AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Jeg har nærkontakt med flere hver dag og jobber i den mest smitteutsatte bydelen. Jeg var venner med hjemmekontor som er vaksinerte. Anonymkode: a11c6...798
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Hvordan kan du bli sykemeldt når du ikke er syk? Anonymkode: 1689f...9de 12
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Hvorfor det? Beklager at jeg spør, men hadde vaksinen gjort deg immun så hadde det vært noe annet. Jeg jobber selv på sykehus i beste viken og takket nei til vaksine selv om jeg er på intensivavd. Men, du må selvsagt beskytte deg best mulig. Anonymkode: 7167b...511 5
L'amie Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Skjønner at det er kjipt, for å si det mildt. Har du sjekket om det har skjedd en glipp? Har du satt deg opp på liste om at du ønsker vaksinen?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Vi er mange uvaksinerte helsepersonell. Her på vestlandet er vaksinering av helsepersonell satt på pause. Vi er ikke verd mye🤨 Jeg skjønner godt tankegangen din, har tenkt det samme selv. Anonymkode: 7f8b7...370 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Jeg jobber på vidergående skole. En del av ungdommene følger ikke smittevernsreglene. Så jeg er utsatt. Bør jeg vaksineres? Har ikke fått tilbud om vaksine. Jobber som renholder. Blir jeg smittet, så blir alle renholdere satt i karantene og skolen må stenges Anonymkode: 87985...679 2
Leophee Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Noen hjemmekontorister/ledere, politikere, administrativt ansatte osv rundt i landet har fått vaksine. Noen steder har det vært gjort for å finne en kjapp løsning på å få satt doser som var til overs mot slutten av dagen, mens i helsevesenet virker det som det stort sett har vært bevisst at man har valgt å definere disse ledernes funksjon som kritisk, og samtidig latt være å ta hensyn til at risikoen for å bli smittet og føre smitte videre til sårbare grupper er minimal for disse kontra risikoen for personell med daglig pasientkontakt. Og samtidig går altså uvaksinert helsepersonell i tusentall på jobb hver eneste dag over hele landet. Skjønner godt at det ikke føles særlig greit! Men heldigvis går de på jobb likevel, da, uten å sykemelde seg (hvis de ikke er syke) mens de venter på sin tur som heldigvis er ganske langt fram i køen. Alle i yrker som innebærer møter med mennesker lever for tiden med en høyere risiko for sykdom enn de kunne vite eller forvente da de startet i jobben. Følgene av smittet helsepersonell kan være langt mer alvorlige enn en stengt skole pga smittet renholder, så selvsagt skal ikke renholderen vaksineres før alt helsepersonell og alle med høyere risiko pga alder/sykdommer er vaksinert. Renholderen (bortsett fra i helsevesenet) må få sin vaksine ut fra alders-/risikogruppe, ikke ut fra yrke. Og heldigvis går de altså på jobb de også mens de venter på sin tur. Tusen takk! ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Så lenge vi skal tenke på dette som en dugnad synes jeg du skal gå på jobb som alle oss andre uvaksinerte❤️ Barnehageansatte, renholdere, lærere osv er også kjempe utsatte for smitte, men går likevel på jobb. Barnehageansatte var jo også på topp på hvilke yrker som ble smittet i Oslo, før de delte opp i barnehagelærere og barnehageassistenter. Og takk for jobben DU gjør🙌🏽 Anonymkode: 8787a...3f2 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 Dummeste jeg har hørt. Nei, selvsagt ikke. Anonymkode: 8f28a...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 L'amie skrev (15 timer siden): Skjønner at det er kjipt, for å si det mildt. Har du sjekket om det har skjedd en glipp? Har du satt deg opp på liste om at du ønsker vaksinen? Man trenger ikke å sette seg opp på noen liste. Man må bare sjekke at all informasjon som er registrert på deg er korrekt, så vil du få tilbud når det er din tur. Jeg jobber med immunsupprimerte pasienter og studerer på sykehuset, og har ikke fått vaksine. Jeg vil ikke bli prioritert før min aldersgruppe i min kommune får tilbud. Utrolig kjedelig, og jeg har ikke reist hjem til familie siden november. Moren min har endelig fått dato da, men hun er jo over 65 år og i Viken. Anonymkode: 715ec...62d
L'amie Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger ikke å sette seg opp på noen liste. Man må bare sjekke at all informasjon som er registrert på deg er korrekt, så vil du få tilbud når det er din tur. Jeg jobber med immunsupprimerte pasienter og studerer på sykehuset, og har ikke fått vaksine. Jeg vil ikke bli prioritert før min aldersgruppe i min kommune får tilbud. Utrolig kjedelig, og jeg har ikke reist hjem til familie siden november. Moren min har endelig fått dato da, men hun er jo over 65 år og i Viken. Anonymkode: 715ec...62d Jeg vet at man ikke trenger å sette seg på liste, men jeg har forstått det som at det kan gjøre en mer tilgjengelig for restvaksiner 🤔
Wilma89 Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 Har flere venninner som jobber i barnehage i bydel Stovner. De er heller ikke vaksinert og har et flust av nærkontakter. Skal de også sykemelde seg? 2
Gjest laPistola Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Har alle kollegaene dine fått vaksine?
Gjest Fnuggolina Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 Da må i så fall voldsomt mange i Oslo kommune sykemelde seg. Ingen tilbud om barnehage, hjemmehjelp, helsesøster, jordmor osv.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har nærkontakt med flere hver dag og jobber i den mest smitteutsatte bydelen. Jeg var venner med hjemmekontor som er vaksinerte. Anonymkode: a11c6...798 Du får jobbe I en annen bydel da eller jobbe med noe annet om du er så utrolig redd for og bli smittet. Anonymkode: 65ec7...edd
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg jobber på vidergående skole. En del av ungdommene følger ikke smittevernsreglene. Så jeg er utsatt. Bør jeg vaksineres? Har ikke fått tilbud om vaksine. Jobber som renholder. Blir jeg smittet, så blir alle renholdere satt i karantene og skolen må stenges Anonymkode: 87985...679 Nei beklager, du bør være et stykke ut i prioriteringskøen. Helsepersonell og risikogruppa først. Anonymkode: f214a...525
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Leophee skrev (9 timer siden): Noen hjemmekontorister/ledere, politikere, administrativt ansatte osv rundt i landet har fått vaksine. Noen steder har det vært gjort for å finne en kjapp løsning på å få satt doser som var til overs mot slutten av dagen, mens i helsevesenet virker det som det stort sett har vært bevisst at man har valgt å definere disse ledernes funksjon som kritisk, og samtidig latt være å ta hensyn til at risikoen for å bli smittet og føre smitte videre til sårbare grupper er minimal for disse kontra risikoen for personell med daglig pasientkontakt. Og samtidig går altså uvaksinert helsepersonell i tusentall på jobb hver eneste dag over hele landet. Skjønner godt at det ikke føles særlig greit! Men heldigvis går de på jobb likevel, da, uten å sykemelde seg (hvis de ikke er syke) mens de venter på sin tur som heldigvis er ganske langt fram i køen. Alle i yrker som innebærer møter med mennesker lever for tiden med en høyere risiko for sykdom enn de kunne vite eller forvente da de startet i jobben. Følgene av smittet helsepersonell kan være langt mer alvorlige enn en stengt skole pga smittet renholder, så selvsagt skal ikke renholderen vaksineres før alt helsepersonell og alle med høyere risiko pga alder/sykdommer er vaksinert. Renholderen (bortsett fra i helsevesenet) må få sin vaksine ut fra alders-/risikogruppe, ikke ut fra yrke. Og heldigvis går de altså på jobb de også mens de venter på sin tur. Tusen takk! ❤️ Synes det har vært litt for mange tilfeller av "denne personen med stilling høyt i systemet var den eneste tilgjengelig til å ta imot denne vaksinen vi tilfeldigvis hadde ekstra av". Altså, jeg skjønner at de kan sitte igjen med ekstra når noen ikke dukker opp til avtalen, men det har vært for mange tilfeller av eksempelet nevnt over til at det er tilfellet hver eneste gang. Anonymkode: 7bef8...2a3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå