Gå til innhold

Hvit Geitost​🤮​

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fytti grisen hvor jævlig det smaker.

Trodde jeg kom til å like det, siden jeg liker brun geitost, men den gang ei.

Hvis du overveier å prøve hvit geitost, så IKKE gjør det. Du vil angre på det.

LÆR av min feil... Lær av min feil.

Anonymkode: 88ae8...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jeg enig med deg i, det er helt forferdelig, men jeg liker ikke brun geitost heller da. Det vokser i munnen på meg kjennes det ut som og det er umulig å bli kvitt smaken. 

Hvis du er på restaurant og de har "fetaost" på menyen, vær nøye å spørre om det er ekte fetaost av geitemelk eller om det er laget på kumelk. Hvis det er førstnevnte og du ikke er forberedt vil du få deg en uheldig overraskelse.

Anonymkode: a0f55...e52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes flere enn en hvit geitost.

Chevre sot er fantastisk god.

Anonymkode: e2112...dc1

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du er på restaurant og de har "fetaost" på menyen, vær nøye å spørre om det er ekte fetaost av geitemelk eller om det er laget på kumelk. Hvis det er førstnevnte og du ikke er forberedt vil du få deg en uheldig overraskelse.

Ah, der lærte jeg noe nytt! :) Takk! :) Apetina fetaost er altså laget av kumelk. (Jeg er ikke ts)

Anonymkode: f599c...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fetaost skal være laget av sau eller geitemelk, dersom det er laget av kumelk er det ikke fetaost. 

Anonymkode: 67590...185

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det de fleste i Norge kaller geitost, er strengt tatt ikke ekte ost. Brunost er laget av myse og ikke ostestoff. Hvis du Ts trodde at hvit geitost ligner brunost i smak, kan jeg godt skjønne at du ble skuffet. 

Hvit geitost, laget av ostestoffet fra geitemelk, synes jeg er godt. Det har sterkere smak enn ost fra kumelk. Jeg liker også ekte fetaost med melk fra geit eller sau. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fetaost skal være laget av sau eller geitemelk, dersom det er laget av kumelk er det ikke fetaost. 

Anonymkode: 67590...185

Dette!

Jeg syns litt chevre kan være godt og fetaost er kjempegodt!

Jeg tror ikke jeg vil "lære av ts sine feil", jeg vil fortsette å smake på ting, tenk om jeg hadde latt være å smake på noe fordi en helt fremmed på et tilfeldig forum sa at det var vondt, og så ville jeg elsket det? Nei, den sjansen tar jeg ikke. :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har smakt hvit geitost - noen av dem er gode og andre ikke full så gode. 

Ingen hadde laget hvit geitost hvis alle hadde samme smak som deg, ts. Utrolig barnslig å lage en tråd om at man ikke like en eller annen matvare.

Anonymkode: 16c6f...9bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt TS. Skulle ønske jeg likte skikkelig geitost, og andre smaksrike oster, men synes smakene blir alt for kraftige. Det eneste jeg har lært meg å like er Brie, ellers går det i smørost og hvite faste oster 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (På 17.4.2021 den 7.03):

Jeg tror ikke jeg vil "lære av ts sine feil", jeg vil fortsette å smake på ting, tenk om jeg hadde latt være å smake på noe fordi en helt fremmed på et tilfeldig forum sa at det var vondt, og så ville jeg elsket det? Nei, den sjansen tar jeg ikke. :)

Viktig poeng! 👍

Hva folk liker og ikke liker er jo veldig ulikt. Selv liker jeg mat med kraftige smaker, så det er mye jeg liker som andre ikke kan fordra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...