Gå til innhold

Nei, promillekjørere bør absolutt ikke få beholde lappen!

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
Skrevet

Mest idiotiske forslaget jeg har sett på veldig lenge. En så idiotisk og egoistisk handling har tatt så mange liv. Straffen burde faktisk være hardere enn den er i dag. 

Leste en overskrift om at det var noen som ville foreslå dette nå. Burde være et ikke tema.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Endret av Cleo88
Skrevet

Protip: Les hele artikkelen og ikke bare overskriften før du gjør deg opp en mening. 

Man vil selvfølgelig ikke la folk kjøre rundt i fylla, men siden veldig mange fyllekjørere fortsetter å kjøre etter de har mista lappen så kan det være mer fordelaktig å feste en alkolås på bilen. 
Om de kjører i fylla skal de alikevel få bøter og fengselsstraff. 

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet
Cleo88 skrev (Akkurat nå):

Hvilken sak er dette? Det er forskjell på ruskjørere. Mener du at en person som begår denne feilen EN gang i sitt liv skal miste lappen? Ser at det er en graverende feil å gjøre men alt kan nyanseres. 

Måtte bla fram annonsen igjen. Det står om saken i denne lenken.

https://www.nrk.no/nordland/promillekjorere-kan-fa-beholde-lappen-mener-noen-_-saken-vekker-debatt-1.15455534

Jeg mener at om det finnes så høy promille at det er farlig, så har man kjørt uforsvarlig. Da syns jeg ikke man skal då en sjanse til å beholde lappen nei. Myker vi opp her, og gir mildere konsekvenser, tror jeg antall ulykker vil øke.

Gjest Villfisker
Skrevet
fotballjenta skrev (3 minutter siden):

Protip: Les hele artikkelen og ikke bare overskriften før du gjør deg opp en mening. 

Man vil selvfølgelig ikke la folk kjøre rundt i fylla, men siden veldig mange fyllekjørere fortsetter å kjøre etter de har mista lappen så kan det være mer fordelaktig å feste en alkolås på bilen. 
Om de kjører i fylla skal de alikevel få bøter og fengselsstraff. 

Jeg syns fremdeles ikke de bør beholde lappen. Når man setter andres liv i fare i trafikken, bør straffen svi mest mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...