AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Del Skrevet 17. april 2021 Hei! Jeg spiser lavkarbo og har holdt på med det i noen uker nå. Jeg teller også kalorier, slik at jeg ligger i underskudd. Litt usikker på om jeg har kommet i ketose, for har ikke merket noe på ånden min, og har ikke brukt sånn stix til å tisse på for å sjekke. Men til spørsmålet mitt: Hvis man spiser lavkarbo med under 50 karber om dagen, og plutselig spiser litt pizza og et kakestykke feks, vil det ødelegge hele prosessen? Selv om man holder seg til under kaloriene man skal ha i seg? Hvis dere skjønner? Kan man liksom bare fortsette dagen etter med lavkarbo, og så er alt i orden? For hvis man er i ketose, så er det vel "bare" det at man mister sultfølelsen? Og hvis man plutselig spiser karber så stopper ketosen og kroppen tar av karbene man har spist istedet fettet på kroppen? Eller misforstår jeg nå? Bare tenker sånn fremover at det er jo nesten umulig å unngå alt slikt, med tanke på bursdager, 17.mai osv. Vil ikke skeie ut flere ganger i uka, men om man "må" en gang i måneden? Noen innspill? Anonymkode: bc0af...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #2 Del Skrevet 17. april 2021 "Don't let perfect be the enemy of good," er det noe som heter. Det er uansett bedre å spise riktig seks av sju dager. En viss mengde karbohydrater stopper ketose, det er riktig, men ketose er ikke er klart definert begrep. Når du har gått inn og ut av ketose/lavkarbo noen ganger skjer omstillingen enklere og muligens raskere, og du slipper "keto flu". Om du vil raskere tilbake i ketose etter å ha spist karbs, kan du faste og/eller bevege deg mer. Anonymkode: 1023d...067 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Del Skrevet 17. april 2021 Jeg gjorde dette i påsken. Må bare understreke at alle reagerer ulikt på en sånn overgang, men for meg gikk det helt fint i forhold til vekta. Har fortsatt å gå ned i vekt. Det største problemet for min del var egentlig at jeg ble litt dårlig i magen (da kroppen ikke var så vant til karbohydrater lenger). I tillegg så får jeg veldig hodepine når jeg går ned i karber, så alle disse symptomene må man jo på en måte få helt på nytt igjen når man veksler sånn. Jeg er ikke helt sikker på om jeg syns det var verdt det for litt sjokolade og poteter Men det går an. Anonymkode: 27eb7...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #4 Del Skrevet 17. april 2021 Spiser du 50g karb om dagen er du ikke i ketose uansett, så da spiller det ingen rolle i den sammenheng. Anonymkode: 34b26...ab4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #5 Del Skrevet 18. april 2021 Jeg spiser ganske lavkarbo bortsett fra 1-2 måltider i uken når jeg er hos andre. Merker ikke noe på vekta, føler meg bare merkbart dårligere når jeg har fått i meg karbohydrater. Bruker keto mest for at det hjelper veldig på depresjon og angst har jeg merket. Anonymkode: d6243...c14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #6 Del Skrevet 18. april 2021 Litt karbohydrater av og til gjør ingenting, det er om man spiser mye karbohydrater og mye fett over lengre tid man legger på seg raskt. Anonymkode: d6243...c14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #7 Del Skrevet 19. april 2021 Har aldri merket det på vekta om det ikke blir for ofte, men jeg merket det godt ellers på kroppen den tiden jeg spiste lavkarbo. Følte meg rett og slett fyllesyk. Anonymkode: adcb0...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå