Gå til innhold

Dere som har sett "ulven kommer"...jeg har vært utsatt for vold og vet ikke om jeg tør se...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da serien kom frarådet min familie meg å se den.

Nå går den i reprise på nrk3. Jeg har sett en episode og det er som å se rett inn i mitt liv. Likevel sitter jeg og lurer på hvem jeg egentlig kan identifisere meg med. Jeg er hun som ble slått og som flyttet med barna. Mannen voldelig.

Nå lurer jeg på, før jeg evt skal våge å se mer på dette....så ønsker jeg faktisk å vite litt hvordan det går i serien.

Har Holly funnet på en historie eller er det sant? Og er det faktisk stefar som er voldelig eller er det mor?

Og viser det seg at han mannen fra barnevernet er den eneste som faktisk har skjønt tegningen? Eller tar han feil? 

Kan noen infornere meg? Vet det høres rart ut men jeg orker ikke se dette hvis det er for mange likheter... Er samtidig nysgjerrig...

Anonymkode: 34ca6...8e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Så episode 7. Hoppet rett inn uten å ha sett noe annet. Feb episoden handlet mest om et møte om mulig omsorgsovertakelse.

Fortsatte å se episode 8 nå og fikk svar på alt. Jeg skal ikke se mer. Er rett tilbake et sted jeg ikke vil være... Fy, skjønner hvorfor familien advarte meg.

Beklager bryet. 

Anonymkode: 34ca6...8e2

Skrevet

Jeg syns serien belyser svært viktige poenger, med at man tilgir og tilgir og dekker over og har en fasade og alltid har en god unnskyldning på gang. 

Jeg har aldri selv opplevd i barndommen eller i mitt ekteskap opplevd noe slikt, så jeg kan ikke relatere meg på den måten du kan TS, men tenker det er vondt å se på for deg, men kanskje også en viktig påminnelse på at det går å komme seg unna, nettopp ved at den rette personen ser deg, eller som i dette tilfellet at datter/stedatter lyver om situasjonen for å få mor unna. Jeg var overbevist om at det var Holly som løy jeg helt frem til siste episode ca. Sikkert mer vanlig enn hva man skulle tro? 

Tøft av deg som så på, og håper du har det bedre nå💛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lignende opplevelser, bare hakke drøyer..  Så serien på en kveld omtrent. Jeg synes den var bra, glad jeg så den, og den tok opp noe jeg synes er svært interessant. Nemlig at mange som opplever misbruk, i en eller annen form, svært ofte forteller en  sannhet. Jeg gjorde dette selv, fortalte en sannhet til noen jeg betrodde meg til, men det var ikke hele sannheten, det var og en del løyn som f.eks hvem og hvor lenge og andre ting. Men den røde tråden, den sannheten som gjør at noen, hvem som helst tror såpass på deg og tar ordene dine på ramme alvor, er der. Synes det er en intresang faktor i serien. Det + dette med hvor langt skal noen I hjelperollen strekke seg? Alltid en intresang debatt. 

Selv fikk jeg ingen problemer eller flashbacks, eller vonde følelser av å se serien, men selvsagt bør en nok tenke på om en kan få det av serier og unge det der en kan.

Og ts; du trenger overhode ikke beklaget noe bry 😊 bare flott at du opprettet tråden slik at flere kan få innsikt og drøfte serien.

Anonymkode: e2076...b01

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...