Gå til innhold

Hvordan bli manipulerende og fri?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av å være "sauen blandt ulvene" hele tiden. 
Jeg ser for bra ut til å være sau, men personligheten matcher ikke. Jeg ble mobbet før og, men ser i ettertid at det skjedde fordi de så for mye bra i meg og bare skulle redde seg selv. 
Alle jeg beundrer, det er liksom ikke typisk mobbeoffere. Er ikke slike matcho/kule altså men de har nettverk.
Hvordan blir man mer dominant og slutter å være den som folk alltid  forteller hva skal gjøre? 

Anonymkode: f944f...3b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De som er manipulerende og dominante er ikke gode mennesker. Det er ikke slik at mobbere er de menneskene som er lykkelige. Manipulerende mennesker har lav selvfølelse. Hvorfor vil du bli et dårlig menneske? Tror du andre vil like deg når du er slik ??

Anonymkode: 74e4e...341

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Manipulerende mennesker er noe av det verste som finns, de er grusomme mennesker.

Skrevet

Å være dominant er ikke det samme som manipulerende.

Fasiten på ikke å bli en som folk skal instruere er vel verken dominans eller manipulasjon, men selvsikkerhet. 

Tips: Øv deg på å framstå som selvsikker og trygg på deg selv og dine beslutninger. Fake it till you make it ;) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som den over sier, det du trenger er selvtillit samt litt grensesetting og selvrespekt. Dominans og manipulerende atferd er bare skadelig for deg og dine relasjoner. 

Anonymkode: e2565...ce5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Om du selv ønsker å bli en mobber, syns jeg du fortjente å bli mobbet. 

AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (På 22.4.2021 den 22.21):

Å være dominant er ikke det samme som manipulerende.

Fasiten på ikke å bli en som folk skal instruere er vel verken dominans eller manipulasjon, men selvsikkerhet. 

Tips: Øv deg på å framstå som selvsikker og trygg på deg selv og dine beslutninger. Fake it till you make it ;) 

Er en stor forskjell på ekte selvsikkerhet og det å late som man er selvsikker. If you fake it, you will never make it....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 22.11):

De som er manipulerende og dominante er ikke gode mennesker. Det er ikke slik at mobbere er de menneskene som er lykkelige. Manipulerende mennesker har lav selvfølelse. Hvorfor vil du bli et dårlig menneske? Tror du andre vil like deg når du er slik ??

I virkeligheten blir de faktisk godt likt nemlig fordi de klarer å manipulerer folk og få dem til å tro at de er «søte og snille» 

Anonymkode: 7c3df...3d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I virkeligheten blir de faktisk godt likt nemlig fordi de klarer å manipulerer folk og få dem til å tro at de er «søte og snille» 

ja det er slik jeg vil bli. er så kjedelig å være slik ekte og sjenert og alt slik der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De blir likt helt til man blir kjent med dem, da blir de isteden foraktet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig cringey tema.

vi lever i et fucked up land som er ekstremt rotete rent system-messig. 

eneste som vinner på dette er rotehuene eller de som har kapasiteten til å se over rotet. 

Anonymkode: 5f529...063

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ser bort fra utseendet ditt, hvem er du da? Og når du legger all din verdi som menneske i hvordan du ser ut, hvordan vil du føle deg når du blir eldre og utseendet falmer? Er nok redd for at du ikke kommer til å få et godt liv dersom du ikke klarer å forandre måten du tenker på, for dette er ikke friskt.

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, krenkende innlegg og svar til dette.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 0.31):

Dersom du ser bort fra utseendet ditt, hvem er du da? Og når du legger all din verdi som menneske i hvordan du ser ut, hvordan vil du føle deg når du blir eldre og utseendet falmer? Er nok redd for at du ikke kommer til å få et godt liv dersom du ikke klarer å forandre måten du tenker på, for dette er ikke friskt.

Hvordan vet man om man legger all verdi i hvordan man ser ut? Jeg synes det er en grei verdi, men en kan ikke lene seg på bare det og tro man kan behandle andre som dritt. Utseende har åpnet veldig mange dører. Men personligheten min har jeg aldri klart å like. Jeg er stille, forsiktig, analyserende og har få interesser. Jeg har ingen fremtid om jeg ikke klarer å forandre meg. Jeg lager ikke nok underholdning. Men det er vanskelig når man ikke har noen å lage den med. Jeg kan heller ikke forvente at andre skal bruke tid med meg når jeg ikke er veldig interessert i livet deres. Så dårlig er jeg ikke. Har prøvd å bruke tid med folk fordi de virket greie, men kjeder meg ihjel sammen med dem. Da er det bedre å bare la de gli bort. 
Det er folk jeg liker, men en kan ikke bare forvente at de stiller opp når det passer en selv. 
Jeg skulle bare ønske jeg var utadvendt nok, kunne snakke om noe, jeg er mer den som ikke vet hva jeg skal snakke om..jeg hater meg selv skikkelig for det!! Jeg er voksen, jeg er ikke ungdom lenger, men jeg har enda ikke fått til det der. Jeg kan ikke være sosial uten å bli anstrengt. Jeg har forferdelig dårlig selvtillit. Jeg har begynt å skamme meg så at jeg ikke tør gå ut i dagslys. 

Jeg savner mer adrenalin i hverdagen. Å bli mer likt. Å være mer interessant. Men det blir man ikke når man ikke har noen historier å fortelle eller noe nytt som skjer i livet. Og det er dette jeg mener, med at jeg er lett å holde utenfor, fordi jeg ikke er en slik sterk personlighet som ploger seg frem. Jeg har ikke noe behov for å dytte andre, men jeg kan gjerne dytte de som bidro til at jeg fikk det vondt.

Men hvorfor henger folk her inne seg ofte så opp i at man liker sitt eget utseende? Er det det verste man gjør mot andre mennesker? Altså.. jeg er glad for at jeg ser ut som jeg gjør, i motsetning til flere av de som var med og mobbet meg, som har blitt ekstremt overvektige. Noen blir også større og større ettersom jeg ser dem. Det føles nesten som karma! Ikke for å provosere noen her, men noen blir nok det dessverre. Jeg føler at dette med "så overfladisk du er" "utseendet forfaller" "hvem er du uten?" er en slags herketeknikk enkelte bruker fordi de selv ikke ser særlig bra ut, de vil ikke at de som gjør det skal føle seg bra.. Ikke alle, men jeg tror absolutt enkelte gjør det. Og bare det at jeg er noenlunde fornøyd med hvordan jeg ser ut, får meg til å bli verdens dårligste menneske. Det er det absolutt  styggeste du gjør mot andre. Men til hovedsaken, jeg har alltid prøvd å forandre personligheten min. Jeg vil ikke være forsiktig (såklart behold sunn fornuft), jeg er lei av å være beskjeden, jeg er lei av at det hele tiden er jeg som må passe meg fordi noen kan ville drite meg ut, jeg er lei av å alltid gå alene, jeg er lei av å være noen som andre tør  være spydige mot. Opplever ikke særlig med spydighet lenger, men at folk turte. Mange andre tør jo ikke folk å være spyidge mot, for det får konsekvenser. Jeg har liksom ingen å støtte meg på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2021 den 1.21):

Jeg ser for bra ut til å være sau, men personligheten matcher ikke. Jeg ble mobbet før og, men ser i ettertid at det skjedde fordi de så for mye bra i meg og bare skulle redde seg selv. 
Alle jeg beundrer, det er liksom ikke typisk mobbeoffere. Er ikke slike matcho/kule altså men de har nettverk.
Hvordan blir man mer dominant og slutter å være den som folk alltid  forteller hva skal gjøre? 

Man kan vel jobbe med å bli selvsikker og fri uten å bli manipulerende, don't ❤❤

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bli noe du ikke er, og du blir ikke fri av å spille skuespill og late som at du har personlighetstrekk du ikke har, det er bare slitsomt.

Anonymkode: 9e10e...a65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan ikke bli noe du ikke er, og du blir ikke fri av å spille skuespill og late som at du har personlighetstrekk du ikke har, det er bare slitsomt.

Anonymkode: 9e10e...a65

men er livet så kjedelig da? Må liksom bare være hun tilbaktrekte og forsiktige? kjedelig kjedelig kjedelig

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2021 den 1.21):

Hvis du føler at andre pusher deg rundt, så er det grensesetting du skal lære deg. Ikke å bli manipulerende.

AnonymBruker
Skrevet
Boetica skrev (37 minutter siden):

Hvis du føler at andre pusher deg rundt, så er det grensesetting du skal lære deg. Ikke å bli manipulerende.

men skaden er på en måte skjedd. jeg når liksom ikke inn til folk. jeg er ikke interessant nok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men skaden er på en måte skjedd. jeg når liksom ikke inn til folk. jeg er ikke interessant nok. 

Jeg lurer litt på hvilke folk du omgås, når du stadig må beskytte deg mot spydigheter? Og føler at du må være så kul og frempå for å få oppmerksomhet? Er det den gamle omgangskretsen fra ungdomstida? Noen ganger kan det være greit å bytte ut folk. Finne noen nye venner. Du skriver at du kjeder deg og savner adrenalin og spenning. Har du vurdert å prøve noen litt spennende hobbyer som klatring, kajakk, eller lignende? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...