AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Mannen sykler mye og langt. I dag skulle han ut på langtur og jeg spurte ca. når jeg kunne vente han hjem. Altså ikke på minuttet men ca. Dette er pga han sykler langs mye trafikkerte veier der bilene kjører som svin. Han sa han regnet med å være hjemme ca. 15-15:30. Han skulle ha en lite kaffestopp hos en kamerat på veien. Da klokka nærmet seg 16 syntes jeg det var rart han ikke var kommet, men drøyde til nærmere 16:30 med å prøve å ringe han. Fikk mld om at mobilen var skudd av eller uten dekning. Prøvde igjen, samme resultat, så ble litt stresset. Kl.17:10 kom han, da var jeg begynt å bli bekymret siden jeg ikke fikk tak i han. Men, mobilen hadde klikka på veien, så han hadde ikke fått ringt meg, han hadde prøvd kl.16:15. Spurte når han gikk fra kameraten og han sa kl.14:45. Det er ca 2,5 timer å sykle derfra. Spurte hvorfor han ikke sendte en mld da og sa han ble forsinket, men nei, det hadde han ikke giddet, ville bare komme seg avgårde da. Greia er at dette skjer så ofte, mer eller mindre hver gang han er på langtur, sier han er hjemme da og da, men er alltid hjemme ca en time senere uten å gi beskjed. Ofte jeg lager middag til han skal komme pga han er sulten etter så lang tur, men den står og blir kald. Vet at ting kan skje underveis på sykkel, men, spørsmålet mitt er: Er det så hinsides vanskelig å sende en meldig da en vet at en blir forsinket med opp mot en time eller mer? Har sagt det utallige ganger, men det når tydeligvis ikke inn. Han klarer ikke å skjønne at jeg blir litt bekymret når han ikke kommer til nogenlunde tiden han selv har sagt han er hjemme igjen. Anonymkode: 3163c...995 4
Gjest Råååsa Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Du høres slitsom ut. La den stakkars mannen få sykle i fred uten å måtte grue seg på å komme hjem til kjeft.
powerpuffen Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Synes du overreagerer. Virker som om skrekken for at han skal bli påkjørt tar litt overhånd her. 11
Jessic_a Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Syns ikke du overdriver💚 jeg sykler også mye i oversiktlig vei. Mannen min spør som regel hvor lenge jeg blir borte. Det er en trygghet for oss begge å vite ca når vi er tilbake. Han er mye på ski og kan vær borte mange timer. Frykten for at noe skal skje den andre er jo der. Da er det lurt å si sånn ca 15
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Råååsa skrev (5 minutter siden): Du høres slitsom ut. La den stakkars mannen få sykle i fred uten å måtte grue seg på å komme hjem til kjeft. Er jo han selv som sier når han er hjemme. Klarer han ikke å forholde seg til det, er det vel ikke for mye forlangt at han sier fra han er forsinket? Trodde det var helt normalt. TS Anonymkode: 3163c...995 11
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Jessic_a skrev (1 minutt siden): Syns ikke du overdriver💚 jeg sykler også mye i oversiktlig vei. Mannen min spør som regel hvor lenge jeg blir borte. Det er en trygghet for oss begge å vite ca når vi er tilbake. Han er mye på ski og kan vær borte mange timer. Frykten for at noe skal skje den andre er jo der. Da er det lurt å si sånn ca Ja, det tenker jeg også, men det er hans valg å si fra til meg tenker jeg. Men, ja det har med trygghet å gjøre uansett om det er ski eller sykkel. TS Anonymkode: 3163c...995 3
Gjest Råååsa Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er jo han selv som sier når han er hjemme. Klarer han ikke å forholde seg til det, er det vel ikke for mye forlangt at han sier fra han er forsinket? Trodde det var helt normalt. TS Anonymkode: 3163c...995 Det høres ut som du ønsker kontroll over han, ikke at du er redd. Jeg tror det er best for deg at du bare la han være. Går det 3-4 timer kan du begynne å ringe. Og maten kan han varme i microen. Du er heldig som har en mann som tar vare på helsa og som har en hobby. Endret 16. april 2021 av Råååsa
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 Råååsa skrev (2 minutter siden): Det høres ut som du ønsker kontroll over han, ikke at du er redd. Jeg tror det er best for deg at du bare la han være. Går det 3-4 timer kan du begynne å ringe. Og maten kan han varme i microen. Du er heldig som har en mann som tar vare på helsa og som har en hobby. Jeg ønsker ikke kontroll over han, men har noe med sikkerhet å gjøre. Er han selv som sier fra ca. når han er hjemme. Han syntes selv det er greit jeg vet sånn ca. Han er blitt påkjørt to ganger tidligere, heldigvis er det gått greit begge gangene. TS Anonymkode: 3163c...995 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er jo han selv som sier når han er hjemme. Klarer han ikke å forholde seg til det, er det vel ikke for mye forlangt at han sier fra han er forsinket? Trodde det var helt normalt. TS Anonymkode: 3163c...995 Siden du vet at han som regel alltid kommer en time senere enn han sier han skal, får du heller bare innstille deg på (inni deg) at han er hjemme en time senere enn han sier. Anonymkode: 1f03f...1a0 11
Gjest Råååsa Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ønsker ikke kontroll over han, men har noe med sikkerhet å gjøre. Er han selv som sier fra ca. når han er hjemme. Han syntes selv det er greit jeg vet sånn ca. Han er blitt påkjørt to ganger tidligere, heldigvis er det gått greit begge gangene. TS Anonymkode: 3163c...995 Blir det mer sikkert om han sender deg ei melding før han sykler avgårde? Det blir jo ikke det.
Maleficenta Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Mannen sykler mye og langt. I dag skulle han ut på langtur og jeg spurte ca. når jeg kunne vente han hjem. Altså ikke på minuttet men ca. Dette er pga han sykler langs mye trafikkerte veier der bilene kjører som svin. Han sa han regnet med å være hjemme ca. 15-15:30. Han skulle ha en lite kaffestopp hos en kamerat på veien. Da klokka nærmet seg 16 syntes jeg det var rart han ikke var kommet, men drøyde til nærmere 16:30 med å prøve å ringe han. Fikk mld om at mobilen var skudd av eller uten dekning. Prøvde igjen, samme resultat, så ble litt stresset. Kl.17:10 kom han, da var jeg begynt å bli bekymret siden jeg ikke fikk tak i han. Men, mobilen hadde klikka på veien, så han hadde ikke fått ringt meg, han hadde prøvd kl.16:15. Spurte når han gikk fra kameraten og han sa kl.14:45. Det er ca 2,5 timer å sykle derfra. Spurte hvorfor han ikke sendte en mld da og sa han ble forsinket, men nei, det hadde han ikke giddet, ville bare komme seg avgårde da. Greia er at dette skjer så ofte, mer eller mindre hver gang han er på langtur, sier han er hjemme da og da, men er alltid hjemme ca en time senere uten å gi beskjed. Ofte jeg lager middag til han skal komme pga han er sulten etter så lang tur, men den står og blir kald. Vet at ting kan skje underveis på sykkel, men, spørsmålet mitt er: Er det så hinsides vanskelig å sende en meldig da en vet at en blir forsinket med opp mot en time eller mer? Har sagt det utallige ganger, men det når tydeligvis ikke inn. Han klarer ikke å skjønne at jeg blir litt bekymret når han ikke kommer til nogenlunde tiden han selv har sagt han er hjemme igjen. Anonymkode: 3163c...995 altså om maten er kald når han kommer er det hans tap. Han får varme opp i mikroen. 1
proghodet Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen sykler mye og langt. I dag skulle han ut på langtur og jeg spurte ca. når jeg kunne vente han hjem. Altså ikke på minuttet men ca. Dette er pga han sykler langs mye trafikkerte veier der bilene kjører som svin. Han sa han regnet med å være hjemme ca. 15-15:30. Han skulle ha en lite kaffestopp hos en kamerat på veien. Da klokka nærmet seg 16 syntes jeg det var rart han ikke var kommet, men drøyde til nærmere 16:30 med å prøve å ringe han. Fikk mld om at mobilen var skudd av eller uten dekning. Prøvde igjen, samme resultat, så ble litt stresset. Kl.17:10 kom han, da var jeg begynt å bli bekymret siden jeg ikke fikk tak i han. Men, mobilen hadde klikka på veien, så han hadde ikke fått ringt meg, han hadde prøvd kl.16:15. Spurte når han gikk fra kameraten og han sa kl.14:45. Det er ca 2,5 timer å sykle derfra. Spurte hvorfor han ikke sendte en mld da og sa han ble forsinket, men nei, det hadde han ikke giddet, ville bare komme seg avgårde da. Greia er at dette skjer så ofte, mer eller mindre hver gang han er på langtur, sier han er hjemme da og da, men er alltid hjemme ca en time senere uten å gi beskjed. Ofte jeg lager middag til han skal komme pga han er sulten etter så lang tur, men den står og blir kald. Vet at ting kan skje underveis på sykkel, men, spørsmålet mitt er: Er det så hinsides vanskelig å sende en meldig da en vet at en blir forsinket med opp mot en time eller mer? Har sagt det utallige ganger, men det når tydeligvis ikke inn. Han klarer ikke å skjønne at jeg blir litt bekymret når han ikke kommer til nogenlunde tiden han selv har sagt han er hjemme igjen. Anonymkode: 3163c...995 Det koster ikke mye tid å sende en melding. Jeg synes det handler om respekt for hverandre, og om å holde ord. Men man ser jo på de andre svarene her at ikke alle tenker likt om det 🤷♂️ 23
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 Take out ! Han betaler 😆 Anonymkode: ba6ed...a60 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Råååsa skrev (3 minutter siden): Blir det mer sikkert om han sender deg ei melding før han sykler avgårde? Det blir jo ikke det. Nei, men da vet jeg hvertfall at han er forsinket. Anonymkode: 3163c...995 8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #15 Skrevet 16. april 2021 proghodet skrev (3 minutter siden): Det koster ikke mye tid å sende en melding. Jeg synes det handler om respekt for hverandre, og om å holde ord. Men man ser jo på de andre svarene her at ikke alle tenker likt om det 🤷♂️ Det jeg også prøver å forklare han da han kommer hjem, at det tar 30 sek. å gi beskjed om at han er forsinket. Anonymkode: 3163c...995 9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #16 Skrevet 16. april 2021 Det blir nok enda «morsommere» å vente på han når dere har fått små barn som setter huset på hodet og du kaver for å få til alt mens han koser seg på langtur, stitur, intervalltur osv...takk. Kjenner igjen alt. Vi er skilt nå. Anonymkode: 958f7...951 13
Gjest Råååsa Skrevet 16. april 2021 #17 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, men da vet jeg hvertfall at han er forsinket. Anonymkode: 3163c...995 Men da er det jo et kontrollbehov. La det der gå så får dere det begge bedre. Han er en voksen mann med en sunn hobby.
fruvanlig Skrevet 16. april 2021 #18 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir nok enda «morsommere» å vente på han når dere har fått små barn som setter huset på hodet og du kaver for å få til alt mens han koser seg på langtur, stitur, intervalltur osv...takk. Kjenner igjen alt. Vi er skilt nå. Anonymkode: 958f7...951 Akkuratt likt her ✋ Og til Ts: Jeg synes ikke det er for mye forlangt nei. Handler litt om respekt for hverandre ja. Du vil jo gjerne ha et ærlig svar når du faktisk gir han muligheten til å svare.. Lykke til <3 14
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #19 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det blir nok enda «morsommere» å vente på han når dere har fått små barn som setter huset på hodet og du kaver for å få til alt mens han koser seg på langtur, stitur, intervalltur osv...takk. Kjenner igjen alt. Vi er skilt nå. Anonymkode: 958f7...951 Vi er så voksne at vi er ferdig med barn, så det er heldigvis ikke noe issue. Å drive med sykling da en har små barn er nok ingen god kombo. Har hørt om flere som er skilt pga far i huset fyker ut i timesvis på sykkelsetet. Anonymkode: 3163c...995 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 Herreguuud, enkelte svar du får. Nei, det er SELVFØLGELIG ikke for mye forlangt at en voksen mann kan klare å planlegge og si fra om han blir sen. Det er ikke du som er storforlangende eller kontrollerende, det er de som har null forventninger til en mann som er selvutslettende dørmatter. Anonymkode: 9c384...b10 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå