Gå til innhold

Hjelp av legen til vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør legen om en går til fastlegen for hjelp til vektnedgang? 

Jeg måtte begynne på noen medisiner som gjør at appetitten øker, og har lagt på meg 8 kg på 3 mnd... føler meg skikkelig uvel med meg selv slik det er nå. Vet jo prinsippet bak å gå ned i vekt, men får det ikke til. Så hva kan legen gjøre mer enn å fortelle meg ting jeg i utgangspunktet vet, men ikke klarer å følge opp?

Anonymkode: 504c3...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henvise til ernæringsfysiolog, henvise til andre kurs/opplegg for å hjelpe deg ned i vekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lege kan evt henvise deg til overvektsklinikken i ditt område. Der kan du få alt fra vanlig oppfølging med body scan og tips, til mer inngripende tiltak. 

Anonymkode: 2f011...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men 8 kg får du nok ikke hjelp med om du ikke var kraftig overvektig fra før. Da er det porsjonskontroll som må til. 

Anonymkode: 2f011...ce5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting. 8 kg er for lite til å få hjelp med vektnedgang. Problemet ditt er medisinene som gir økt appetitt. Jeg har stått på det selv, og det er helt fryktelig. Det eneste du kan gjøre er porsjonskontroll som vedkommende over skriver. Det krever mye mental styrke, men det er basically it. 

Jeg gikk opp 5 kg raskt på slike medisiner, og det tok lang tid før de kom av igjen. Det gikk til slutt. Nå har jeg også gått opp 4-5 kg på kort tid på grunn av det samme. Jeg kommer aldri til å klare å gå ned masse i vekt på kort tid, så her må det bare skje sakte, men sikkert. Så lenge du får i deg nok mat hver dag er ikke sultfølelse noe farlig, og noe du må venne deg til med på slike medisiner. 

Anonymkode: 4b671...6b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...