AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Jeg solgte en bil på Finn som delebil. Hadde mange interesserte, men ville ha den bort. Annonsen fortalte om feil og at verkstedet anbefalte den kondemnert da det kostet for mye å reparere. Med bilen fulgte det litt slitte sommerdekk og dette opplyste jeg om. Jeg gikk ned 3000 kr og fikk mange henvendelser. Solgte den til en fyr som var fast bestemt på å ville ha den uten å ha sett på den. Han betalte bilen. Spurte når han skulle hente den og han visste ikke. Jeg tilbydde han nye vinterdekk jeg egentlig skulle ha 2500 kr for, og gikk ned til 1500 kr for å være grei. Hadde flere kjøpere på disse. Han sa han ville ha de på sms, og jeg satte de på bilen. Sendte over omregistrering og eierskifte og det viste seg at denne skulle stå på ei dame. En time før han kom fikk jeg melding om at han var på vei, men han skulle betale dekkene når han kom. Han hadde med seg to stykker (dama som skulle ha bilen), fikk bilen og nøklene og skulle så kjøre bilen noen mil nordover og sa han skulle overføre pengene. Sa det ikke var anbefalt å kjøre denne, og den manglet skiltet foran på grunn av skade. Var midt i legginga av barn og tenkte jeg kunne stole på de. Pengene for dekkene har ikke kommet og han svarer ikke på mine henvendelser. Tror han har blokkert meg. Det er ikke store summen, men kjenner jeg blir oppgitt av slike folk. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 7253c...bab
Matdronningen Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Kontakta forbruker rådet, evt kontakta politiet. Så sendt meld til han, evt gjennom en annen person Mobil om det er deg han har blokkert, og gitt beskjed du har kontakta politiet og forbruker rådet. Klart du skal ha pengene. Gir du deg kan det vær han fortsetter slik mot andre også. 1
Traktor Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 (endret) Kjipt, men her kan du egentlig bare takke deg selv. Man lar selvfølgelig ikke folk kjøre av gårde med varene uten å ha betalt for de. Regn det som en dyr lærepenge og legg det bak deg. Neppe verdt bryet for 1500 kr. Endret 17. april 2021 av Traktor 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Traktor skrev (1 time siden): Kjipt, men her kan du egentlig bare takke deg selv. Man lar selvfølgelig ikke folk kjøre av gårde med varene uten å ha betalt for de. Regn det som en dyr lærepenge og legg det bak deg. Neppe verdt bryet for 1500 kr. Ja, men det var samboer som lot de kjøre. Han sa han stolte på de. Tenker også at det er 1500 kr det er snakk om, så ikke store utgiftene. Men er prinsippet som plaget meg da slike folk bare får fortsette å holde på slik. Anonymkode: 7253c...bab
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Kjeltringer, de pengene får du sikkert aldri. Fikk du omregistrert bilen da eller kjører han med den i ditt navn?. Anonymkode: 0c3b1...a6e 1
Flowerlover Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg solgte en bil på Finn som delebil. Hadde mange interesserte, men ville ha den bort. Annonsen fortalte om feil og at verkstedet anbefalte den kondemnert da det kostet for mye å reparere. Med bilen fulgte det litt slitte sommerdekk og dette opplyste jeg om. Jeg gikk ned 3000 kr og fikk mange henvendelser. Solgte den til en fyr som var fast bestemt på å ville ha den uten å ha sett på den. Han betalte bilen. Spurte når han skulle hente den og han visste ikke. Jeg tilbydde han nye vinterdekk jeg egentlig skulle ha 2500 kr for, og gikk ned til 1500 kr for å være grei. Hadde flere kjøpere på disse. Han sa han ville ha de på sms, og jeg satte de på bilen. Sendte over omregistrering og eierskifte og det viste seg at denne skulle stå på ei dame. En time før han kom fikk jeg melding om at han var på vei, men han skulle betale dekkene når han kom. Han hadde med seg to stykker (dama som skulle ha bilen), fikk bilen og nøklene og skulle så kjøre bilen noen mil nordover og sa han skulle overføre pengene. Sa det ikke var anbefalt å kjøre denne, og den manglet skiltet foran på grunn av skade. Var midt i legginga av barn og tenkte jeg kunne stole på de. Pengene for dekkene har ikke kommet og han svarer ikke på mine henvendelser. Tror han har blokkert meg. Det er ikke store summen, men kjenner jeg blir oppgitt av slike folk. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 7253c...bab Hvorfor I all verden ba du ikke om betaling før overlevering? Regel nr 1 aldri gi fra deg noe du skal selge før det er betalt.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjeltringer, de pengene får du sikkert aldri. Fikk du omregistrert bilen da eller kjører han med den i ditt navn?. Anonymkode: 0c3b1...a6e Det ble utført eierskifte før han kjørte. Flowerlover skrev (16 minutter siden): Hvorfor I all verden ba du ikke om betaling før overlevering? Regel nr 1 aldri gi fra deg noe du skal selge før det er betalt. Fordi samboer stolte på de. Han møtte de. Oppdatering: Sendte han og dama melding om å gjøre opp for å hindre en anmeldelse. Han ringte meg og sa disse dekkene skulle være inkludert. Fordi alle biler kom med dekk. I bakgrunnen stod en fyr og ropte, måtte spørre om det gikk bra. Aldri hørt på maken 😂😂Han overførte 1000 kr og holdt igjen 500. Småpenger, ja. Men fy fader for noen idioter. Anonymkode: 7253c...bab
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Flowerlover skrev (20 minutter siden): Hvorfor I all verden ba du ikke om betaling før overlevering? Regel nr 1 aldri gi fra deg noe du skal selge før det er betalt. Pluss at jeg følte ikke at jeg kunne holde igjen bilen siden de hadde kjøpt den. Dekkene hadde jeg satt på etter at han takket, ja til de og sa han ønsket de også. Anonymkode: 7253c...bab
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 Gratulerer, du har gitt vekk en bil. Anonymkode: c1c29...f4a 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gratulerer, du har gitt vekk en bil. Anonymkode: c1c29...f4a Takk for opplysningen. Ikke verst at jeg ikke har fått meg meg det. Klokt at et innlegg som dette må minne meg på det. Anonymkode: 7253c...bab
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 Kontakt politiet! Anonymkode: f6375...c77
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 Virkelig, utføre eierskifte før betaling og overlevering?? Kan ikke skjønne at folk er så dumme. Anonymkode: 0684c...a8b 1
Illuminatum Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Virkelig, utføre eierskifte før betaling og overlevering?? Kan ikke skjønne at folk er så dumme. Anonymkode: 0684c...a8b Det står virkelig at han betalte bilen. Det er bare dekkene han ikke hadde betalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå