AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Min niese har en tendens til å oppføre seg som at hun er 5-6 år når hun er rundt meg og familie, og det er SKIKKELIG plagsomt. Jeg er forresten tanta hennes på 21 år. Hun er ikke sånn blant vennene sine, men så fort hun er med meg eller mine søsken så blir hun så utrolig slitsom, gjør seg til barnsligere enn det hun er, og det går meg på nervene. hvordan skal jeg si til henne at det ikke er søtt? Og at hun må skjerpe seg og oppføre seg mer modent enn det hun gjør? Anonymkode: 42496...769 1
Mei88 Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Ta det opp med foreldrene,ikke din jobb å oppdra andres barn.. 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Mei88 skrev (Akkurat nå): Ta det opp med foreldrene,ikke din jobb å oppdra andres barn.. de har prøvd å sagt det til henne, men hun glemmer alt hun har blitt fortalt så fort hun er rundt oss. Jævlig plagsomt. Stiller samme spørsmålet minst 15 ganger og tar ikke et nei for et nei og provoserer med vilje Anonymkode: 42496...769
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Si at hun må snakke med vanlig stemme for at du skal høre hva hun sier. Anonymkode: ef520...e89 11
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si at hun må snakke med vanlig stemme for at du skal høre hva hun sier. Anonymkode: ef520...e89 Må si mer enn det, for det er ikke bare stemmen det går ut på. Hun stiller generelt dumme spørsmål som hun vet svaret på, og gjør seg mer tiltaksløs enn det hun er. gjør seg rett og slett dummere enn det hun er. Hun tror virkelig at det er søtt? Det er så irriterende at man får lyst til å dra seg i håret når hun oppfører seg sånn Anonymkode: 42496...769 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Høres ut som et helt vanlig barn som ønsker litt ekstra oppmerksomhet fra spennende tanter og andre slektninger. Løsningen er å gi henne oppmerksomhet, og så heller gi tydelig beskjed dersom hun forstyrrer når du ikke har tid til henne. Bor dere i samme hus, slik at hun ofte forstyrrer deg i f.eks. skolearbeid? Kan du snakke med de andre voksne i husholdningen og avtale at de passer på at hun ikke forstyrrer deg når du jobber med skolearbeid? Anonymkode: 7b4f8...f4e 5
rorodinbåt Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som et helt vanlig barn som ønsker litt ekstra oppmerksomhet fra spennende tanter og andre slektninger. Løsningen er å gi henne oppmerksomhet, og så heller gi tydelig beskjed dersom hun forstyrrer når du ikke har tid til henne. Bor dere i samme hus, slik at hun ofte forstyrrer deg i f.eks. skolearbeid? Kan du snakke med de andre voksne i husholdningen og avtale at de passer på at hun ikke forstyrrer deg når du jobber med skolearbeid? Anonymkode: 7b4f8...f4e Enig i dette, inviter henne med på en tante dag og gjør noe sammen.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som et helt vanlig barn som ønsker litt ekstra oppmerksomhet fra spennende tanter og andre slektninger. Løsningen er å gi henne oppmerksomhet, og så heller gi tydelig beskjed dersom hun forstyrrer når du ikke har tid til henne. Bor dere i samme hus, slik at hun ofte forstyrrer deg i f.eks. skolearbeid? Kan du snakke med de andre voksne i husholdningen og avtale at de passer på at hun ikke forstyrrer deg når du jobber med skolearbeid? Anonymkode: 7b4f8...f4e Bor ikke i samme hus nei, men bor nærme hverandre så hun er ofte på besøk. Jeg gir henne oppmerksomhet, men jeg kan ikke gi henne oppmerksomhet HELE tiden, hvert eneste minutt, det blir jeg sliten av. Så fort hun ikke får oppmerksomhet starter hun med denne barnslige og irriterende oppførselen Anonymkode: 42496...769
Gjest Lunaris Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor ikke i samme hus nei, men bor nærme hverandre så hun er ofte på besøk. Jeg gir henne oppmerksomhet, men jeg kan ikke gi henne oppmerksomhet HELE tiden, hvert eneste minutt, det blir jeg sliten av. Så fort hun ikke får oppmerksomhet starter hun med denne barnslige og irriterende oppførselen Anonymkode: 42496...769 Vel, hun kommer uansett til å huske deg som den sure, utålmodige tanta som ikke likte henne.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bor ikke i samme hus nei, men bor nærme hverandre så hun er ofte på besøk. Jeg gir henne oppmerksomhet, men jeg kan ikke gi henne oppmerksomhet HELE tiden, hvert eneste minutt, det blir jeg sliten av. Så fort hun ikke får oppmerksomhet starter hun med denne barnslige og irriterende oppførselen Anonymkode: 42496...769 Der har du svaret ditt. Slutt å sitt på mobilen når hun er på besøk. Problemet er deg og hvordan hun responderer på deg, ikke henne. Anonymkode: 8bd22...0af
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 Lunaris skrev (4 minutter siden): Vel, hun kommer uansett til å huske deg som den sure, utålmodige tanta som ikke likte henne. Hahh wtf, hun har det mest gøy med meg, så det er nok ikke tilfellet Anonymkode: 42496...769 3
Vera Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 Det blir stilt ganske høye krav til dagens 9-åringer. De skal prestere bra på skolen, velge de riktige fritidsaktivitetene, prestere bra på fritidsaktiviteten, ha en stor venneflokk, gå med de riktige klærne, være tilgjengelige døgnet rundt på mobiltelefonen sin, får ofte adgang til soMe, blir utsatt for grove meldinger på «uskyldige» digitale spill, blir kartlagt i alle fag på skolen, blir presset til å ikke være barnslige gjennom bestemte typer klær, aktiviteter osv. Det er liksom ikke sosialt akseptert for en 9-åring å leke med dukker. Det er man for stor til og aktiviteten anses som barnslig. En 9-åring SKAL være barnslig. Jeg ville tatt det som et sunnhetstegn og et tegn på at hun viste meg tillit om hun tør å være barnslig hos meg..hun tør å slippe opp, og bare være en 9-åring. Det er umenneskelig for en 9-åring å IKKE skulle være barnslig. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Kan du være ærlig med henne? Ikke si at hun oppfører seg dumt, men at hun kan prate med sin egen stemme og at det er irriterende at hun stiller samme spørsmål igjen og igjen når hun likevel vet svaret ? Anonymkode: 46671...8ca
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Bor ikke i samme hus nei, men bor nærme hverandre så hun er ofte på besøk. Jeg gir henne oppmerksomhet, men jeg kan ikke gi henne oppmerksomhet HELE tiden, hvert eneste minutt, det blir jeg sliten av. Så fort hun ikke får oppmerksomhet starter hun med denne barnslige og irriterende oppførselen Anonymkode: 42496...769 Vær tydelig på at du har tid til å prate/leke med henne i et kvarter, men etter det må hun leke alene for da er du opptatt med voksen-ting. Bare du gir klar og tydelig beskjed, samt konsekvent gjennomfører det, vil hun nok raskt venne seg til det. Anonymkode: 7b4f8...f4e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå