ta alt via nav. De har lønnstrekk på han nå for han nekter å betale av trass. Anonymkode: af7e6...123
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Her måtte jeg ta det via nav ellers betalte han ikke. Koster 1000kr fra hver av dere, men dersom inntekten er under en viss sum så slipper man å betale gebyret. Når jeg søkte måtte inntekten være under 293000 for å slippe gebyr på utregningen. Anonymkode: 06eb9...0f7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Vi har privat avtale, fungerer fint 😊 Anonymkode: 9726a...494 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå