AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Jeg har nettop begynt å date en danske. Det er litt språkproblemer men ellers liker jeg han veldig godt. Han er langt mer gentleman enn norske menn jeg har møtt, men også veldig mye mer opptatt av sex...Vi har ikke hatt sex enda men han nevner ofte at han gleder seg veldig til det... Har aldri datet noen som snakker så åpent om sex så dette er uvant for meg. Noen som har datet/er sammen med en danske og kan si noe om kulturforskjeller mellom Norge og Danmark? Er det noe spesielt jeg bør tenke på når jeg har møtt en dansk mann? Anonymkode: f7dbe...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 En av dere må lære dere en annen måte å telle på. Anonymkode: 760dd...e1a 32
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Stor fare for at du snart kommer til å elske rugbrødsmørbrød og en lille en, men ellers går det helst bra 😆😆😆 Anonymkode: 783c0...80c 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Spør om han vil kneppe telt med deg. Anonymkode: 39918...522 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Så heldig du er 🇩🇰! Anonymkode: c42ed...d4f 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Gift med en danske. Det er ikke store kulturforskjeller, men noe er det jo. Synet på alkohol er mer liberalt. Helt vanlig å ta seg en øl eller et glass vin for så å kjøre for eksempel. Nå har min mann bodd så lenge i Norge at han har fått norske holdninger til dette, men familien i DK synes vi er hysteriske. Generelt opplever jeg danskene som mer avslappet og åpne enn nordmenn. De elsker rugbrød og det jeg ikke synes er digg pålegg. (Sild og ål..) Og uansett hvor fancy pålegg man har blir brød aldri festmat i mine øyne. Anonymkode: 8e0ef...764 8
Måneskinn Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Å, en danske 😍 herregud så deilig! 😄 skulle gjerne hatt en danske som kjæreste... sorry, hadde ikke noe mer fornuftig å komme med 10
Gjest O.G. Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Danskene er steinharde under det myke eksteriøret.
Gjest Saph Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 Elsker dansker. Ville aldri bodd i Norge om jeg fant meg en danske, da hadde jeg vært på første fly over og innhalert smørbrød, bajer og danske pølser som en industriell støvsuger øyeblikket jeg landet.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 Tror ikke forskjellen er større enn du kan oppleve innad i Norge. Klasseforskjeller, og holdninger til medmennesker og penger, vil ha store variasjoner. Du må treffe rett på mennesketype uansett. Anonymkode: c387c...ac5 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 Ja, jeg har hatt dansk samboer og datet x antall av dem. De er mer frigjorte, og som du skriver, snakker lett om sex. I det hele tatt mer direkte. De er også mer gjerrige enn nordmenn. Mer sosiale. Mer gentleman enn norske. Bedre arbeidsmoral Anonymkode: ea6ed...f78 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 Som en annen skriver, personlighetsforskjeller vil ha mye mer å si enn lands(kultur)forskjeller når du dater en annen fra Norden. Anonymkode: fd7a5...e3b 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Ja det er vel omtrent som å date en mann fra pakistan, store kulturforskjeller fra det norske samfunnet 🤣 Anonymkode: 152d8...69e 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 O.G. skrev (7 timer siden): Danskene er steinharde under det myke eksteriøret. Har hørt flere si dette, men det stemmer ikke med det generelle bildet man har av dansker. Hvorfor mener du at de er steinharde og hva er din erfaring med dem? Klart det er individuelle forskjeller, men er de hardere enn oss liksom? Anonymkode: 52733...fd3 6
Jdz Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 Kan være litt kulturforskjell hvis du er veldig norsk, men så stor avstand er det ikke. Kjæresten min er fra Midtøsten og jeg opplever lite problematiske kulturforskjeller, så Danmark burde ikke være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Dansker kommer i alle "former og fasonger". Mange dansker har sine kulturelle røtter i midtøsten og da kan det fort bli store kulturelle forskjeller. Husk at det i mange tilfeller ikke tar mer enn 3-5 år å bli dansk. Anonymkode: 53d45...a9f 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #18 Skrevet 17. april 2021 Nordjydene er mer runde i kantene, mens kbh'ere er direkte med spisse albuer Anonymkode: ea6ed...f78
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #19 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dansker kommer i alle "former og fasonger". Mange dansker har sine kulturelle røtter i midtøsten og da kan det fort bli store kulturelle forskjeller. Husk at det i mange tilfeller ikke tar mer enn 3-5 år å bli dansk. Anonymkode: 53d45...a9f Hva mener du med det? Det er ikke flere danskere som har det enn nordmenn, og tror da kanskje heller ikke man hadde sagt man var sammen med en danske? En dansk-pakistaner eller noe kanskje, men ikke danske hvis vedkommende ikke føler seg som dansk. Hilsen danske som har bodd i Norge i 15 år, men fortsatt sliter med å forstå hangen til å gå inni helvete langt på ski for å spise en appelsin, og hvorfor man spiser lutefisk, svinekjøtt med masse fett og gammel sau til jul 🙈 Ellers glad i Norge altså, selv om jeg savner den litt mer laid back stemningen i København der jeg kommer fra! O.G. skrev (7 timer siden): Danskene er steinharde under det myke eksteriøret. Nei, danskene er i utgangspunktet mer lukkede enn nordmenn, men når du først er inne er folk mer åpne enn i Norge synes jeg. Samtidig som at danskene ikke går like mye rundt grøten og kan være ganske direkte sammenlignet med nordmenn - men det er ikke det samme som å være steinhard! Anonymkode: bc1e1...b7c 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: svinekjøtt med masse fett Dere spiser jo selv stekt flesk, så det tyter. Selveste svine-landet Danmark 🙂 også de nydelige røde pølsene, det skal dere ha! For ikke å glemme lun leverpostei. Heller gammel sau enn lunken lever! Anonymkode: ea6ed...f78 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå