AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Jeg har ett barn som bor 50% av tiden hos sin far og stemor. Han har delt bosted. Hos sin far får han servert first price mat, utelukkende. Da mener jeg ALT de har i hus, brød, smør, pålegg, frukt og grønnsaker, kjøtt. ALT! Sønnen min (13 år) forteller at stemor lager normale middager (kjøttkaker, fiskekaker, pølsegryte, Taco på fredag). Men at alt tilberedes av First price varer. Hun serverer faste porsjoner, dvs 2 poteter, 2 kjøttkaker og litt grønnsaker til hver. Er man mer sulten får man ta seg brødskiver. Da har han 3 pålegg å velge mellom (ost, skinke eller syltetøy). Av frukt har de FP bananer og epler. Sønnen min forteller at dette er kjipt for han og han misliker maten der. I dag hadde de Taco, da delte stemor ut 2 lefser til hver, så litt kjøttdeig til hver. Hun passet veldig på at ingen tok for mye kjøttdeig. Han sendte meg snapp av fredagsmiddagen sin, og må ærlig innrømme at det så stusselig ut. Både stemor og barnefar tjener svært bra, godt over gjennomsnittet. Huset deres er nedbetalt for lengst. Jeg sitter også godt i det, men kunne aldriha spist som de gjør. Og det er derfor jeg ikke forstår meg på dem, hvorfor er de så gjerrige? Er det bare når min sønn er der? Eller er de ellers sånn også? Han har tatt dette opp med faren sin mange ganger, men barnefar bryr seg ikke. Han sier bare at mat er mat. Hva tenker dere? Jeg har til nå bare prøvd å overse dette og heller servert litt ekstra gode middager i "mine" uker. Men nå kjenner jeg at dette plager meg litt... Anonymkode: b1227...ad9 2
Populært innlegg Jessic_a Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 16. april 2021 (endret) Tenker at du skal passe dine egne saker og la dem styre med sitt. Hele innlegget ditt lukter ovenfra ned holdning Endret 16. april 2021 av Jessic_a 185
Populært innlegg Hannah80 Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 16. april 2021 Reagerer på at ungene ikke får spise seg mette. Det er utrolig sært! 121
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Jeg tenker de må få lov til å gjøre som de vil og han får jo næringsrik mat. Jeg spiser selv ikke mer enn to lefser når jeg spiser taco, f.eks. Anonymkode: 6d2b6...da7 27
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 16. april 2021 Kva er galt med FirstPrice? Hilsen velstående. Einaste eg reagerer på er faste porsjoner, barn i vekst ete gjerne meir eller vil ha meir mindre o.s.v Anonymkode: 518b4...81e 124
GammelKaktus Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Synes og det høres stusselig ut men nå er det nå far og fruen som styrer på sin måte når de har barnet så styrer du som du vil når du har barnet. Han er såpass stor og så det ender vel opp med at han ikke gidder å prioritere å bruke tiden sin der til slutt når de ikke tar hensyn til hans matønsker. Det blir jo konsekvensen av dette rigide mat opplegget deres. 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 16. april 2021 Jeg ser ikke problemet. Er fp-bananer mindre smakfulle enn andre bananer, mener du? Anonymkode: 9d224...e28 73
Hannah80 Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kva er galt med FirstPrice? Hilsen velstående. Einaste eg reagerer på er faste porsjoner, barn i vekst ete gjerne meir eller vil ha meir mindre o.s.v Anonymkode: 518b4...81e Noe av det er greit. Som feks kyllingfilet. Men fiskepinner, fiskepudding, pølsene og kjøttpålegget er nærmest uspiselig. 27
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 16. april 2021 Får han klær fra Cubus og...? Han får mat. Ja, litt spesielt å _bare_ servere First Price, men ingen dør av det. Du vet at de fleste FP-produkter egentlig er nøyaktig det samme som Gilde og Bama-produkter, bare de litt mindre estetisk pene? Litt enklere forpakning? Tenker at både du og sønnen din er godt vant. Nyt det de ukene dere er sammen – den dagen han skal stå på egne bein som student (kanskje...), så vil han forstå at det går an å velge rimeligere produkter. Så kan han kjøpe alt han vil når han får råd til det. Anonymkode: 67543...9d8 55
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 Oj. Stakkars min sønn. Han er stort sett oppvokst med first price. Og merkelig nok ble han en sunn frisk mann av det. Har desverre ingen tips til hvordan du skal bestemme hva slags mat andre foretrekker å bruke. Anonymkode: f430c...e18 41
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 6 minutter siden, Hannah80 said: Noe av det er greit. Som feks kyllingfilet. Men fiskepinner, fiskepudding, pølsene og kjøttpålegget er nærmest uspiselig. Fiskepinner, fiskepudding og pølser er uansett ikke ordentlig _mat_, uansett om det står Findus, Gilde eller First Price på pakken. Anonymkode: 67543...9d8 48
SoWhat? Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 Sønnen din sendte Snap av maten? Really? Han bør få seg litt oppdragelse. Du vet ikke grunnen til at de er så moderate. Mange med mye penger er sånn. Mange er mot overdreven bruk, og avskyr fråtsing. Uansett grunn så får sønnen deres mat, og han blir mett så lenge han kan ta brødskiver om det blir for lite. Alle familier har sine greier. Han lider ingen nød. Og det bør Du fortelle han egentlig.. 43
apekatten123 Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 Hadde gledet meg til ungen flyttet ut om han var så utakknemlig.. Og hvordan har du egentlig så god innsikt i denne familien sin økonomi? Kanskje ikke alt er som du tror. 20
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Ikke noe feil med first price. Det eneste sære er porsjons delingen. Pass dine egne saker. Er han mer sulten klare han fint å spise brødskiver. Anonymkode: 648c3...565 14
Morten1 Skrevet 16. april 2021 #15 Skrevet 16. april 2021 At det er First Price er ikke noe problem, men hvis porsjonene er for små så vil jeg si dette er spesielt. 21
powerpuffen Skrevet 16. april 2021 #16 Skrevet 16. april 2021 (endret) Hva er problemet? Mye Firstprice er like bra som all annen frukt og grønt. Det er jo akkurat samme grønnsaken? Hun serverer jo passelige porsjoner, uten at jeg har bildebevis da. Tror ikke ditt barn lider noe nød her akkurat. EDIT: Ja, jeg skjønner at noen krever mer enn 2 kjøttkaker og 2 poteter til middag, men dette er i utgangspunktet ikke en liten porsjon, men helt moderate mengder mat, om man ser på middagen isolert sett. Selvsagt er det problematisk at gutten ikke får spise seg mett, og dette bidrar jo således til vantrivsel. Vi vet jo ikke hva som ligger bak dette. Det kan jo hende at stemor er kostholds- og kontrollfreak. Det er selvsagt ikke bra at det går utover barn, og derfor mener jeg at gutten må snakke med stemor og far selv om dette. Mor når jo åpenbart ikke gjennom. Endret 17. april 2021 av Sprinkle Utdyping 9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #17 Skrevet 16. april 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Fiskepinner, fiskepudding og pølser er uansett ikke ordentlig _mat_, uansett om det står Findus, Gilde eller First Price på pakken. Anonymkode: 67543...9d8 Hvorfor er det ikke det? Anonymkode: 323e3...71d 4
Hannah80 Skrevet 16. april 2021 #18 Skrevet 16. april 2021 Sprinkle skrev (3 minutter siden): Hva er problemet? Mye Firstprice er like bra som all annen frukt og grønt. Det er jo akkurat samme grønnsaken? Hun serverer jo passelige porsjoner, uten at jeg har bildebevis da. Tror ikke ditt barn lider noe nød her akkurat. Kanskje det er normalt for deg å spise 2 poteter og 2 kjøttkaker til middag. Men for andre, så holder ikke det. Og i ts sitt tilfelle, så må de spise brødskiver i tillegg da middagen ikke metter nok. I min bok så er dette meget spesielt. I hverfall når det ikke står på økonomien. 26
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #19 Skrevet 16. april 2021 Er dette seriøst? Firstprice mat er vel også mat? Så hyggelig at stemoren hans lager varierte måltider til han. Høres ikke ut som han lider noen nød! Vi også bruker mye firstprice, og jeg synes det er en fin måte og ikke sprenge matbudsjettet på. Anonymkode: 98b41...a5c 11
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #20 Skrevet 16. april 2021 Det eneste problemet her er at han ikke får spise seg skikkelig mett på middagsmat og må supplere med brødskiver! Så lenge han får grei mat har du ikke noe å utsette far og stemor på! Men gutten er jo gammel nok til å velge og være mer hos deg enn far da! Så du kan jo tipse han om det! Anonymkode: 28b66...ab3 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå