Gå til innhold

Helgefrokoster

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

To voksne, en baby og en toåring.

Vi spiser felles frokost på alle fridager. Da steker vi rundstykker, har sjokomelk, egg og tenner lys på bordet.

Frokosten er dagens beste måltid da barna er blide og uthvilte og vi får nyte mat og kaffe i ro og fred. Toåringen får gå fra bordet når han er mett og pusler rundt med leker mens vi sitter lenge til bords.

Anonymkode: 8a5c6...690

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp med felles frokost på søndager. Ikke noe fancy da, brødskiver med pålegg men dekket bordet og spiste sammen. 

Nå bor jeg bare med kjæresten og vi spiser ikke frokost sammen, unntatt når vi er på ferie eller på hytta. Hjemme pleier vi ofte stå opp til litt forskjellig tid i helgene og i ukedagene spiser vi ikke frokost. 

Mulig vi gjeninnfører søndagsfrokost om vi får barn :)

Anonymkode: f8ff4...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi spiser ikke felles frokost. Grunn; 13åringen sover lenge, 4 åringen våkner 06. Vi spiser frokost når vi er sulten, til ulike tider på helg når vi tar alt med ro, slapper av, forholder oss ikke til et tidspunkt vi skal spise. Har mye kvalitetstid og familietid på helg uavhengig av at vi spiser frokosten sammen.

Anonymkode: 01cdd...55e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har felles middager. Jeg spiser ikke frokost, ene ungen er a- menneske, andre b- menneske. 

Er vokst opp med felles frokoster, der alle var misfornøyde. Morgenfuglen var sultne, b- menneskene sur for å bli vekket. 

Så sånn ville ikke jeg ha det da jeg fikk egen familie. Her får alle sove så lenge de vil i helgene, og de som er sultne spiser frokost når de vil. 

Anonymkode: bd227...991

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke vant med felles frokost fra min egen barndom, og vi har ikke det fast hos oss heller. Vi har har alltid felles middag, og har ganske ofte felles lunsj i helgene. Det yngste barnet og jeg spiser ofte frokost sammen før det eldste barnet og mannen min har stått opp. 

Anonymkode: 90ffc...116

AnonymBruker
Skrevet

Vi har felles sen frokost/lunsj i 10tiden. De som sover lenge får gjøre det, og de som står opp veldig tidlig spiser noe lett først. (Frukt, frokostblanding, rester av lørdagsgodt). 

Syns det er koselig. 

Anonymkode: ed89f...185

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med magen siden jeg var tenåring. Hytteturer med andre og felles frokoster  er utfordrende for meg. Jeg må spise når magen er klar. Hvis jeg spiser før blir det mageknip i timesvis. Så her i huset lager jeg enkel frokost til ungene når de står opp i 6-7-tiden, også spiser jeg når jeg er klar for det :)

Anonymkode: 56299...ab7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...